ییس اداره حفاظت محیط زیست سیروان گفت: بامداد امروز سه راس گراز در مسیر جاده سیروان به روستای ضهیری به علت برخورد با ماشین تلف شده اند.
کد خبر: ۶۹۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 25 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین کرمی اظهار داشت:بر اساس بررسی های انجام گرفته این سه راس گراز قصد عبور از عرض جاده را داشته اند که با ماشین نقلیه سنگین تصادف می کنند.

وی افزود: این حادثه در خارج از محدوده مناطق حفاظت شده و در مناطق آزاد رخ داده و تلاش و پیگیری برای شناسایی راننده ماشین ادامه دارد، هرچند احتمال شناسایی فرد خاطی با توجه به اینکه جاده فاقد دوربین مدار بسته می باشد، سخت و گاه غیر ممکن است.

کرمی یادآور شد: با توجه به اینکه طول مسیر جاده به علت وجود کوه و رودخانه سیمره محل گذر حیات وحش به طرف کوهستان های اطراف روستاست، رانندگان باید در شب هنگام عبور از جاده احتیاط لازم برای عدم برخورد و تصادف با وحوش را داشته باشند.

وی گفت: شهرستان سیروان دارای 33 هزار هکتار مناطق حفاظت شده مانشت و قلارنگ است که این نقاط زیستگاه گونه های حیات وحش چون گراز، خرس، روباه، گرگ، شغال، تشی، عقاب، تیهو، کبوتر وحشی، قمری و ... است.

وی افزود: در سال های اخیر با فرهنگ سازی های انجام گرفته میزان شکار وحوش کاهش چشمگیری یافته هرچند هنوز زنده گیری جانواران به ویژه پرندگان با تله های سیمی و توری مشاهده می شود/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار