نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ایلام گفت:برای ایجاد کنسولگری دائم درایلام از طریق معاودین که اصالت شان ایلامی است و در وزارت امور خارجه عراق حضور دارند در حال رایزنی هستیم.
کد خبر: ۳۳۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳ 19 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سلام امینی روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: برای ایجاد کنسولگری از طریق معاودین که اصالت شان ایلامی است و در وزارت امور خارجه عراق حضور دارند در حال رایزنی هستیم.
 
وی افزود: با توجه به جمعیت عظیم زائران اربعین تلاش شد زیرساخت ها در استان ایلام بویژه شهرستان مهران توسعه یابد هر چند خدمات دهی به زائران امسال نسبت به سال گذشته بهتر و آماده تر شده ولی برای بالا بردن سطح کمی و کیفی این خدمات در سال های آینده حمایت و کمک دولت و ارگان های ذیربط ضروری است.
 
امینی با بیان اینکه مردم استان ایلام در طول این 20 روز از هر نظر زحمات بسیاری متقبل شدند، یادآور شد: این خدمات نه تنها دیده نشد بلکه از سوی برخی مسئولان کشوری بصورت معکوس بیان و باعث ایجاد بدبینی نسبت به این استان شد.
 
وی تاکید کرد: هم اکنون تمام مدارس مهران تعطیل و ادارات نیز نیمه تعطیل هستند که این وضعیت برای دولت هزینه هایی در بر دارد البته تلاش بسیاری در جهت خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی در حال انجام است که امیدواریم این زحمات به خوبی دیده شود.
 
امینی اظهار کرد: امیدواریم از هم اکنون برای سال های آینده برنامه ریزی شود و مشکلاتی که زائران و مردم استان ایلام امسال متحمل شدند برای آینده رفع شود.

**
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ستان ایلام اظهار کرد: با توجه به شمار زیاد جمعیت که برای سفر خود مرز مهران را انتخاب می کنند، باید پیگیر رفع مشکلات زائران و تسهیل تردد آنها باشیم.
 
سردار سیدصادق حسینی نیز در این نشست افزود: شهر مهران اکنون به یک پارکینگ بزرگ برای خودروهای زائران تبدیل شده و تنفس و تردد برای مردم بسیار سخت است لذا باید گذرگاه دومی برای تسهیل در ترددها ایجاد کنیم.
 
وی خطاب به وزیر کشور گفت: سال گذشته شما تلاش کردید مرز چیلات مصوب شد اما تاکنون عملیاتی نشده و باید پیگیر این مشکل شویم که تسهیل و تردد با باز شدن مرز دوم روان تر و برنامه ریزی تر می شود.
 
سردار حسینی تاکید کرد: اربعین به یک فرهنگی تبدیل شده و پیاده روی اربعین در سال های آینده به تابستان و فصل گرما می افتد که این اتفاق نیازمند برنامه ریزی از هم اکنون و تکمیل زیر ساخت ها در این استان است.
 
وی افزود: راه آهن ایلام - اندیمشک، ایلام - کرمانشاه و توسعه زیر ساخت های هوایی و جاده ای یکی از ضروریات هایی است که باید برای آن از هم اکنون چاره جویی شود.
 
وی با قدردانی از تلاش های همه کسانی که شبانه روز با تمام توان در خدمت مردم هستند، اظهار کرد: باید پیگیر رفع مشکلات و برداشتن موانع در پیش پای زائران باشیم.
 
وی تاکید کرد: ما به اندازه توان خود برای اربعین تبلیغ می کنیم اما مردم کشور این مرز را برای تردد انتخاب می کنند پس این امر نیازمند افزایش رضایتمندی آنان و تکمیل و تجهیز زیر ساخت ها است.

**
امام جمعه مهران نیز در این نشست با بیان اینکه ناهماهنگی در اطلاع رسانی باعث سردرگمی زائران شد، افزود: پیش از بسته شدن رسمی مرز مهران، برخی از مسئولان کشور خبر از بسته شدن مرز دادند در حالیکه در ارتباط زنده با مرز مهران این موضوع تکذیب می شد.
 
حجت الاسلام روح اله ولدبیگی اظهار کرد: این مساله باعث شد زمانی که مرز مهران به صورت رسمی از طرف عراق بسته شود اطلاع رسانی ها موثر واقع نشود و مردم تصور کنند صحت ندارد و کماکان برای تردد به عتبات عالیات به این مرز مراجعه می کردند.
 
وی تاکید کرد: مراجعه بیش از حد زائران به این مرز باعث ازدحام جمعیت و ایجاد مشکلاتی شد که عامل اصلی آن ناهماهنگی مسئولان در زمینه اطلاع رسانی است.
 
امام جمعه مهران یادآور شد: بسته شدن مرز مهران باعث اجحاف در حق زائرانی شد که با مدارک معتبر و گذرنامه و روادید به این مرز مراجعه کرده بودند ولی نتوانستند از کشور خارج شوند.
 
حجت الاسلام ولدبیگی اضافه کرد: باید ساز و کاری اندیشیده شود تا افراد دارای مدارک معتبر مجبور به سفر به مرزهای جنوبی نشوند و بتوانند از طریق مرز مهران که نزدیک تر است، راهی عتبات عالیات شوند.
 
وی افزود: همچنین باید ساز و کار لازم برای تردد پرسنل موکب ها و خودروهای امداد رسان از طریق مرز مهران به خاک عراق فراهم شود تا این افراد که قصد خدمت به زائران دارند، پشت مرز معطل نشوند.
 
نشست ستا اربعین استان ایلام روز شنبه با حضور عبدلرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین، اعضای این ستاد، استاندار و مسئولان استان ایلام در پایانه مرزی مهران برگزار شد./ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نیکتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
رایزنی با معاودین!!! سناتور مارو باش! کاش با ابومفید هم رایزنی میکردن!
بعد اونوقت انتظار داریم استانمان پیشرفت کنه!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار