کیوسک استانی "تابناک ایلام"
عدم پرداخت کارگران شهرداری دهلران،افزایش تصادفات ونزاع های دسته جمعی در دره شهر،کشف 150قبضه سلاح سرد در مرزمهران،رهاسازی روستای تاریخی سرابکلان سیروان،ابهام دربرگزاری انتخابات نظام مهندسی ایلام و معرفی روستای سالم شهرستان ایوان موضوعاتی هستند که در سایتهای خبری استان به پرداخته شده است
کد خبر: ۱۰۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹ 10 October 2015
کیوسک استانی تابناک ایلام به مهمترین عناوین خبرگزاریها و سایتهای خبری استان ایلام می پردازد،درادامه روایت تابناک ایلام راازمهمترین سرخط خبری سایتهای خبری استان ایلام مرور می کنید:
عدم پرداخت کارگران شهرداری دهلران،افزایش تصادفات ونزاع های دسته جمعی در دره شهر،کشف 150قبضه سلاح سرد در مرزمهران،رهاسازی روستای تاریخی سرابکلان سیروان،ابهام دربرگزاری انتخابات نظام مهندسی ایلامومعرفی روستای سالم شهرستان ایوان
سایت نسیم دهلران درگزارشی به عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری دهلران پرداخته است دراین گزارش آمده است:عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران شهرداری دهلران یکی از مهمترین و اولین شعار انتخاباتی کاندیدای شورای شهر و شهرداران منتخب آن بوده است، شعاری که هنوز بر آن جامه عمل نپوشانده اند و با دلایلی چون عدم بودجه کافی، بدهکاری و قرض شهرداری و... آنرا می پوشانند. 
 
حقوق کارگرانی که بیش از 3 ماه پرداخت نمی شود، حقوقی که چندماه یک بار واریز می شود و آن هم فقط یکی از ماه های عقب افتاده واریز پرداخت می گدد.
 
کارگران زحمت کش شهرداری دهلران دعایشان این است که یک روزی بیاید که همانند کارمندان، سر ماه حقوق بسیار ناچیز خود را دریافت نمایند.
 
نمی دانیم آیا فقط حقوق کارگران پرداخت نمی شود، یا دیگر حوق بگیران شهرداری نیز با تأخیر چندماهه حقوق خود را دریافت می کنند!

                               ***********************

سایت خبری سیمره دره شهر به افزایش تصادفات ونزاع های دسته جمعی دراین شهرستان پرداخته است
،فمانده انتظامی شهرستان دره شهردر این خبر به مشکلات اصلی دره شهر اشاره کرده و گفته است : یکی از معضلات اصلی شهرستان بحث تصادف به دلیل قانون گریزی شهروندان است که باید با کمک مسئولان و شورای ترافیک در راه ترویج فرهنگ رانندگی گام برداریم.

وی افزایش نزاع دسته جمعی را معضل جدی شهرستان عنوان کرد ویادآور شد: با توجه به افزایش آمار نزاع دسته جمعی در دره شهر، افراد معتمد و ریش سفیدان محلی می‌توانند در کنار دستگاه‌های امنیتی و قضایی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه نقش‌آفرین باشند.

                             ************************

سایت خبری آوای مهران به نقل فرماندهی مرزبانی شهرستان مهران به کشف 1500قبضه سلاح سرد درمرز بین المللی مهران اشاره کرده است دراین گزارش آمده است:سرهنگ غلامرضا صحرايي فرمانده مرزباني شهرستان مهران در گفتگو با آواي مهران گفت: توسط مامورين مرزباني در گلوگاه خروجي مهران تعداد 1500 قبضه انواع شمشير كشف و ضبط گرديد.

وي اظهار كرد : اين تعداد سلاح سرد در يك كاميون به صورت ماهرانه اي جاسازي شده بود تا از كشور خارج شوند.

فرمانده مرزباني شهرستان مهران ادامه داد: يك نفر در اين رابطه دستگير و براي اجراي حكم، تحويل مقامات قضايي شد.

                               ************************


سایت خبری سیروان نوین درگزارش به رها سازی روستای تاریخی سرابکلان پرداخته است وخواستار توجه مسوولین میراث فرهنگی به این روستای تاریخی شده است،سیروان نوین نوشته است:این شهر در دوران شکوه و عظمت خود مرکز ایالت "ماسبذان" از شهرهای مهم و آباد ایران در دوره ساسانی بوده و وجود پلها و راه ها و محوطه ها و قلاع و سکونتگاههای باستانی در این محوطه گویای اهمیت این شهر است ولی روستای فعلی سرابکلان بر روی بناهای متعدد و مختلف باقی مانده از این شهر تاریخی ساخته شده است.
اما با گذشت سالها از پیدا شدن این شهر تاریخی هنوز هیچ برنامه ای جهت این گنجینه عظیم طراحی نشده است و نه تنها این شهر تاریخی هنوز هویدا نشده بلکه مردم نیز اذیت شده اند چرا که در روستای سرابکلان یا همان شهر تاریخی سیروان به علت داشتن آثار باستانی، هیچ گونه کار عمرانی صورت نمی گیرد و این موضوع ساکنان این منطقه را نگران کرده است.
بر اساس گزارشها و آثار مکتوب از جغرافیایی نویسان اسلامی و خاورشناسان، سیروان شهری مهم و معتبر بود و در عصر ساسانیان رونق بیشتری داشت و موقعیت خود را تقریباً تا قرن چهارم هجری حفظ کرده است و در سالهای اخیر مسئولان برای جابجایی روستا اقدامات مختلفی انجام داده اند که مورد توجه مردم روستا قرار نگرفته است و مردم حاضر به جابجایی روستا نیستند.

                                **********************

آفتاب ایلام به ابهام دربرگزاری انتخابات نظام مهندسی دراستان ایلام اشاره کرده ونوشته است:ظهر دیروز پنجشنبه انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی  ساختمان آغاز و تا ساعت ده شب به طول انجامید. نتایج انتخابات نیز تا ساعتی بعد از رای گیری اعلام گردید. بدون در نظر گرفتن اسامی افراد پیروز در انتخابات شواهد عینی و مستنداتی وجود دارد که انتخابات از سلامت کامل برخوردار نبوده و تخلفاتی روی داده است.

بدون شک با توجه به اهمیت نظام مهندسی ساختمان نهادهای نظارتی ذی ربط باید در موضوع ورود پیدا کرده و در صورت اثبات تخلف ضمن ابطال انتخابات با متخلفین برخورد نمایند.

                              *********************

سایت جویزرایوان به معرفی روستای گاوسوار به عنوان روستای سالم شهرستان ایوان چرداخته ونوشته است:روستای گاوسوار ایوان از جمله روستاهای نمونه شهرستان می باشد که در فاصله ۲ کیلومتری از شهرستان ایوان با تعداد ۸۲ خانوار و جمعیت ۴۱۲ نفری متشکل از ۴ ایل بزرگ ، شرف خان ، موالی ، باباخان و حیاسه می باشد که از ویژگی های بارز این روستا می توان به شوخ طبعی و شجاعت مردمان آن اشاره کرد.

این روستا از نظر موقعیت جغرافیایی در سمت مشرق محدود به چالانچی و هلشی ودرغرب محدود به شیره چغا و پلنگرد و در شما به کوه بلند شرزول و از جنوب به رودخانه کنگیر  وصل می شود ، زبان اصلی این روستا کردی کلهر و دین انها تمام شیعه و دارای قدمتی در حدود صد سال می باشد.

روستا دارای امکانات مرکز بهداشت ، دبستان پنج کلاسه ، تلفن ثابت شهری ، جایگاه نفت سفید و گاز کشی خانگی ، خط انتقال آب به طول ۵ کیلومتر و طرح هادی می باشد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار