در آستانه اربعین حسینی (ع)، دولت همچنان هیچ نگاه ویژه ای به همایش بزرگ پیاده روی اربعین در ایلام نداشته و لغو کنسرت ها، جشن حافظ و شکایت رئیس جمهور از توهین کنندگان به خود را از اولویت های خود می داند.
کد خبر: ۲۷۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 15 August 2016

پیوند زدن وضعیت کشور به موضوعاتی مانند مذاکرات و غفلت از شعارهای انتخاباتی نظیر کاهش نرخ بیکاری، افزایش دستمزد کارگران و رونق اقتصادی و توجه به مناطق محروم از جمله استان ایلام، فعلا به پیگیری اموری همچون لغو کنسرت ها و توهین کنندگان به جشن حافظ شده است.


به گزارش تابناک ایلام؛در آستانه اربعین حسینی (ع) دولت همچنان هیچ نگاه ویژه ای به اربعین و همایش بزرگ پیاده روی اربعین نداشته و آنچه که از اخبار و اطلاعات در رسانه های مکتوب و مجازی مشاهده می شود اهتمام دولت کریمه به موضوعاتی غیر از بزرگترین رویداد مهم فرهنگی جهان، همچون لغو کنسرت ها، جشن حافظ و ماجراهای حاشیه ای آن و شکایت رئیس جمهور از توهین کنندگان به خود در دادگاه ویژه روحانیت است.


حدود 3 ماه به اربعین حسینی مانده، ظاهرا و به گفته مسئولین، طرف عراقی امسال مجوز تردد از مرز خسروی در استان کرمانشاه را لغو کرده و حجم تردد از مرز بین المللی مهران امسال با توجه به تعطیلی حج تمتع و مرز خسروی، مملو از حضور زائران اربعین حسینی (ع) خواهد بود و می طلبد که نگاه های دولت به استان ایلام ویژه تر شود.


در طول چند سال گذشته برخی از اقدامات عمرانی از جمله ساخت چند دهنه پل، روشنایی معابر، ساخت چند سرویس بهداشتی و البته چند کیلومتری تعریض جاده ها انجام شده و کسی هم منکر آن نیست، اما آیا این کافی است؟


نبود یک متر بزرگراه در استانی که میزبان حداقل 2 میلیون زائر است، واقعا جای ابهام و تاسف است. نبود کنسولگری و تعداد کم دفاتر صدور ویزا در استان از مواردی است که دولت هنوز به این مسائل ورود نکرده است.


بر کسی پوشیده نیست که مهمترین موضوع در استان ایلام و در ارتباط با بحث اربعین، وضعیت جاده های استان ایلام است که با اعتبارات قطره چکانی جمعا در طول سال چند متری تعریض می شوند که سال گذشته همان چند متر را هم سیلاب خراب کرد.


فلذا یادآوری می شود که در آستانه اربعین، هنوز شهرداری 4 شهرستان با سرپرست اداره می شود و البته یقین حاصل شده است که از این دولت برای اربعین و استان ایلام آبی گرم نمی شود و پیشنهاد می گردد مسئولین استانی در مدت زمان باقی مانده به ساماندهی ظرفیت های بزرگ مردمی بیاندیشند که در این 3 سال باعث افتخار و حفظ آبروی استان شده اند./م





منبع:ایلام  پویا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار