معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان دهلران؛
معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان دهلران گفت : باتوجه به محرومیت روستای زیتون تسریع خدمات رسانی به مردم این روستا در دستور کار مسئولان شهرستان است.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 09 January 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ لطیف صادقی در حاشیه بازدید از روستای زیتون در مرز بین شهرستان دهلران و مهران در گفت گو با خبرنگار ما گفت : این روستا با داشتن 20خانوار عشایری یکی از محروم ترین روستای های شهرستان است.

وی اظهار داشت : باتوجه به صعب العبور بودن این روستا و قرار گفتن در کنار کوه اناران در بخش زرین آباد تاکنون خدمات چشمگیری به مردم این روستا ارائه نشده است.

صادقی گفت : از جمله نیازمندی های این روستا راه دسترسی ، ایجاد خانه بهداشت ، ساخت مسکن و برق می باشد که در این راستا باید با برنامه ریزی های لازم تامین و تخصیص اعتبار مشکلات مردم این روستا را مرتفع کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دهلران ادامه داد : خوشبختانه امور عشایری برای تامین آب شرب این روستا با ایجاد منبع آب و لوکشی داخلی آب شرب مورد نیاز روستا را تامین کرده است.

صادقی با اشاره به جاده دست رسی و برق این روستا گفت : راه دست رسی تنها امکان تردد خودروهای کمک دار وجود دارد و در بحث برق فعلا پنل های خورشیدی در حد ابتدای برق مورد نیاز این خانواده ها را تامین می کنند.

فرماندار دهلران گفت : یکی از اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی رسیدگی به مناطق محروم عشایری که مولد جامعه هستند است و قطعا در راستای حل مشکلات این روستا برنامه ریزهای لازم صورت خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان دهلران تصریح کرد : با اجرای طرح هادی بخش زیادی از مشکلات این روستا که داری کد روستایی نیز می باشد خواهیم بود.

صادقی افزود : باتوجه به اینکه تعدادی از این خانواده ها تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند برابر قوانین موجود مبلغ 80میلیون تومان وام بلاعوض از طریق کمیته امداد در اختیار آنها قرار می گیرد و برای تکمیل آنها نیز از محل کمک خیرین نیز پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روستای زیتون از گذشته خدمات از طرف دو شهرستان مهران و دهلران دریافت کرده اند گفت : افتخار نظام جمهوری اسلامی رسیدگی به مشکلات مناطق محروم وتثبیت مرز نشینان است و امروز کسانی که در این روستا زندگی می کنند از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند که با جان دل از مرز دفاع کردند و امروز نیز علاوه برتولید مرز داری هم می کنند.

دراین سفر امام جمعه شهرستان دهلران ، مدیران ادارات ، برق ، منابع طبیعی ، راهداری ، امور عشایری ، کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دهلران را همراهی کردند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار