همزمان با حضور وزیر کشور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مرحله جدید اطفای حریق در مینی پالایشگاه این مجموعه با مدیریت مستقیم رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 11 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، احمد وحیدی، وزیر کشور عصر امروز برای بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی در پالایشگاه کوچک مقیاس منطقه ویژه اقتصادی بیرجند وارد خراسان جنوبی شد و بلافاصله از محل حادثه بازدید کرد.

وی سپس در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در منطقه ویژه اقتصادی حضور یافت و همزمان با برگزاری این جلسه، عملیات اطفای حریق واحد تولید هیدروکربن با حضور میدانی و مدیریت مستقیم «محمدحسن نامی» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آغاز شد.

با توجه به گسترش حریق از ظهر دیروز و شرایط مینی پالایشگاه که مخازن حاوی میعانات گازی در حال سوختن بود، تیم‌های امدادی به عقب برگشت داده شدند و اکنون نیرو‌های آتش نشان از فاصله نزدیک‌تر در حال سردسازی مخازن باقیمانده هستند تا آتش به طور کامل مهار شود.

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در این باره به رسانه‌ها اعلام کرد: گفت: عملیات جدید اطفای حریق به فرماندهی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند آغاز شد.

وی افزود: تیم‌های امدادی با مسئولیت رئیس سازمان مدیریت بحران کشور وارد صحنه شدند و با آب و فوم سنگین نسبت به سرد سازی مخازن باقی مانده اقدام می‌کنند که پس از بازگشت نیرو‌های آتش نشانی باید منتظر اثربخشی و نتیجه عملیات باشیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات جدید از طرف مقابل آتش و مخازن انتهایی در سمت جنوب کارخانه شروع شده است بیان کرد: شرایطی پیش آمد و تاکید شد که نیرو‌های امدادی در صورت امکان وارد میدان شوند که این اقدام صورت گرفت.

آتش سوزی در یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساعت هشت و ۴۵ دقیقه یکشنبه ۱۹ آذر ماه اعلام شد و بلافاصله عوامل امدادی وارد عمل شدند که تقریبا اطفای حریق پیشرفت داشت، اما از حدود ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه آتش به مخازن دیگر هم سرایت پیدا کرد.

با توجه به مدیریت شرایط، این حادثه تاکنون خسارت جانی نداشته و فقط یک نفر به صورت سرپایی توسط اورژانس مداوا شده است.

این پالایشگاه کوچک مقیاس تولید هیدروکربن سبک و سنگین ۲۲ مخزن داشته و از این تعداد ۱۸ مخزن دارای میعانات گازی بوده که ۱۵ مخزن تاکنون منفجر شده است و عملیات اطفای حریق تا مهار کامل آتش ادامه دارد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار