بعد از سپری شدن چندین هفته و روزهای پر التهاب در نقاط مختلف استان ایلام و خصوصاً شهر و پایانه مرز مهران وضعیت تردد زائران اربعین حسینی در این استان به حالت عادی باز گشته است.
کد خبر: ۱۴۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰ 07 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، بعد از سپری شدن چندین هفته و روزهای پر التهاب در نقاط مختلف استان ایلام و خصوصاً شهر و پایانه مرز مهران وضعیت تردد زائران اربعین حسینی در این استان به حالت عادی باز گشته است.

در مدت چند هفته اخیر بیشتر از یک و میلیون و چندصدهزار نفر از طریق این استان به کشور عراق رفته و چند صد هزار خودرو نیز به همین خاطر در جاده های این استان تردد کردند.

خبرگزاری کردپرس گزارش داد؛ در همین ارتباط جانشین رییس ستاد اربعین استان گفت: روند بازگشت زائران از مرز مهران نسبت به روزهای قبل کاسته شده و به حالت عادی خود برگشته است.

حسین کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه اظهار کرد: روز یکشنبه حدود 30 هزار زائر از مرز مهران به کشور بازگشتند و همچنین دیروز شنبه 14 آذر حدود 115 هزار و زائر از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

وی بابیان اینکه روند بازگشت زائران به حالت عادی خود برگشته است، گفت: در بعضی شرایط که با کمبود اتوبوس برای انتقال زائران به مقصدهایشان مواجه بودیم در مهران 50 هزار نفر را اسکان دادیم که این خود سه برابر جمعیت شهر مهران است.


خدمت رسانی همه جانبه مردم ایلام به زائران

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام اضافه کرد: مردم ایلام به نمایندگی از ملت ایران در این حماسه ملی پذیرایی از زائران را انجام دادند در شرایطی که خود این مردم در سال‌های اخیر با حوادث تلخی چون زلزله، آتش‌سوزی جنگل‌ها و سیل اخیر که خسارات روحی و مادی داشتند پای‌کار آمدند و با تمام وجود و توان همپای دستگاه‌های خدمت رسان از زائران حسینی پذیرایی کردند.

کلانتری خاطرنشان کرد: نماینده ولی‌فقیه در استان ، استاندار محترم، نمایندگان مجلس، دستگاه امنیتی، نیروی انتظامی،هلال‌احمر، آب و فاضلاب، گمرک، فرمانداری مهران و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان با همدلی و انسجام و هم‌زبانی مثال‌زدنی بدون کوچک‌ترین مسئله امنیتی در خدمت زوار اربعین بودند و در خلق حماسه کنگره عظیم اربعین حسینی نقش موثری داشتند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران و علی‌الخصوص سپاه امیرالمؤمنین استان کمک‌های بسیار گسترده و تأثیرگذاری داشتند، 300 دستگاه اتوبوس به‌صورت مجانی برای جابجایی زوار و همچنین چند فروند بالگرد برای مواقع ضروری و جابجایی غذا در خدمت استان بوده است.


راهی جز توسعه زیرساختهای ایلام وجود ندارد

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام بابیان اینکه خدمات‌رسانی تا بازگشت آخرین زائر به کشور ادامه دارد، تصریح کرد: شرایط مرز مهران با توجه به نزدیکی با کربلا به‌گونه‌ای است که خود مردم این مرز را برای خروج از کشور انتخاب می‌کنند بنابراین راهی جز توسعه زیرساخت‌های استان نداریم .

وی افزود: همچنین برای رفع نواقص و کاستی‌ها و ایجاد نمودن شرایط مناسب برای اربعین 95 از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنیم.

کلانتری در پایان گفت: از خبرگزاری‌های استان، صداوسیمای استان ایلام، سایت‌های محلی که در انعکاس خدمات و اطلاع‌رسانی به مردم و مسئولین کشوری نهایت همکاری را داشتند تشکر می‌کنم./پ


منبع: خبرگزاری کردپرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار