وزیر کشور گفت: اطفای حریق مینی‌پالایشگاه هیدرو کربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ 11 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، احمد وحیدی، وزیر کشور عصر امروز در حاشیه ستاد مدیریت بحران استان در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اطفای حریق مینی پالایشگاه هیدرو کربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، همچنان ادامه دارد.

وی گفت: میعانات گازی در محل این پالایشگاه کوچک در منطقه ویژه اقتصادی که دچار حریق شده، تبدیل به هیدروکربن و صادر می‌شد.

وزیر کشور با بیان اینکه حدود ۱۸ مخزن در این مینی پالایشگاه وجود دارد که بخشی سوخته و برخی هنوز در حال سوختن است، گفت: برای بررسی علل حادثه و اقدامات انجام شده به بیرجند سفر کردیم و در ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی حضور یافتیم.

وی با اشاره به گزارش اقدامات انجام شده توسط مسئولان استانی و آتش نشانی برای اطفای حریق، گفت: هنوز مقداری از آتش‌سوزی وجود دارد که در حال تلاش برای اطفای آن هستند.

به گفته وی فوم موجود در منطقه کفایت نکرده لذا مقداری فوم دیگر وارد استان می‌شود تا به کمک آن، آتش خاموش شود.

وزیر کشور بیان کرد: ارزیابی حادثه و علت دقیق آتش‌سوزی مینی پالایشگاه در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند نیاز به بررسی بیشتر دارد که در وقت خود رسیدگی می‌شود.

وحیدی با ذکر این نکته که کمیته‌ای برای بررسی این حادثه وجود دارد، متذکر شد: اولین مسئولیت مربوط به بخش خصوصی است که این حادثه برای او پیش آمده و بعد در سطح استان با مدیریت بحران و استاندار و مشارکت بخش‌های زیربط باید بررسی شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار