رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یکی از معضلات حوزه بهداشت و درمان در استان را طی سال های گذشته بدهی بخش دارو عنوان کرد .
کد خبر: ۱۱۰۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 01 May 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  دکتر جاسم محمدی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تفاهم نامه سه جانبه ای بین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، وزارت نفت و دانشگاه علوم پزشکی استان برای همکاری در خصوص ایجاد مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی در بیمارستان رازی ایلام منعقد شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش بیماران سرطانی نیاز به مرکز رادیوتراپی به شدت در استان احساس می شود که از محل مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت ۱۵۰ میلیارد تومان بدین منظور تخصیص یافته و وزارت بهداشت نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز این مرکز که با مساحت ۶ هزار مترمربع در محوطه بیمارستان رازی ایجاد خواهد شد، در نظر گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به مشکل راه دسترسی به بیمارستان رازی ایلام یادآور شد: پیمانکار طرح تعیین و اعتبار لازم نیز پیش بینی شده و در صورت حل معضل معارضان بهسازی مسیر انجام می گیرد.

دکتر محمدی یکی از معضلات حوزه بهداشت و درمان در استان را طی سال های گذشته بدهی بخش دارو عنوان کرد و گفت: ۷۵ میلیارد تومان بدهی این حوزه در استان وجود داشت که از این مقدار ۵۰ میلیارد تومان مربوط به بیمارستان مصطفی خمینی (ره) بود که با تلاش صورت گرفته این مقدار تسویه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات حوزه دارو واگذاری این قسمت به بخش خصوص از رویکردهای وزارتخانه است و تنها حوزه بیماران خاص در مدیریت بخش دولتی باقی می ماند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تبعیت نکردن شرکت های دارویی از قوانین و مقررات وزارتخانه مبنی بر قیمت گذاری دستوری و تعیین آن بر اساس قیمت تمام شده و به شکل شناور را از مشکلات بخش دارو عنوان کرد و اظهار داشت: رایزنی هایی با تعدادی از شرکت های دارویی معتبر کشور به منظور استقرار در استان انجام گرفته که در صورت نهایی شدن بخشی از کمبودهای این حوزه مرتفع خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار