نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت: زیرمجموعه های مربوط به جهاد کشاورزی سرشار از ظرفیت های متعدد است اما متاسفانه این بخش مورد غفلت واقع شده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 22 February 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار  در دیدار با رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: نقش زیر مجموعه های جهاد کشاورزی در تولید، رونق اقتصادی، اشتغال زایی و کاهش بیکاری انکار ناپذیر است اما با این وجود از همه ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی در حوزه های مختلف استفاده نشده است.

وی یادآور شد: به عنوان مثال در بحث مرغ و دام، با وجود تولید بالا اما با عدم مدیریت مناسب، بازار دچار مشکل و التهاب شد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: هرچند ایلام در زمینه تولید دانه های روغنی به ویژه کلزا از استان های موفق کشور است اما با این وجود فاقد کارخانه تولید روغن و صنایع تبدیلی و تکمیلی است که باید سرمایه گذاران بخش خصوصی یا دولتی نسبت به احداث کارخانه روغن کشی دانه های روغنی اقدام کننند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ابراز امیدواری کرد که در دولت جدید و تغییر مدیریت ها، در وضعیت موجود و بهره گیری بیشتر از ظرفیت ها تحول ایجاد شود و مسوولان سازمان جهاد کشاورزی برای تامین اعتبار با سازمان برنامه و بودجه ارتباط برقرار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام با وجود هم مرزی با کشور عراق هیچ جایگاهی در بازار این کشور ندارد و آنطور که باید نتوانسته در زمینه صدور مرغ و دام مازاد، خوب عمل کند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار