به گزارش تابناک ایلام
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام گفت: ضروری است میزان ماندگاری گردشگران خارجی در ایلام باید افزایش یابد.
کد خبر: ۸۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 30 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،صنعت گردشگري براي رونق بيشتر به نگاه اقتصادي ويژه نياز دارد تا بسترهاي لازم را براي جذب گردشگر فراهم سازد، در حال حاضر کشورهايي که از تاريخچه باستاني و تاريخي برخور دارند، درآمد هنگفتي از آن کسب مي کنند.

ايران نيز ازجمله کشورهايي است که از نظر باستاني ارزش تاريخي بسيار دارد به عنوان مثال ایلام علاوه بر قدمت چندین  هزار ساله و آثار باستاني فراواني که در دل خود دارد آثار هشت سال دفاع مقدس را نيز در خود جاي داده است اما آن چنان که بايد زمينه ها و بسترها در آن براي جذب گردشگر فراهم نيست.

ازطرفی استان ایلام با دارابودن مرز بین المللی مهران وورود سالیانه بیش از 500هزار گردشگرخارجی از پتانسیل عظیمی برای بهره مندی از صنعت توریسم را داراست ،اما متاسفانه این حجم گردشگر مستقیما از مرز مهران به دیگر شهرهای کشور ارجاع داده می شوند واستان ایلام خصوصا شهر ایلام  با دارابودن ظرفیتهای عظیم طبیعی وتاریخی از این پتانسیل مهم بی بهره مانده است.

«علی قاسم‌پور»معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان ایلام  می گوید: سالانه بیش از 500 هزار گردشگر خارجی از طریق مرز بین‌المللی مهران وارد کشور می‌شوند که باید در زمینهٔ افزایش میزان ماندگاری این گردشگران در استان ایلام تلاش شود.

وی بابیان این‌که این تعداد گردشگر، عموماً از کشور عراق و کشورهای آسیای میانه از تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و هندوستان هستند، افزود: مقصد تعداد کمی از این گردشگران استان ایلام است و بیشتر باهدف سفر به استان‌های قم، مشهد، تهران و استان‌های شمالی وارد کشورمان می‌شوند.

قاسم پور با اشاره به این‌که گردشگران ورودی از مرز بین‌المللی مهران ساماندهی نشده‌اند، خاطرنشان کرد: معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی در حال تهیه‌ی دستورالعمل اجرایی نحوه‌ی ساماندهی گردشگران ورودی از مرز مهران است و این مهم به‌زودی به استان ابلاغ می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل در زمینهٔ ساماندهی گردشگران ورودی مرز مهران اقدام و تلاش می‌شود در قالب تور و به‌صورت گروهی وارد کشور شده و برنامه بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی استان ایلام در برنامه سفر آن‌ها گنجانده شود.

وی گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا استان ایلام از معبر گردشگری به یک مقصد گردشگری تبدیل‌شده و از درآمدهای این صنعت بهره‌مند شود اما لازمه آن فراهم کردن زیرساخت‌هاست.

قاسم پور بابیان این‌که مرز مهران یکی از امن‌ترین مرزهای کشور و نزدیک‌ترین مرز به شهرهای کربلا، نجف و بغداد است از همین‌رو گردشگران و زوار رغبت بسیار زیادی به تردد از طریق این مرز دارند، افزود: استان ایلام برای پذیرایی از مسافران و گردشگران آمادگی کامل دارد اما باید در زمینهٔ توسعه زیرساخت‌های گردشگری با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برنامه‌ریزی کنیم. "

استان ایلام درحال حال حاضر از دومنبع عظیم نفت و صنعت گردشگری بهره مند است اما متاسفانه سود حاصل از هردوی این منبع عظیم عاید شهرهای دیگر کشور می شود وفقط جمع آوری زباله ها وشلوغی راهها ومرگ ومیرهای ناشی از آن عاید استان ایلام شده است.

انشااله که مسئولین استان ایلام خصوصا استانداری وسازمان میراث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی استان با برنامه ریزی دقیق ومدونی زمینه استفاده  از این ظرفیت عظیم ومنبع سرشار اقتصادی رابرای شهروندان ایلامی فراهم نموده وآینده خوبی را برای استان محروم ایلام رقم بزنند .

می توان با برنامه ریزی وهماهنگی با سازمان پایانه ها، زمینه ورود این حجم گردشگر رابه شهرایلام ودیگر شهرهای مسیر فراهم کرد واین شدنی است وزره ای همت وبرنامه می خواهد!


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار