رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: نوروز امسال ۹ نفر در حوادث جاده‌ای استان جان باختند و ۲۰۹ نفر در این حوادث مصدوم شدند.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱ 26 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا رضایی، امروز سه شنبه ۷ فروردین در اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان در سال ۱۴۰۳ که به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: ۶ نفر از فوتی‌ها در محور‌های غرب استان جان خود را از دست دادند لذا این منطقه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی بر فعال شدن پویش‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدماتی در روز‌های خاص تاکید کرد و گفت: شدت تصادفات جاده‌ای زیاد است و افزایش تردد در تعطیلات پیش رو پیش‌بینی می‌شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: علیرغم افزایش ۲ درصدی تردد، اما جاده‌ها خلوت و سرعت بالاست اگرچه از لحاظ کنترل میانگین سرعت جزو استان‌های موفق هستیم.

وی گفت: برنامه ریزی سازمان‌های امداد و نجات در موج بعد از تعطیلات نوروزی ضرورت دارد، چون تعطیلات عید فطر پیش رو است.

سرهنگ رضایی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی اقدامات کنترلی و کاهش تصادفات فوتی استان نسبت به نوروز پارسال اضافه کرد: دوربین‌های ثبت تخلف در سطح جاده‌ها کمک کننده بوده و هزار و ۲۵۰ وسیله نقلیه با سرعت بحرانی توقیف ساعتی شدند.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۵۰ وسیله نقلیه هم توقیف سیستمی شدند گفت: سرعت و سبقت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی، انحراف به چپ و نقص فنی مهمترین تخلفات در کنترل‌ها بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی عنوان کرد: تاکید و پیگیری استاندار برای برپایی سیاه چادر‌ها در محور‌های استان منجر به به کاهش ۱۵ درصدی واژگونی‌ها شده است.

وی افزود: تصادفات بیشتر در قبل و بعد از افطار رخ می‌دهد که زمان خلوتی جاده‌ها است لذا انتظار می‌رود یگان‌های امدادی در این ساعات حضور پر رنگتری داشته باشند.

سرهنگ رضایی با اشاره به توقف اتوبوسی که روز گذشته ترمز بریده بود اظهار کرد: این اتوبوس با سرعت زیاد در حرکت بود که با باز شدن لاین اضطراری توانستیم آن را در ورودی مهرشهر متوقف کنیم.

وی نصب نشانگاه روشنایی و تابلوی فسفری ویژه در گریزگاه‌ها را ضروری دانست تا چنین حوادثی را بتوان مدیریت کرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار