سیاستی که مردم را به قربانگاه می کشاند ؛
بنابراین بررسی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرهایی که وضعیت آنان سفید اعلام شده است و همزمانی این وضعیت با منع دانشگاههای سراسر کشور از اعلام نقشه پراکندگی شیوع ویروس کرونا باعث شکل گیری دو فرضیه مهم واساسی در اذهان عمومی ورسانه ها شده است که  مسئولین ارشد کشور بایستی برای هرکدام از آنها پاسخ درست وروشنی ارایه نمایند .
کد خبر: ۸۴۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 07 May 2020

تابناک ایلام علی اصغراسدی::درحالیکه وزارت بهداشت ودرمان درتکمیل اقدامات نسنجیده مسئولین اجرایی کشور در بازگشایی بسیاری از صنوف  وکم رنگ جلوه دادن مخاطرات ویروس کووید 19 مبادرت به اعلام وضعیت سفید در بسیاری از شهرهای کشور نمود که امروز این موضوع به شکل افزایش شمار مبتلایان در استانهایی همچون کردستان ،خوزستان وایلام خود را نشان داد .

 امروز به شکلی خیره کننده والبته قابل پیش بینی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان ایلام به روزهای آغازین پیک شیوع در سال 98بازگشت .

به گفته محمد کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ،در بیست وچهار ساعت گذشته تعداد 18 نفر از هم استانی هایمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این آمار می تواند زنگ خطری برای بازگشت اپیدمی این ویروس به وضعیت سابق و تهدید جدی سلامت مردم به حساب آید.

این درحالیست که وزارت بهداشت ودرمان با تاسی از سیاست کلان دولت تلاش دارد تا با مخفی نمودن حقایق ویروس کرونا در نیل به اهداف پشت پرده ترسیم شده در تراز بالای مدیریت کشور ،در کنار اعلام اسامی شهرهای با وضعیت سفید ،از اعلام آمارها به سبک پیشین یعنی براساس نقشه پراکندگی خودداری نماید.

اطلاعات دریاقتی حاکی از این است که این روزها مسئولین حوزه های بهداشتی ودرمانی استانها که به صورت جدی به مخاطرات ویروس کرونا واقدامات ایذایی مسئولین سیاسی واجرایی در اعلام وضعیت عادی در بسیاری از مناطق آگاهی دارند ،بدلیل فشارهای حراست وزارتخانه از اعلام جزییات و پراکندگی ویروس کرونا بصورت شهرستانی منع شده اند.

بدون شک سیاست کتمان حقیقت وزارت بهداشت ودرمان بعنوان مجری تصمیمات نادرست ونسجنیده دست اندرکاران حوزه سیاسی واجرایی در اعلام واقعیت میدانی ویروس کرونا در کشور ،ممنوعیت انتشار نقشه پراکندگی ابتلای ویروس کرونا در شهرستانها و تمسک مسئولین حراست به بهانه نخ نمای ممنوعیت انتشار آمار درپیام رسان های خارجی و فشار به دانشگاههای استانی در تمکین به آن، از سیاستهای پشت پرده عادی سازی وضعیت کشور حکایت دارد.

 به عقیده بسیاری از مردم ،دغدغه مندان وصاحبنظران، اعلام وضعیت سفید در بسیاری از شهرهای کشور که با واقعیت های میدانی شیوع کرونا در این مناطق همخوانی ندارد ، با سیاست تصمیم سازان ستاد ملی مقابله با کرونا به سمت عادی سازی پلکانی وضعیت شیوع این ویروس در کشور بی ارتباط نیست،سیاستی که با عجین سازی سلامت مردم با پشت پرده های سیاسی به تهدیدی جدی برای جان مردم در نقاط مختلف کشور تبدیل شده است .

بنابراین بررسی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرهایی که وضعیت آنان سفید اعلام شده است و همزمانی این وضعیت با منع دانشگاههای سراسر کشور از اعلام نقشه پراکندگی شیوع ویروس کرونا باعث شکل گیری دو فرضیه مهم واساسی در اذهان عمومی ورسانه ها شده است که  مسئولین ارشد کشور بایستی برای هرکدام از آنها پاسخ درست وروشنی ارایه نمایند .

اول اینکه این تصمیم از یک سردرگمی ویا انتقال اطلاعات نادرست به تصمیم گیران کشوری در اعلام وضعیت سفید در مناطق مختلف کشور نشات گرفته است و شیوع دوباره ویروس کرونا در این مناطق ،مسئولین را در دوراهی استمرار وضعیت عادی ویا پذیرش هزینه های بازگشت به شرایط فاصله گذاری اجتماعی قرار داده است .

دوم اینکه سیاستی پشت پرده  اما قوی با خط دهی به تصمیم گیران درستاد ملی مقابله با کرونا ،به دنبال این است تا در روزهای منتهی به روز جهانی قدس،با عادی جلوه دادن شرایط واعلام  وضعیت سفید در جای جای  کشور ، دغدغه عمومی را برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس کاهش دهند.

به هر تقدیر چنانچه  هر کدام از فرضیه های مطرح شده محتمل به واقعیت باشد ،خروجی به جز تهدید سلامت مردم نخواهد داشت .چرا که در فرض اول خودخواهی مدیران در پذیرش استباه ناشی از اتخاذ یک تصمیم ناقص و عجولانه برای سفیدسازی وضعیت در برخی شهرها، استمرار عادی جلوه دادن شرایط از سوی مردم وتشدید بحران در این مناطق را به همراه خواهد داشت .

اگر هم فرض دوم به واقعیت نزدیک باشد ،نه تنها مخاطرات ناشی از آن  شیوع پیک دوم اپیدمی با حجم بیشتری را  در کشور در پی خواهد داشت ،بلکه این موضوع شکاف بی اعتمادی مردم به مسئولین نظام جمهوری اسلامی را دو چندان می کند ،چرا که به زعم عقلا ودغدغه مندان ، این تصمیم چیزی بجز قربانی نمودن عامدانه مردم در پای شعارهای ایدئولوژیک نظام  و بی اعتنایی به سلامت و  جان مردم تعبیر نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
مژده مژده ....
ای ملت ! ....
روز قدس کرونا میره .هرچند روز قبل و روز بعدش میاد ،پس هرکاری دارید در اون روز انجام بدهید
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
درودبرشما اتفاقاپسرپایه دهم من هم پیش بینی کردتا27اردیبهشت هرروز به شهرهای سفیداضافه می کنند که دارن میکنن وبه همین بهانه میگن مدارس بازشه بعدش هم که به خاطرروزقدس ویروس کاملا تسلیم میشه/امانظرمن مردم عزیزایلام که خیلی هاتون بی خیال زندگی خودتون شدین حداقل به خاطرکسانی که دوستشون دارید بچه های طفل معصومتون ،پدرومادرهای مسنتون رعایت کنین به خدافاجعه درراهه پشیمانی هم بعداسودی نداره
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
خدا را شاهد می گیرم که هفته گذشته مادربزرگ من بر اثر کرونا که نتیجه آزمایش هم اعلام کرد از دنیا رفت و در بیمارستان به ما اعلام کردند که می خواهید به عنوان کرونا ثبت بشه یانه؟ سوال کردیم مگه چه تفاوتی داره. پاسخ داند که اگر به عنوان کرونا ثبت کنیم جنازه را به شما تحویل نمی دیم. ایا این جابجا کردن آمار نیست؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار