معاون خدمات شهری شهرداری ایلام گفت: زیرساخت های ترافیکی در محدوده بافت مرکزی شهر به منظور اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان آیت اله طالقانی حد فاصل خیابان ولایت تا چهار راه سعدی، ساماندهی می شود.
کد خبر: ۷۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ 02 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،رمضان کرمی گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور، طراحی پیاده راه سازی خیابان آیت الله طالقانی از ابتدای سال جاری در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس انجام مطالعات میدانی در خصوص آمار تردد عابران در هسته مرکزی شهر، مشخص شد خیابان طالقانی دارای بیشترین حجم تردد عابر پیاده بوده که در بیشتر اوقات مجبور به استفاده از سطح سواره رو هستند.

وی اظهار کرد: بنابراین با انجام مطالعات هندسی و ترافیکی در این محدوده و طراحی خطوط جایگزین جهت دسترسی به سایر معابر محدوده بافت مرکزی و تغییراتی در جریان حرکتی معابر اطراف، این طرح در جلسه شورای ترفیک استان تصویب شد.

معاون خدمات شهری شهرداری ایلام گفت: پیش از طراحی طرح پیاده راه سازی خیابان آیت اله طالقانی، موضوع تعریض خیابان های شهدا، خیام و رسالت از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

کرمی افزود: بر اساس انجام مطالعات انجام شده و محاسبه حجم تردد وسایل نقلیه عبوری و با توجه به عملکرد جمع و پخش کننده این خیابان ها، تعریض مسیر و مقطع عرضی و اجرایی مسیر ضروری است.

وی ادامه داد: این طرح نیز در شورای ترافیک استان تصویب و مقرر شد شهرداری تعریض خیابانهای ذکر شده را در سه بازه زمانی انجام دهد.

وی با بیان اینکه اجرای فاز اول این طرح شامل حد فاصل میدان انقلاب تا چهاراه رسالت در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در فاز دوم مسیر میدان انقلاب تا خیام ودر فاز سوم میدان خیام تا میدان شهدا تعریض خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری ایلام اجرای سایر طرحهای روانسازی بافت مرکزی شهر را ضروری دانست و گفت: شهرداری در حال فراهم کردن زیرساخت های لازم برای اجرای طرحهای مصوب است.

کرمی افزود: از جمله این اقدامات می توان به اتمام اجرای رفوژ میانی خیابان سمندری، ادامه بلوار اصناف تا خیابان شهید برازنده، تعریض و دوطرفه کردن خیابان های آیت الله حیدری از میدان 22 بهمن تا چهارراه رسالت، اشرفی اصفهانی و 24 متری ولیعصر، اجرای میدان در انتهای خیابان نهضت و ادامه بلوار اصناف از میدان ابوذر غفاری تا تقاطع خیابان اشرفی اصفهانی اشاره کرد.

وی به جمع آوری بازارچه انتهای خیابان نهضت اشاره کرد و ادامه داد: در راستای اجرای مصوبات، یک میدان در انتهای خیابان نهضت اجرا، بازارچه موجود در محل جمع آوری و یک بلوار در حدفاصل میدان انتهای خیابان نهضت تا تقاطع 24 متری اشرفی اصفهانی اجرا خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری ایلام در خصوص مسدود کردن جریان حرکتی خودروها در خیابان آیت الله طالقانی گفت: ضمن احترام به دغدغه های همشهریان، پس از اجرای طرح در صورت نیاز، گزینه دوم اجرا خواهد شد که در آن خیابان سعدی جنوبی از تقاطع آیت الله حیدری تا چهارراه سعدی با توسعه خط شرقی آن به صورت دو طرفه اجرا خواهد شد.

کرمی تاکید کرد: عزم مدیریت شهرداری با همکاری دیگر مسوولان و پلیس راهور، روان سازی ترافیک در هسته مرکزی شهر است و انتظار می رود همشهریان، شهرداری را در راستای اجرای طرح پیاده راه سازی و ایجاد فضای پیاده محور در مرکز شهر یاری کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار