معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت : طرح مشاوره رایگان چهار ساله برای زوجین با هدف جلوگیری از رشد طلاق در هیات دولت تصویب شده که اولویت این طرح برای استان های با جمعیت بالا و ازدیاد طلاق است و ایلام با وجود جمعیت پایین آن باید در این طرح ویژه دیده شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 26 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ انسیه خزعلی بیان داشت: برای رفع نیاز استان ایلام در مورد پزشکان متخصص ناباروری، با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رایزنی لازم برای تامین این نیروها انجام خواهد گرفت.

وی گفت : مشاوره های امور خانواده در دولت قبل جنبه تشریفاتی داشتند اما در دولت سیزدهم مشاوره های دستگاه ها دارای چارت های اداری پست مشخص و معتبر دارند و امکان اعمال نظر و حضور در جلسات را دارند تا برای بهره گیری از ظرفیت های راکد خانم ها ورود کنند.

خزعلی ادامه داد : برای حمایت از کسب و کارهای بانوان در حوزه های مختلف از جمله مشاغل روستایی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، کشاورزی، تعاونی ها و مشاغل خرد بانوان تسهیلات و مشوق های کارافرینی و اشتغال زایی داده می شود. 

وی مطرح کرد: باید دستگاه ها هر سه ماه یکبار گزارشی از وضعیت کار و بیکاری بانوان را ارائه دهند و دورکاری و کسر ساعت کار بانوان دارای فرزند کوچک تا ۶ سال اعمال شود.

خزعلی خاطرنشان کرد: چله دوم انقلاب باید چله تاثیرگذاری زنان باشد و باید در سطح کلان بانوان فقط در تریبون ها مورد نوازش کلمات گفتاری قرار نگیرند بلکه عملیاتی و اجرایی از ظرفیت زنان در جامعه استفاده شود.

وی گفت :  فضاهای گشوده شده بر روی زنان، متناسب با پتانسیل آنها نیست در حالی که باید از توانمندی های زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی بیشتر استفاده شود. 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود:  فضای رفاهی و ورزشی برای زنان به واسطه نبود اعتبارات بسیار کم است و پارک، مجتمع های بزرگ ورزشی، باشگاه های اختصاصی ویژه بانوان وجود ندارد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار