یکشنبه ۱۱ دی، دانشگاه پیام‌نور ایلام میزبان یک شهید گمنام بود، قهرمانی که نام خود را در گمنامی یافته و مردم و دانشگاهیان پروانه‌وار شمع وجودش را تا آرامگاه ابدی بدرقه کردند.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 02 January 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار  در مراسم تشییع و خاکسپاری یک شهید گمنام در دانشگاه پیام‌نور استان، اظهار کرد: شهدا زمانی آمده‌اند که جامعه شدیدا به رحمت این عزیزان نیازمند است تا غفلت‌زدایی کنند و غبارهای دنیاخواهی و فزون طلبی‌ها را زدوده و صراط مستقیم نمایان‌تر شود.

وی گفت: شهدا مقامی عالی دارند، رزمنده‌ای که لباس رزم را بر تن می‌کند و راهی جبهه می‌شود و از هوای نفس خود عبور می‌کند و از پدر و مادر و زن و فرزند و آرزوی رسیدن به مقامات و درخشش در جایگاه‌های علمی و اجتماعی را کنار می‌زند و به سمت خدا می‌رود و جذبه‌های دنیوی را کنار می‌زند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه فضای شهادت و جهاد کشور را بیمه کرد، ادامه داد: شهدا با تاسی از مادر ائمه از نام خود گذشتند تا امامت و ولایت جاودانه بماند.

کریمی‌تبار تصریح کرد: خدا این نعمت را به استان داد تا دانشگاه‌های استان میزبان امامزادگان عشق باشند تا شهدا به عنوان دانش‌آموختگان دانشگاه ایمان و هجرت و شهادت همواره برای دانشجویان و اساتید راه اخلاص و خدمت وایثار را بازآموزی کنند.

وی با بیان اینکه شهدا بهترین تبیین گر و نشان دهنده راه هستند تا طعم تلخ ذلت را نچشیم، ادامه داد: امروز تهاجم دشمن در درون خانه‌ها بیداد می‌کند و خیلی متاسفم برای آنان که اطلاعات شان را از رسانه‌های دشمن می‌گیرند و خروجی‌اش این می‌شود که فرزندان ما به مقدسات توهین کند که این نتیجه تهاجم دشمنان است و تعداد این افراد خیلی کم اما دردناک و ریزش هرچند کم اما خطرناک است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: انسانی که گوش به فرمان دشمن است باید هزینه سنگین آن را که از دست دادن دین، ایمان و غیرت است را بدهد، شهدا آمدند تا ما خدا ، ایمان و غیرت را فراموش نکنیم.آمدن شهدا در این شرایط نعمتی است که خدا به ما داده است تا اتمام حجتی باشد و غبار دنیا خواهی و دنیا فزونی را کنار بزنیم.

دکتر فرزاد اسفندیاری، رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام نیز ضمن قدردانی از حضور مردم و دانشگاهیان، اظهار کرد: از همه‌ی عزیزانی که افتخار این میزبانی را به دانشگاه پیام نور استان داده‌اند تقدیر می‌کنم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار