مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: هر ماه 2 میلیارد ریال برای تامین، حمل و توزیع آب شرب و غیر شرب مصرفی و مورد نیاز عشایر این استان هزینه می شود.
کد خبر: ۴۲۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹ 08 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام ؛ علی سلیمی محل تامین اعتبار آب مورد نیاز عشایر استان را ماده 180 برنامه پنجم توسعه، مواد 10 و 12 ستاد بحران استان و اعتبارات ملی اعلام کرد.

وی افزود: روزانه 720 متر مکعب و در هر 10 روز، 2 هزار لیتر آب میان عشایر مناطق قشلاقی و ییلاقی استان ایلام توزیع می شود که در ماه های گرم سال این مقدار به هفته ای 2 هزار لیتر نیز افزایش می یابد.

سلیمی اظهار کرد: برای توزیع آب در بین عشایر استان ایلام، 30 دستگاه خودروی آب رسان شامل تانکرهای حمل آب 6 هزار لیتری و تراکتور در اختیار داریم که 20 دستگاه از این وسایل نقیله توزیع آب استیجاری و 10 دستگاه دیگر ملکی است.

وی در مورد محل تامین آب عشایر استان ایلام هم یادآور شد: آب مورد نیاز این اقشار یا از چاه های احداث شده و ملکی این اداره کل تامین می شود یا از شرکت های آب و فاضلاب شهری یا روستایی استان خریداری می کنیم.
 
مدیرکل امور عشایری استان ایلام اضافه کرد: در طول ماه به صورت میانگین 21 هزار و 600 مترمکعب آب میان عشایر ساکن در این استان توزیع می شود.

 9 هزار و 736 خانوار با جمعیت 60 هزار نفر در قالب 12 ایل و 32 طایفه و یک میلیون و 400 هزار راس دام در 95 کانون عشایری استان ایلام زندگی می کنند.

دامنه کبیرکوه، دینارکوه، سیوان، گچان، شلم، مانشت، ویلنگ، دالاب، شره زول و بانکول به عنوان مهمترین مناطق ییلاقی ایلام در ماه های گرم سال مهمان و پذیرای عشایر استان ایلام است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار