مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۲۷ ایستگاه کنترل و پایش در مناطق مستعد آتش سوزی به صورت مستمر و در طول شبانه روز عرصه ها را کنترل و نظارت می کنند.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 11 October 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام اظهار داشت: هرچند در فصل آتش سوزی، تعدادی آتش در عرصه ها رخ داد اما با توجه به وسعت کم و مهار سریع، این آتش سوزی ها در همان مراحل اولیه مهار و از سرایت آن به اطراف جلوگیری شد.

وی ادامه داد: امسال به علت خشکسالی ها و کاهش نزولات جوی و تُنک بودن عرصه ها، پوشش گیاهی مراتع نسبت به سال های گذشته ضعیف تر بود؛ نظارت مانیتورینگ و پایش لحظه ای عرصه ها، حضور به موقع و واکنش سریع نیروها هنگام بروز آتش سوزی و افزایش تجهیزات مهار آتش در صفر بودن آتش سوزی ها نقش موثری داشت. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام افزود: نظارت مانیتورینگ و پایش لحظه ای عرصه ها، حضور به موقع و واکنش سریع نیروها هنگام بروز آتش سوزی و افزایش تجهیزات مهار آتش در صفر بودن آتش سوزی ها نقش موثری داشت. 

پیرزادیان یادآور شد: تعداد ۱۵ دمنده، ۲۴ فلکس بک و سه دستگاه موتورسیلکت به تجهیزات مهار آتش استان اضافه و ۷۵۳ کیلومتر آتش بُر در عرصه ها ایجاد شد. 

وی اضافه کرد: ۲۷ ایستگاه کنترل و پایش در مناطق مستعد آتش سوزی به صورت مستمر و در طول شبانه روز عرصه ها را کنترل و نظارت می کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار