فرماندار دهلران ،
فرماندار دهلران با بیان اینکه 12 هزار میلیارد ریال برای توسعه میدان نفتی دانان در این شهرستان مرزی هزینه خواهد شد افزود:فعالیت این پروژه در آینده نزدیک شروع می شود.
کد خبر: ۷۴۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ 05 May 2019

 به گزارش تابناک ایلام،مجید عسگری با بیان اینکه چهار درصد این اعتبار به کمیته برنامه ریزی شهرستان اختصاص دارد، افزود: این مقدار حدود 480 میلیارد ریال است که در اختیار شورای برنامه ‌ریزی شهرستان برای توسعه این میدان نفتی هزینه خواهد شد.

فرماندار دهلران تاکید کرد: پروژه هایی که نیاز است از این محل اجرا شوند تدوین و مشخص شده و تکمیل زیرساخت های مرز چیلات، شهرداری های شهرستان، حذف پیج نصریان و ... نیز از این محل اجرا می شوند.

عسگری یادآور شد: پروژه دانان در یک بازه زمانی یکساله کار خود را در شهرستان دهلران آغاز و مجموعه فعالیت های اجرایی این پروژه علاوه بر اینکه منجر به توسعه استان می شود، تعداد قابل توجهی اشتغالزایی نیز ایجاد خواهد کرد.

میدان نفتی دانان سال ۱۳۸۶ کشف و تولید نفت از آن سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

این میدان در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دهلران و ۸۰ کیلومتری شمال غربی اندیمشک قرار داشته و مخازن اصلی این میدان مخزن آسماری و مخزن بنگستان (شامل سازندهای ایلام و سروک) است.

هم ‌اکنون ظرفیت تولید نفت خام میدان دانان بطور میانگین معادل ۲۶ هزار بشکه در روز است، که از طریق خط لوله به واحد بهره ‌برداری دهلران انتقال و پس از شیرین‌ سازی و فشار افزایی، توسط خط لوله‌ای ۱۶ اینچ بطول ۵۲ کیلومتر، به کارخانه نمک ‌زدایی چشمه ‌خوش ارسال می‌شود./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار