رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی: افراد دارای شناسنامه قدیمی، برای رأی دادن در انتخابات کد ملی به همراه داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 29 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، طالبی افزود: براساس اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات کشور، مردم می‌بایست برای شرکت در رأی گیری اصل یکی از مدارک هویتی شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه را به همراه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه ارائه کد ملی در روز رأی گیری الزامی است، گفت: برای تسریع در روند احراز هویت رأی دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی در روز اخذ رأی الزامی است.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: چنانچه فردی کارت ملی خود را به همراه نداشته باشد، ولی شماره ملی خود را بداند، می‌تواند در انتخابات شرکت کند.

طالبی با اشاره به قابلیت دستگاه‌های احراز هویت در شناسایی کارت‌های ملی هوشمند، گفت: به همراه داشتن کارت ملی هوشمند، روند رأی‌گیری را تسهیل می‌کند.

وی افزود: افرادی که از کد ملی خود اطلاعی ندارند، می‌توانند با مراجعه حضوری یا تلفنی به اداره ثبت احوال شهرستان محل سکونت خود، کد ملی را دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه وجود کارت هوشمند ملی فرآیند احراز هویت در رأی‌گیری را تسریع می‌کند، گفت: در صورت به همراه نداشتن کارت ملی، کد ملی به صورت دستی ثبت می‌شود که قدری زمان بر است.

رئیس ستاد انتخابات استان با ذکر این نکته که مدارک هویتی افراد در شعب اخذ رأی توسط دستگاه‌ها صحت سنجی می‌شود، افزود: مدارک نامعتبر، تاریخ گذشته، مربوط به افرادی که در قید حیات نیستند و ... تشخیص داده شده و امکان استفاده در انتخابات را ندارند.

طالبی در پایان خاطرنشان کرد: به افراد دارای نقص عضو، فاقد توانایی نوشتن و ... که به هر دلیل قادر به درج اطلاعات در تعرفه رأی خود نیستند، توصیه می‌شود با یک فرد امین به شعب اخذ رأی مراجعه کنند که با مشکل مواجه نشوند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار