فهدکمالوندی؛
دبیر کمیسیون مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: رتبه استان از 23 سال 90 به 27 بهبود یافته که نشان می دهد ایلام از نظر میزان آلودگی به انواع مخدرها پاک تر شده و هم اکنون جزو پنج استان پاک کشور از این منظر هستیم.
کد خبر: ۴۷۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 02 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛فهد کمالوندی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر هر پنج سال یکبار پایشی را به شکل شیوع شناسی برای جمع آوری اطلاعات افراد گرفتار در زمینه اعتیاد به انواع مخدر انجام می دهد که استان ایلام سال 90 از نظر میزان عرضه و مصرف مواد مخدر در رتبه 23 کشور قرار داشت و حدود 12 هزار نفر در دام اعتیاد گرفتار بودند.
 
وی افزود: سال گذشته نیز این پایش در مناطق شهری ، روستایی و عشایری استان همزمان با سراسر کشور صورت گرفت که رتبه استان از 23 سال 90 به 27 بهبود یافته که نشان می دهد ایلام از نظر میزان آلودگی به انواع مخدرها پاک تر شده و هم اکنون جزو پنج استان پاک کشور از این منظر هستیم.
 
دبیر کمیسیون مبارزه با مواد مخدر استان ایلام با اشاره به فعالیت 36 مرکز ترک اعتیاد در استان ایلام تاکید کرد: تنها 6 مورد از این تعداد دولتی هستند و به سه شکل مراکز درمان سرپایی ، درمان اقامتی و مراکز کاهش آسیب گذری عمل می کنند.
 
 
کمالوندی یادآور شد: حدود هفت هزار نفر هم اکنون در مراکز وابسته به این ستاد در استان مراحل درمان ترک اعتیاد را طی می کنند.
 
وی با اشاره به وجود حدود 700 نوع انواع مخدرهای سنتی و صنعتی و همچنین روانگردان ها در سطح جهان اضافه کرد: گسترش و تنوع روزافزون این مواد برخورد با این پدیده شوم را بسیار سخت و پیچیده کرده و آنچه در این میان می تواند از آثار زیانبار این معضل بکاهد، آگاهی بخشی به عموم افراد جامعه و پیشگیری از بروز آن بویزه در میان نسل جوان و نوجوان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار