مسئول حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام؛
این اراضی که در محدوده عرصه های زیستگاهی قرار داشتند توسط برخی افراد تصرف و عمدتا به باغ تبدیل شده بودند.
کد خبر: ۱۶۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 14 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مسئول حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 هکتار از اراضی زیستگاهی و تحت مدیریت چهارگانه این اداره کل از تصرف افراد متحلف و متصرف خارج شده است.
محسن موسی بیگی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اراضی که در محدوده عرصه های زیستگاهی قرار داشتند توسط برخی افراد تصرف و عمدتا به باغ تبدیل شده بودند.
وی با بیان اینکه 14 هکتار از این اراضی در حوزه شهرستان ایلام و مربوط به منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ است، افزود: در جریان رفع تصرف این اراضی، 10 نفر متخلف نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
مسئول حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام در عین حال خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته هیچ گونه دخل و تصرفی در اراضی تحت مدیریت این اداره کل صورت نگرفته است.
موسی بیگی با اعلام اینکه اراضی تحت مدیریت این اداره کل مرزبندی مشخص و معین دارد، از پیگیری پرونده این متخلفان در مراجع قضایی و قانونی خبر داد و گفت: هنوز میزان جرایم برای این افراد از سوی محاکم قضایی مشخص و تعیین نشده است.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی در غرب کشور دارای چهار منطقه حفاظت شده به وسعت 142 هزار هکتار، 2منطقه اثر طبیعی و ملی با یک هزار و 475 هکتار و 2 منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به گستره 368 هزار هکتار است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار