استان ایلام در حالی به دلیل زیبایی‌های منحصربه‌فرد طبیعی به‌عنوان «عروس زاگرس» در کشور شناخته می‌شود که امکانات و زیرساخت‌های استان برای گردشگری فراهم نیست.
کد خبر: ۱۰۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 11 October 2015
استان ایلام در حالی به دلیل زیبایی‌های منحصربه‌فرد طبیعی به‌عنوان «عروس زاگرس» در کشور شناخته می‌شود که امکانات و زیرساخت‌های استان برای گردشگری فراهم نیست.

به گزارش تابناک ایلام،وقتی صحبت از گردشگری می‌شود همیشه نام استان‌های بزرگ کشور به زبان می‌آید. غافل از آنکه اگر به‌جای جای کشور عزیزمان نگاه کنیم متوجه می شویم همه جای ایران زیبایی خاص خود را دارد

شاید تاکنون گذرتان به غرب کشور نیفتاده باشد، جایی که مملو از مردمانی مهربان با طبیعتی بکر و تاریخی کهن است و استانی به نام ایلام و با لقب«عروس زاگرس»  در ابن منطقه جای گرفته است.

ایلام واقعاً زیباست ازآن‌جهت که از ۸۷ درصد مساحت این استان را منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که ۶۴۰ هزار هکتار آن فقط جنگل بوده و این خود کافی است تا همه جای این استان درخت و سرسبزی داشته باشد.

بعد از وجود این طبیعت بکر و درختان بلوط زیبا، حال وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع دیگر مثل غارها، دریاچه‌ها، کوه‌ها، تالاب‌ها، روستاها و..در دل طبیعت، زیبایی‌های استان را دوچندان کرده است.


شگفتی‌های خارق‌العاده‌ای که مثل دریاچه دوقلوی«سیاه گاو» آبدانان، غار خفاش دهلران، چشمه‌های آبگرم، تنگه رازیانه در شهرستان بدره و... نظیر آن‌ها کمتر در کشور یافت می‌شود.

شش روستای هدف گردشگری، ۱۴ منطقه نمونه گردشگری، غار «زینه گان»، کوه‌های سر به فلک کشیده کبیر کوه، مانشت، قلارنگ، دینار کوه، قلاقیران و..را به زیبایی‌های استان اضافه کنید.

بعد از گذشت آثار و جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی استان که بیش از دو هزار اثر هستند، وجود بارگاه امام زدگان نظیر علی صالح(ع) در شهر صالح‌آباد که مهم‌ترین بقعه متبرکه استان است نیز خودنمایی می‌کند.     

عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام می‌گوید: در حال حاضر استان ایلام دارای ظرفیت بزرگ در بخش میراث فرهنگی، آثار طبیعی و اکو توریسم، آثار فرهنگی و زیارتی، ویژگی‌های مرزی بین‌المللی و ژئوپلیتیکی و ویژگی‌های زیبای مردم شناختی است.

وی ادامه می‌دهد: آثار ثبت‌شده باستانی و تاریخی در استان ایلام ۷۴۹ اثر است که شامل ۷۲۲ اثر تاریخی، ۲۱ اثر معنوی و شش اثر طبیعی است.

شنبه زاده با اشاره به اینکه استان ایلام به عنوان عروس زاگرس دارای فرصت‌های زیادی در بخش گردشگری با داشتن آثار تاریخی، طبیعی و مذهبی است، بیان داشت: در سال جاری بیش از ۲۵میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان اختصاص‌یافته است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان ایلام غار زینه گان است که هم‌اکنون راه دسترسی به این غار در حال ساخت است.

شنبه زاده اظهار داشت: بحث زیرساخت‌های گردشگری استان ایلام نیازمند تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی استان است چراکه بودجه این سازمان کفایت هزینه‌ها را نمی‌دهد.

وی بیان داشت: توسعه گردشگری مختص یک دستگاه خاص نیست و بیش از ۲۴ دستگاه اجرایی در این زمینه نقش دارند که باید بدرستی ایفا شود.

وی عنوان کرد: زیرساخت‌های گردشگری اعم از امکانات، برق، آب‌رسانی، راه دسترسی در بسیاری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان در دستور کار قرار دارد.

شنبه زاده بیان داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای گردشگری استان ایلام ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش است که در این زمینه از طرف دولت برای استان تسهیلات مناسبی در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام افزود: در حال حاضر داشتن مرکز خرید به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های گردشگران برای حضور در یک منطقه به شمار می‌رود که استان از وجود چنین مرکزی بی‌بهره است.

وی عنوان کرد: در حوزه گردشگری استان ایلام کارهای بسیار زیادی باید صورت گیرد اما از همه مهم‌تر بحث معرفی استان در رسانه‌ها است.

شنبه زاده بیان داشت: جدا از همه مسائل امکانات، زیرساخت‌ها و..آثار استان ایلام با همه‌ها زیبایی‌های خاص خود به‌خوبی در کشور معرفی نشده است.

به طور قطع استان ایلام که به عنوان عروس زاگرس شناخته شده با ایجاد امکانات بیشتر به خصوص در حوزه زیرساختها به یک استان گردشگر پذیر در کشور تبدیل می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار