فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلام:
یکی از مهمترین معضلات استان بحث شکار است که در سال جاری میزان شکار غیرمجاز در استان ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۶۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 17 January 2016
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلام گفت: در سال جاری شکار غیرمجاز در ایلام ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تابناک ایلام، عبدالصاحب بازیار عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان ایلام دارای ۱۴۳ هزار هکتار منطقه حفاظت شده است که نزدیک به ۴۰ نفر از این عرصه ها به عنوان محیط بان مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین معضلات استان بحث شکار است که در سال جاری میزان شکار غیرمجاز در استان ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

بازیار با اشاره به اینکه دستگیری شکارچیان متخلف در سال جاری نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است، افزود: بیش از هفت هزار مورد تخلف در زمینه شکار در استان صورت گرفته که بیشتر شامل صید پرندگان بوده است.

وی عنوان کرد: گونه های مختلف پستانداران حمایت و حفاظت شده در محیط زیست ایلام شامل پلنگ، قوچ و میش، آهو، سیاه گوش، خرس قهوه ای، روباه شنی و خفاش، همچنین گونه های غیر حمایت شده پستانداران حیات وحش ایلام شامل کل و بز، سمور و سنجاب، گرگ و شغال، روباه معمولی ، کفتار، گورکن، گراز و خرگوش و تشی هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلا اظهار داشت: گونه های پرندگان حمایت شده نیز شامل قو، لک لک دراج، غاز پیشانی سفید و خروس کولی هستند و گونه های غیرحمایت شده را پرندگانی از قبیل کبک، بلدرچین، باقرقره، کبوتر، فاخته، قمری، درنا، حواصیل، ارگبه، سنقر، جغد و چکاوک تشکیل می دهند.

استان ایلام با وسعت ۲۰ هزار کیلومتر مربع در غرب کشور قرار دارد و وجود کوهستانها در مناطق شمالی و داشتن دشت های وسیع در مناطق جنوبی باعث شده تا این استان به یکی از ذخایر حیات وحش کشور تبدیل شود به گونه ای که در استان ایلام ۳۲ گونه پستاندار و ۱۸۳ گونه پرنده وجود دارد.

منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ و دو منطقه شکار ممنوع کولک و بینا، چکر و جنگلهای کبیرکوه و دینارکوه و آثار طبیعی شهرستان دهلران و تالابهای چکر و سیاب درویش، دریاچه دوقلوسیاه گاو و رودخانه سیمره از نظر زیستی در این استان حائز اهمیت هستند./پ
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار