کیوسک استانی تابناک ایلام
شورای شهر یاشورای من؟!، دوسال ازپارکینگ شدن سینماایلام گذشت، گل به خودی مسئولان ایلامی ، فسیلهای ورزشی درایلام از جمله مهمترین موضوعاتی است که سایتهای خبری استان ایلام به آن پرداخته اند.
کد خبر: ۹۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 13 September 2015
شورای شهر یاشورای من؟!، دوسال ازپارکینگ شدن سینماایلام گذشت، گل به خودی مسئولان ایلامی ، فسیلهای ورزشی درایلام از جمله مهمترین موضوعاتی است که سایتهای خبری استان ایلام به آن پرداخته اند.

شورا ی شهر یا شورای من؟!

عصر ايلام: ظاهرا چاره ای نداریم جز اینکه به همه چیز عادت کنیم ، هم چیزهای خوب و هم چیزهای بد ،دست خودمان هم نیست که در این باره بتوانیم انتخابی بکینم ، به قول میوه فروشهای ارزانفروش همه چیز در هم است و حق سوا کردن نداری.

. گفتم عادت به همه چیز ، یکی از این چیزهایی که باید با آن کنار بیایی و چاره ای هم نداری غیر از تحمل ، نتیجه برخی از انتخابات هایی است که اتفاقا در سرنوشت تو هم تاثیرمستقیم و مهمی دارند از همین داستانها می توان به شورای شهر اشاره کرد که هر چند تلاشمی کنی که آنچه جاهای دیگر می کنند تو هم در اینجا شرایطش را فراهم کنی اما عملا امکانش وجود ندارد و باید ...

این روزها تیتر اخبار سایتها و خبرگزاری های فعال استان همه اش اختصاص پیدا کرده به شورای شهر ایلام و انتخابات هیات رییسه اش ، چون خیلی ها معمولا خیلی چیزها را لو نمی دهند ما هم خبر زیادی از چند و چون اختلافات درونی اعضای محترم شورا ی شهر نداریم اما آن چیزی که کاملا روشن است این است که در باره نحوه انتخاب هیات رییسه مشکلی پیش آمده .

عده ای از اعضا ظاهرا ترکیبی چیده اند و عده ای دیگر مخالفت کرده اند ، این یک نمای کلی از اختلافات و دلیل تعویق چند باره انتخابات هیات رییسه است ، این اختلافات اما ظاهراقرار نیست به این زودی پایان یابد چون اگر قرار بوده عده ای از خواست های خود کوتاهبیایند حتما قبل از علنی شدن اختلافات و کشیده شدن به فضای عمومی این کار را می کردند .

به اینها در ایجا خیلی کار نداریم مهم در این میان قول و قرارهایی بوده که نمایندگان کنونی مردم در شورا قبلا با مردم گذاشته اند و قرار بود همه چیز تنها و تنها برای مردم باشد و این بزرگواران فقط پادویی کنند و نوکری مردم . ( یادش به خیر این شعار خیلی ازدوستان در زمان انتخابات بود ) . اما به نظر می رسد خیلی از کلمات و جملات با گذشت زمان معانی جدیدی هم پیدا می کنند....

بزرگواران شورای شهر و نمایندگان مردم در این نهاد ارزشمند چه چیزهایی را در فکر ومخیلیه خود گنجانده اند که امروز به اینجا رسیده اند جای سوالات فراوانی دارد کهپرداختن به آنها در این روزها چندان فایده ای نخواهد داشت اما خوب است به فردایی بیاندیشند که قرار است به مردم در باره عملکردشان پاسخ بدهند و خدایی ناکرده بار دیگرانتظار رای و انتخاب داشته باشند .

گروه من و دسته من و تیم من ظاهرا چنان بلایی بر سر ترکیب یازده نفره شورای شهر ایلام آورده است که اعتماد میان آنان نسبت به همدیگر از بین رفته و حاضر نیستند دور یک میزنشسته و هیات رییسه یک ساله خود را برگزینند .

سال گذشته در یادداشتی با عنون ( شورایی که شور نمی کند ) برخی از آسیبهای فراروی شورای کنونی را گوشزد کردیم و متاسفانه این روزها باید نتیجه آن شور نکردن و دسته بندیهای مضر را مشاهده کنیم ، دسته بندی هایی که شاید کمترین انگیزه و دستاوردش برای شهر و شورا وشهرداری باشد شهر و شورا و شهرداری ای که بیشتر از هر زمان دیگر و مکان دیگری نیازمند آرامش و برنامه است .

آرامش و برنامه ای که ظاهرا دو کیمیای گم شده و حلقه مفقوده این روزهای مدیریت شهری مادر ایلام هستند و به جای آن تا دلتان بخواهد اختلاف و موضع گیری و گروکشی وجود دارد. اعضای محترم شورای شهر ایلام خوب است حالا که کار به اینجا رسیده است بیایند و برای مردم توضیح بدهند که این همه شور نکردن و دسته بندی و فرصت سوزی برای چیست ؟ شاید این ما هستیم که اشتباه کرده و راه را به خطا می رویم و این همه اختلاف و لج بازی و گروکشیهمه اش همچنان برای پادویی و نوکری مردم است .

ظاهرا چاره ای نداریم جز اینکه به همه چیز عادت کنیم ، هم چیزهای خوب و هم چیزهای بد ،دست خودمان هم نیست که در این باره بتوانیم انتخابی بکینم ، به قول میوه فروشهای ارزانفروش همه چیز در هم است و حق سوا کردن نداری

دو سال از پارکینگ شدن سینمای ایلام گذشت/ چرا ساخت سینمای ایلام آغاز نمی‌شود؟

ماشینم را که پارک می‌کنم، یک‌لحظه انگار به گذشته برمی‌گردم، این مکان مرا به سال‌های دور می‌برد، لحظات قشنگ کودکی، عصرهای جمعه و حس نشستن روی یک صندلی در کنار پدر و مادر، خنکی یک سالن تاریک و دیدن فیلم رنگی بر روی پرده‌ای بزرگ، مزه تنقلات و بستنی‌های سنتی و صدای تشویق ستاره‌ها، یاد «گربه آوازه‌خوان»، «دزد عروسک‌ها»، «گلنار»، «شهر موش‌ها»، «الو الو من جوجوام» و خیلی از فیلم‌های دهه 60،  یاد تنها سینمای شهر می‌افتم، «سینما قدس»، که دوسال است به پارکینگ تبدیل شده، اما همچنان به جای بلیط در آن قبض پارکینگ صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، این زمین خاکی در مرکز شهر، قسمتی از کودکی‌های من است که زیر چرخ خودروها اسیر شده، خشت‌خشت آن را برداشته‌اند، جای گیشه‌دار خالی است، دیگر خبری از هیاهوی شیرین کودکانه‌نیست، امروز وقتی که به جای خرید بلیط برای دیدن فیلم، قبض پارک خودرو گرفتم، در این فکر بودم که والدین ایلامی این روزها نمی‌توانند قول سینما رفتن را به فرزندان خود بدهند.

از این‌ها که بگذریم این روزها که در رسانه‌ها از فیلم «محمد رسول‌الله» سخن به میان می‌آید ما فقط می‌توانیم بشنویم و از دیدن چنین فیلمی محروم شده‌ایم.


وحید اسلامی، فیلم‌ساز ایلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اختصاص بودجه‌ای خاص‌به فعالیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در این استان را ضروری دانست و اظهار کرد: مردم در این عرصه چشم‌به‌راه دولت هستند، چون نشاط‌‌آفرینی در ایران وظیفه‌ای مردمی نیست و کاملاً دولتی است.

وی با بیان اینکه باید استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در کنار دستگاه‌های متولی فرهنگ گام بردارند تا مردم نیز وارد گود شوند، گفت: «با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی‌شود» باید بودجه اختصاص‌یافته به حوزه‌های مختلف توسط متخصص آن حوزه هزینه شود، متخصصان در رشته‌های مرتبط هیچ حرفی برای اختصاص بودجه نمی‌زنند درصورتی‌که هر حوزه باید متخصص و کارشناس خاص خود را داشته باشد.مثلاً چرا باید بگوییم مردم اقدام به گل‌کاری در سطح شهر کنند چرا نباید شهرداری این کار را نکند و مردم مراقبت و آبیاری کنند.

اسلامی، با گلایه از مسئولان و بیان این ضرب‌المثل که «با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی‌شود» بر اختصاص بودجه‌ی خاص به هنر و ساختن سینما در استانی که حتی مرکز آن سینما ندارد تأکید کرد و ادامه داد: در کشورهای جهان‌سومی رسانه و تلویزیون نقش تصمیم‌گیرنده را برای مردم ایفا می‌کند اما در کشورهای توسعه‌یافته این مهم انجام می‌شود و سینما این خط‌مشی‌ها را برای مردم و حتی دولتمردان و اندیشمندان معلوم می‌کند.

وی ادامه داد: هنر و گروه‌های اجتماعی قدرت دارند، تئاتر قدرت دارد، موسیقی قدرت دارد، سینما قدرت دارد احساس بنده بر این است که از منابع قدرت می‌ترسیم از همین‌رو هم برای آن‌ها هزینه نمی‌کنیم تا رشد کنند باقدرت بیشتر اندیشه‌های عالی را به جامعه تزریق کنند. برای رسیدن به چنین مرحله‌ای باید گروه‌ها را قوی کرد و بر اساس چیدمان درست ساختارشان از آن‌ها انتظار تحول داشت.

این هنرمند تئاتر با بیان این‌که باید بودجه اختصاص‌یافته به حوزه‌های مختلف توسط متخصص آن حوزه هزینه شود، تصریح کرد: چرا در کشور ما متخصصان در رشته‌های مرتبط هیچ حرفی برای اختصاص بودجه نمی‌زنند درصورتی‌که هر حوزه باید متخصص و کارشناس خاص خود را داشته باشد تا هزینه‌ها در راستای مربوطه صرف شود به‌عنوان نمونه چه اشکالی دارد برای رنگ‌آمیزی سطح شهر و تغییر نگاه و روحیه مردم از یک روان‌شناس مشاوره بگیریم.
او با اشاره به این‌که باید ابتدا مشکلات را تحلیل کرد، افزود: واقعیت جامعه این است هرگاه به ‌دنبال اجرای برنامه‌هایی که به اصل و هویت ما مرتبط بوده است پرداخته‌ایم استقبال بیشتری نیز در پی داشته است.

 اسلامی تصریح کرد: سیاست‌های اجتماعی که از طریق مصوبات بالادستی به استان‌ها ابلاغ می‌شود به علت نادیده گرفتن هویت استانی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و درنتیجه نشاط اجتماعی را به ارمغان نمی‌آورد.

وی افزود: هنر یکی از مقوله‌هایی است که هنرمند با شیواترین کلام و حرکت، اندیشه را به مخاطب منتقل می‌کند چون‌که از دل مردم برخاسته است و متقابلاً مردم نیز پذیرای تفکرات هنر که برگرفته از دل جامعه است هستند البته جدای از هنر برای ورزش نیز کار قوی نشده است و ازآنجایی‌که زیرساخت‌های ورزشی خراب هستند تنها راه شادی اجتماعی به ورزش فوتبال خلاصه‌شده است از همین رو نیز تأکید بر خرج‌کردهای هنری و ورزشی توسط متخصصان مربوطه می‌شود.

این کارگردان و منتقد سینما خاطرنشان کرد: برای این‌که نشاط بر جامعه حاکم شود باید تزریق انرژی صورت گیرد این انرژی دادن باید تفکر مردم را عوض کند حال این‌که تغییر تفکر باید توسط فرهنگ ورزش، فرهنگ رانندگی، فرهنگ اعتقادات اجتماعی، فرهنگ آموزشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ... شکل گیرد و تنها هنر می‌تواند این خرده‌فرهنگ‌ها را تجمیع کند و کار پیام‌رسانی به مردم را انجام دهد در این صورت شاهد شادی و چهره‌های خندان مردم خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، «علی محمدنیاکان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از اهتمام جدی این اداره کل برای ساخت سالن سینما در شهر ایلام خبر داد و گفت: رایزنی برای ساخت سینما با مالک سینمای قدیمی شهر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از اواخر سال گذشته اقدام های زیادی برای آغاز ساخت سالن سینما در مرکز این استان انجام گرفته و این تلاش ها همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: تنها سینمای شهر ایلام که دو سال پیش تخریب شد، از سوی مالک آن که بخش خصوصی است اکنون بعنوان پارکینگ وسایل نقلیه در خیابان سعدی تغییر کاربری داده و در حال استفاده است.

وی با ابراز تاسف از تغییر کاربری سینما قدس ایلام به پارکینگ تاکید کرد: برای ساخت دوباره سینما در شهر ایلام مکاتباتی با شهرداری و استانداری انجام گرفته و تلاش برای ساخت دوباره آن ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: این اداره کل بدنبال مطالبات فضای فرهنگی بوده تا سینما قدس سابق ایلام دوباره با طرح و شیوه ای جدید برای استفاده همشهریان احداث شود.

محمدنیاکان گفت: به منظور پر شدن خلا فضای سینمایی در شهر ایلام از سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری شهر برای اکران فیلم ها استفاده خواهیم کرد و اکران جدیدترین فیلم های سینمایی با همکاری انجمن نمایش و انجمن سینمای جوان در این شهر انجام و این اداره کل بر فعالیت آنها نظارت کامل دارد.

محمدنیاکان افزود: بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده اکران فیلم های سینمایی در شهرستان های دره شهر و آبدانان نیز از طریق مجتمع های فرهنگی در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه در دیگر شهرها نیز این روند اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، سینما قدس ایلام با 470 صندلی با قدمت بالای 40 سال اواخر سال 92 تخریب شد، قرار بود این مکان به مجتمع 11 طبقه تجاری، فرهنگی و خدماتی تبدیل شود ولی چندی بعد به پارکینگ خودرو تبدیل شد.

صنعت«پلی‌اتیلن»درخانه خودجایگاهی ندارد/گُل به خودیِ مسئولان ایلام

ایلام- درحالی‌ استان ایلام دارای تولیدات صنعتی لوله‌های پلی‌اتیلن است که جهاد کشاورزی استان برای پروژه‌های خود از سایر نقاط کشور این محصول را خریداری می‌کند تا فعالان این صنعت از این روند انتقاد کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پیرو بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان ایلام در خبرگزاری مهر، متأسفانه به مواردی برخورد کردیم که به گفته خود مسئولان اجرایی ایلام به یکی از دلایل اصلی رکود صنایع استان تبدیل‌شده‌اند.

متأسفانه هم‌اکنون به رغم اینکه در بخش‌های مختلفی تولیدات صنعتی در استان ایلام وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی از تولیدات استان خرید نمی‌کنند و محصولات سایر مناطق کشور را به استان محروم خود ترجیح می‌دهند.

درحالی‌که صنعت استان ایلام متأسفانه در رکود قرار دارد، داشته‌های خود را نیز کم‌کم در آستانه ورشکسته شدن قرار داده است و این چالش به دلیل بی‌توجهی خود مسئولان اجرایی استان به وجود آمده است.

صنعت لوله‌های پلی‌اتیلن هم‌اکنون یکی از صنایع فعال استان ایلام بود که تولیدات آن در بخش کشاورزی استان کاربرد دارند و با توجه به پروژه‌های متعدد این بخش برای توسعه و تجهیز اراضی استان می‌توان از تولیدات لوله‌های پلی‌اتیلن استان در این پروژه‌ها استفاده کرد.

متأسفانه باخبر شدیم در این پروژه ها هیچ خبری از خرید لوله‌های پلی‌اتیلن در داخل استان نیست و با هزینه‌های چند برابر همین لوله‌ها از استان‌هایی نظیر کرمان، سمنان و... خریداری می‌شود.

طبق گفته مسئولان جهاد کشاورزی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان طی شش سال آینده برای آبی کردن اراضی کشاورزی اختصاص‌ می یابد که در این پروژه‌ها لوله‌های پلی‌اتیلن کاربرد دارند و حال که فرصتی به‌پیش آمده علاوه بر توسعه کشاورزی استان، شاهد خرید تولیدات صنعتی داخل استان باشیم، مسئولان از هم‌اکنون این فرصت را از دست صنعتگران استان خارج کرده‌اند.

ایلام

جالب‌تر آنکه مسئولان اجرایی و ارشد استان ایلام در کارگروه رفع موانع تولید، مصوبه‌ای را مبنی بر احیا صنعت پلی‌اتیلن در استان تصویب کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین موارد آن خریداری تولیدات صنعتی خود استان توسط دستگاه‌های اجرایی است.

حال باگذشت ماه‌ها این مصوبه توسط دستگاه‌های جهاد کشاورزی استان ایلام اجرایی نمی‌شود و صنعت پلی‌اتیلن استان را در آستانه ورشکستی قرار داده و این در حالی است که میلیارد تومان سود به جیب شرکت‌های استان‌های دیگر می‌رود.

نامه‌نگاری‌های بی‌نتیجه

این در حالی است که طی نامه‌نگاری‌های مختلف مسئولان ارشد استان ایلام، خواستار استفاده از تولیدات پلی‌اتیلن استان در پروژه‌های کشاورزی شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در نامه‌ای خطاب به مدیر اجرای پروژه‌های آبیاری و زهکشی عین خوش، فکه و دشت عباس خواستار استفاده از ظرفیت ۶ واحد تولید پلی‌اتیلن استان در پروژه‌های این بخش شددر این راستا به دنبال جلسه‌ای که خردادماه سال جاری برای بررسی مشکلات واحدهای تولید پلی‌اتیلن ایلام در معاونت اشتغال و برنامه‌ریزی استانداری ایلام برگزار شد مصوب شد که همه دستگاه‌های مرتبط با این صنعت ازجمله آب و فاضلاب شهری و روستایی، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت گاز، شرکت آب منطقه‌ای و مؤسسات جهاد نصر و متولیان طرح سامانه گرمسیری از ظرفیت واحدهای تولیدی استان استفاده کنند.

این در حالی است که پیش‌ازاین نیز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در نامه‌ای خطاب به مدیر اجرای پروژه‌های آبیاری و زهکشی عین خوش، فکه و دشت عباس خواستار استفاده از ظرفیت ۶ واحد تولید پلی‌اتیلن استان در پروژه‌های این بخش شده بود.

حشمت‌الله عسگری معاون استاندار ایلام نیز در نامه‌ای به مدیرعامل جهاد نصر با اشاره به مزایای قیمت مناسب و نزدیکی به پروژه‌های مرتبط بر لزوم استفاده از ظرفیت تولیدات استان تأکید کرد.

با این تفاسیر همچنان مشکلاتی بر سر راه استفاده از ظرفیت تولیدات بومی استان ایلام وجود دارد تا صدای فعالان این صنعت را بلند کند.

۶ واحد تولیدی درزمینهٔ لوله‌های پلی‌اتیلن در استان ایلام فعال است

حشمت‌الله ملکی دبیر انجمن لوله‌های پلی‌اتیلن استان ایلام دراین‌ارتباط به خبرنگار مهر می‌گوید: در حال حاضر شش شرکت تولید لوله‌های پلی‌اتیلن با جواز معتبر، پروانه استاندارد، ایزو بین‌المللی، گواهینامه معتبر از معاونت آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی با تولید ۵۰ هزار تن لوله پلی‌اتیلن در استان فعال هستند.

ایلام

وی می‌افزاید: واحدهای تولیدی لوله های های پلی‌اتیلن در استان ایلام دارای خطوط پیشرفته تولید، تجهیزات مدرن آزمایشگاهی، مهندسان مجرب و با حداقل ۱۵ سال تولید هستند.

ملکی ادامه می‌دهد: علاوه بر این موارد، واحدهای تولیدی لوله‌های پلی‌اتیلن طی سالهای گذشته در تأمین نیازهای پروژه‌های آبرسانی، آبیاری و زهکشی در حوزه‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای نقش مهمی داشته اند.

تولیدات کارخانه‌های لوله‌های پلی‌اتیلن به کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت رسیده است

وی می‌گوید: در حال حاضر به‌رغم بازار مصرف مناسب در استان ایلام برای خرید لوله‌های پلی‌اتیلن تولیدی خود استان، اکثر کارخانه‌ها در این زمینه با ظرفیت اسمی کمتر از ۱۰ درصد فعال هستند.

ایلام

ملکی می‌افزاید: موسسه جهاد نصر کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در استان مبنی بر احیای این صنعت را اجرایی نمی‌کنند.موسسه جهاد نصر کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در استان مبنی بر احیای این صنعت را اجرایی نمی‌کنند

وی ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری استاندار ایلام، نمایندگان استان در مجلس و معاون امور اقتصادی استانداری ایلام، عنوان می‌کند: نزدیک به ۱۲ ماه است به‌طورجدی پیگیر این موضوع هستیم ولی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان جهاد کشاورزی استان از اجرای این مصوبه خودداری می‌کنند.

حق شرکت‌های ایلام برای مناقصه‌های پروژه‌های کشاورزی نادیده گرفته می‌شود

ملکی می‌گوید: چطور می‌شود در استان محرومی مثل ایلام که هنوز صنعت به‌خوبی شکل نگرفته، یکی از معدود صنعت‌های موفق استان یعنی تولید لوله‌های پلی‌اتیلن مورد بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی استان در بحث خرید باشد.

وی ادامه می‌دهد: بدون شک عدم توجه به مصوبه کارگروه رفع موانع تولید و تأمین نیاز پروژه‌های استان از دیگر مناطق کشور منجر به تعطیلی صنعت پلی‌اتیلن در استان خواهد شد.

ایلام

دبیر انجمن لوله‌های پلی‌اتیلن در استان ایلام عنوان می‌کند: درحالی‌که تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی باید موردتوجه مسئولان باشد، متأسفانه مسئولان جهاد کشاورزی استان تحت هیچ شرایطی حاضر به همکاری در راستای خرید محصولات تولیدی استان نیستند.

وی ادامه می‌دهد: در مناقصه‌های پروژه‌های کشاورزی استان ایلام متأسفانه حق شرکت‌های داخلی استان نادیده گرفته می‌شود و هیچ اعتنایی به تولیدات استان نمی‌شود.

در همین سال جاری بیش از ۱۴ میلیارد تومان برای عین خوش و فکه هزینه شده که لوله‌های این پروژه از شرکتی در استان کرمان بافاصله هزاران کیلومتر با استان ایلام انجام‌شده استملکی  می‌افزاید: درحالی‌که در سایر استان‌های کشور مناقصات چنین پروژه‌هایی به‌صورت محدود و جدا از پیمانکاران برگزار می‌شود، ولی در ایلام چنین نیست و پیمانکاران هم خارج از استان خریدهای خود را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: در همین سال جاری بیش از ۱۴ میلیارد تومان برای عین خوش و فکه هزینه شده که لوله‌های این پروژه از شرکتی در استان کرمان بافاصله هزاران کیلومتر با استان ایلام انجام‌شده است.

وی ادامه می‌دهد: برای پروژه هشت میلیارد تومانی چم ژاب - ارمو در شهرستان دره شهر نیز لوله‌های پلی‌اتیلن موردنیاز از طریق استان مازندران تأمین‌شده است.

شرکت جهاد نصر به پایه‌هایی که نشانگر کمیت هستند، توجه نکند

ملکی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت جهاد نصر کشور برای برگزاری مناقصات به پروانه استاندارد و گواهینامه معاونت آب‌وخاک جهاد کشاورزی اکتفا کند، بیان داشت: این شرکت از طرح رتبه‌بندی واحدها توسط انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله‌های پلی‌اتیلن بر اساس سه گرید A، B ، C که نشانگر کمیت تولید هستند نه کیفیت، صرف‌نظر و حق شرکت‌های ایلام برای شرکت در مناقصه را محفوظ دارند.

وی می‌افزاید: انتظار و خواسته ما این است که جهاد کشاورزی استان ایلام مناقصات را با تفکیک خرید از اجرا، برگزار کنند.

ایلام

دبیر انجمن لوله‌های پلی‌اتیلن در استان ایلام می‌گوید: احیای صنعت لوله‌های پلی‌اتیلن در استان ایلام مزایای زیادی برای استان دارد که علاوه بر تثبیت اشتغال پایدار در استان محرومی مثل ایلام، باعث کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل به علت نزدیکی به طرح‌های عمرانی استان نیز می شود.

وی می‌افزاید: احیای صنعت پلی‌اتیلن در استان ایلام باعث بازگشت مالیات بر ارزش‌افزوده طرح‌های عمرانی به خزانه استان و علاوه بر همه این موارد، باعث افزایش تولید صنعتی در استان می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی: ادوات سیستم های آبیاری را ما خریداری نمی کنیم

این سخنان دبیر انجمن لوله‌های پلی‌اتیلن در استان ایلام در حالی مطرح می‌شود که پیش‌ازاین وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به نقدهای مطرح‌شده درزمینهٔ استفاده از تولیدات داخلی پلی‌اتیلن مواردی را مطرح کرده بود.

وی گفته بود که متأسفانه مواد پلی‌اتیلن به‌کاررفته در ساخت لوله‌های آبیاری تحت‌فشار از کیفیت خوبی برخوردار نیست به همین دلیل بخشی از کشاورزان از ادوات به کار گرفته‌شده در این بخش راضی نیستند.

حجتی برای حرف‌هایش هم مصادیقی ذکر کرده و یادآور شده بود: به‌عنوان‌مثال مواد پلی‌اتیلن تهیه‌شده در کشور در بخش تولید قفس ماهی در بخش شیلات حتی مناسب نیست، بنابراین معتقدیم مواد پلی‌اتیلن تهیه‌شده در کشور مشخصات و ویژگی‌های موردنظر ما در بخش سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار را تأمین نمی‌کند.

این سخنان وزیر جهاد کشاورزی در حالی مطرح می شود که دبیر انجمن لوله‌های پلی‌اتیلن در استان ایلام معتقد است که تولیدات این بخش از استانداردهای لازم و مورد نظر برخوردارند.

وزیر جهاد کشاورزی البته در مورد خریداری این محصولات نیز تأکید کرده بود که در حال حاضر ما ادوات سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار را خریداری نمی‌کنیم بلکه کشاورز و پیمانکاران این محصولات را خریداری و نصب می‌کنند.

به‌هرروی به نظر می‌رسد رفع مشکل استفاده از تولیدات داخلی صنعت پلی‌اتیلن نیازمند یک هماهنگی و همکاری بین بخشی است، از یک‌سو باید تلاش شود که با حمایت از تولید داخلی کیفیت محصولات این بخش را ارتقا داد و از سوی دیگر با تنظیم روابط میان پیمانکاران و صاحبان این واحدهای صنعتی در راستای خریداری محصولات داخلی و بومی استان گام برداشت.

اهمیت این موضوع آنجا روشن‌تر می‌شود که هم‌اکنون استان ایلام از نبود صنایع بزرگ و فعال رنج می‌برد و معدود واحدهای صنعتی فعال استان ایلام نیز با عدم‌حمایت لازم در حال تعطیلی هستند.

حال که فرصتی برای توسعه کشاورزی از یک‌سو و فعال شدن پروژه‌های این بخش فراهم‌شده باید مسئولان بخش کشاورزی در همه ابعاد ازجمله نیروی کار و تأمین تجهیزات موردنیاز خود در داخل استان اقدام کنند.

فسیل های ورزشی در ایلام / اراده ای برای برخورد با مافیای ورزش در ایلام هنوز شکل نگرفته است

ایلام به روز / مگر می شود کسی به عنوان رئییس هیات برگزیده شود در حالی که هیچ اختیاری برای جابجایی حتی رئیس هیات شهرستان نداشته باشد. مگر می شود عده ای که 20 سال است بر هیاتی حکمرانی می کنند و خروجی کار آنان کمتر از 100 ورزشکار سازمان یافته است تن به تغییر ندهند و حتی تهدید به کارشکنی بنمایند./پتانسیل خوب ورزش ایلام باعث تحریک شامه قوی برخی نمایندگان استان شده و به دنبال استفاده از این ظرفیت عظیم برای رای آوری در انتخابات آینده هستند که هشدار می دهیم ورزش ایلام تاب تحمل این مصیبت !!! را ندارد و به قول معروف ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید.

نام ورزش با تندرسی و جوانمردی همراه است . اداره تربیت بدنی در استانها  و شهرها وظیفه حمایت و سازماندهی ورزشکاران بر اساس هرم ورزشی یعنی ورزش پایه ، همگانی، قهرمانی و حرفه ای بر عهده  دارد. هر چند در ایران ما و علی الخصوص ایلام این هرم به صورت وارونه در حال اجرا است .

چندسالی است بحث مافیا در ورزش کشور و علی الخصوص ورزش فوتبال هراز چند گاهی با افشاگری و دستگیری عده ای ، از روزنامه نگار گرفته تا داور و ورزشکار و مربی و حتی توپ جمع کن به گوش می رسد.

هدف از نگارش این یادداشت هشداری به مسئولان ورزش استان است که آب از دست رفته را به جوی برگردانند.

با سکانداری بهروز حیدر زاده  و اشراف ایشان بر ورزش ایلام  انتنظار می رفت  با مافیای ورزش ایلام که در هیات های ورزش و بخشی از مدیریت ورزش ایلام لانه کرده اند برخورد نماید و فسیل های ورزش را که به ناحق خود را پیشکسوت جا زده اند برکنار نماید. حیدرزاده ای که  خود سالها در ورزش استان استخوان خورد کرده است و تمام پله های ترقی در ورزش را از قهرمانی تا مربیگیری و کارشناسی ورزش با افتخار طی کرده است و اگر اغراق نباشد ایشان جز 10 ورزشکار برتر استان در طول تاریخ ورزش استان هستند.

حقیقتا تا اینجای کار علیرغم شعارهای شفاف حیدرزاده در برخورد با این افراد  و جمع کردن بساط آنان هیچ تغییر و تحولی که بر ورزش ایلام تاثیرگذار باشد انجام نشده است  و همچنان فسیل های ورزشی استان در مقابل  هر ایده جدید و تغییری مقاومت می کنند.

برخی  روسای  هیات های ورزشی در ایلام به هیات تحت نظرخود  به عنوان  ارث پدری نگاه کرده و علیرغم 20 سال مدیریت سنتی و درجا زدن و فراری دادن  ورزشکاران!!!! ،  همچنان به لابیگری برای  ماندن دست می زنند  و اگر هم در مواردی بسیار  نادر رئیس هیاتی به حکم قانون و انتخابات عوض شود متاسفانه این افراد شروع به سنگ اندازی و کارشکنی می نماید .

وقتی عملکرد برخی هیات ها ورزشی بررسی می شود نه بایگانی و آرشیو مالی و  اداری دیده می شود و نه چند سطر گزارش فعالیت ، چیزی که در هیات مذکور قابل رویت است چند کاپ قهرمانی و چند قطعه عکس ورزشکاران مدال آور آن رشته ورزشی در زمان های دور که سال های سال است رئیس هیات و نایب رئیس و دبیر محترم  به خاطر قهرمانی آن ورزشکار بخت برگشته بودجه و امکانات می گیرند و به سفر خارجی می روند و گه گاهی نیز تعدادی ورزشکار بدون امکانات حرفه ای به مسابقات اعزام می کنند.

عملکرد این افراد  به جایی رسید که در سال 92 شاهد درگیری دو طیف مدعی یکی از هیات های ورزشی ایلام بودیم که کار به چاقوکشی و زخمی شدن چند تن رسید و دامن ورزش ایلام آلوده به درگیری پیدا و پنهان برای کسب قدرت در هیات های ورزشی شد.

در این گیر و دار و زورآزمایی پیدا و پنهان بین طیف سنتی حاکم بر ورزش استان که حاضر به واگذاری مسئولیت های ورزشی نیست با  کسانی که به دنبال تغییر و رساند ورزش ایلام به جایگاه اصلی آن هستند این ورزشکاران ایلامی هستند که متضرر می شوند. و تا اینجا تابلوی نتایج با مدیریت حیدرزاده امتیاز ضربه فنی به نفع طیف سنتی را نشان می دهد.

رابطه بازی در ورزش ایلام به جایی رسیده است که  برخی ورزشکاران شایسته عین آب خوردن توسط فسیل های ورزشی حذف می شوند و  نورچشمی های ناکارآمد جایگزین و به مسابقات اعزام می شوند و آب از آب تکان نمی خورد چرا که متاسفانه بخشی از مدیریت ورزش استان خواسته یا ناخواسته با این افراد همراهی می کند. البته اکثر مدیران ، ورزشکاران ، پیشکسوتان خاک خورده ، مربیان ورزش و روسای هیات های استان انسان های پرتلاش و دلسوزی هستند و روی سخن ما عده ای با کارنامه ضعیف  در ورزش ایلام هستند که از تنور آنان نانی برای ورزشکاران ایلامی گرم نمی شود و فقط در حال مصادره حاصل دسترنج مربیان و پیشکسوتان واقعی هستند.

مگر می شود کسی به عنوان رئییس هیات برگزیده شود در حالی که هیچ اختیاری برای جابجایی حتی رئیس هیات شهرستان نداشته باشد. مگر می شود عده ای که 20 سال است بر هیاتی حکمرانی می کنند و خروجی کار آنان کمتر از 100 ورزشکار سازمان یافته است تن به تغییر ندهند و حتی تهدید به کارشکنی بنمایند.

از طرفی دیگر پتانسیل خوب ورزش ایلام با داشتن 32 هزار ورزشکار سازمان یافته ،  44 هیات فعال ، ادارات ورزشی فعال در شهرستان ها و حتی روستاها با دهها سالن ورزشی  باعث تحریک شامه قوی برخی نمایندگان استان شده و به دنبال استفاده از این ظرفیت عظیم برای رای آوری در انتخابات آینده هستند که هشدار می دهیم ورزش ایلام تاب تحمل این مصیبت !!! را ندارد و به قول معروف ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید.

به هر حال جنس مافیای ورزش ایلام از نوع مافیای فوتبال ایران که در آن پول کثیف  رد و بدل می شود نیست بلکه صرفا این مافیا به دنبال قدرت طلبی و حذف گروه های رقیب و اداره ورزش به صورت سنتی است که قطعا با کنار رفتن  افرادی که حاضر به پذیرش تغییر نیستند ورزش ایلام به جایگاه واقعی خود خواهد رسید .  قهرمان دیروز کشتی ایلام و ایران و مدیرکل فعلی تربیت بدنی نیز باید برای اعتلای ورزش استان پرچم تغییر در ورزش ایلام را بالابگیرد و با تدبیر ورزش ایلام را هدایت نماید







اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار