مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از تعیین مجری اصلی ساماندهی گردشگران عراقی ورودی از مرز بین‌المللی مهران از سوی سازمان میراث فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۱۷۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 07 February 2016

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از تعیین مجری اصلی ساماندهی گردشگران عراقی ورودی از مرز بین‌المللی مهران از سوی سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: یکی از آژانس‌های خدمات مسافرتی و اطلاع‌رسانی استان ایلام به عنوان مجری طرح ساماندهی گردشگران عراقی که از حدود دو سال پیش آغاز شده، انتخاب شده است.


وی اظهار کرد: هم اکنون مرحله نهایی این طرح پس از توافق‌های انجام شده
در سطح ملی و همچنین جمع‌بندی چارچوب همکاری با طرف عراقی شامل استقرار
دفاتر اطلاع‌رسانی و خدمات مسافرتی در مرز بین‌المللی مهران در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مجوز استقرار دفتر اطلاع‌رسانی و خدمات مسافرتی در پایانه مرزی مهران از سوی اداره کل امور مرزی وزارت کشور صادر شده است، اظهار کرد: دفتر تعیین شده از سوی سازمان میراث فرهنگی از میان حدود هفت دفتر متقاضی انتخاب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: سابقه و توانایی انجام کار و وضعیت مالی مناسب از جمله معیارهای انتخاب دفتر مورد نظر بوده و موظف است زیرساخت‌های لازم در پایانه مرز بین‌المللی مهران را فراهم و برنامه‌های مورد نظر میراث فرهنگی در این زمینه را اجرا کند.

شنبه‌زاده افزود: این دفتر باید امکان ارائه خدمات بیمه‌ای و صرافی به گردشگران عراقی را فراهم و در دو تا 3 هزار مترمربع دفتر، تجهیزات و غرفه‌های خود را در پایانه مرز بین‌المللی مهران مستقر کند.

وی بیان کرد: همچنین این دفتر موظف است گردشگران عراقی را در بین سایر آژانس‌ها و دفاتری که توانایی و امکان رزرو هتل در نقاط مختلف کشور و گرفتن پرواز چارتری را دارند، تقسیم‌بندی کند.

وی با بیان اینکه این دفتر باید راهنمای عرب زبان بکارگیری کرده و بروشورهای اطلاع‌رسانی را به زبان عربی چاپ کند، اظهار کرد: گردشگران عراقی که به سفر شخصی تمایل داشته باشند نیز باید توسط این دفتر راهنمایی شده و مقصد و نوع وسیله سفر آنها ثبت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: این دفتر حدود دو
میلیارد و 500 میلیون ریال برای ایجاد زیرساخت ها در پایانه مرزی مهران هزینه می‌کند و  دیگر دفاتر و آژانس‌های علاقمند دیگر نیز می‌توانند در قالب شرکت به این دفتر در زمینه ساماندهی گردشگران عراقی کمک کنند.

شنبه‌زاده افزود: از مجموع یک میلیون و 600 هزار گردشگر عراقی بیش از 500 هزار نفر متعلق به مرز مهران است که نشان از اهمیت این مرز در تبادلات سفر و گردشگر بین دو کشور ایران و عراق دارد.

وی تاکید کرد: عدم ارائه خدمات مناسب، وجود سیستم دلالی، رفتار زننده با گردشگران، تجمع فراوان در پایانه و عدم امکان نظارت بر محل اسکان گردشگران و تعیین استانداردهای خدمات، ضرورت ساماندهی گردشگران عراقی را دو چندان کرده است.

بر اساس مطالعه دقیق وضعیت گردشگران عراقی توسط سازمان میراث فرهنگی مشخص شده است که سفر بخش عمده‌ای از این گردشگران عراقی با موفقیت و رضایت در مناطق مختلف کشور همراه نیست بنابراین با هدف بهره‌مندی این افراد از
خدمات مختلف راهنما، اقامت، کمک‌های پزشکی به موقع و دیگر خدمات، طرح
ساماندهی گردشگران عراقی اجرا شد.

با اجرای این طرح، گردشگران عراقی می‌توانند در قالب تور و به صورت گروهی
به کشورمان وارد شده و از خدمات مناسب بهره‌مند شوند.

استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و سالانه حدود 500 هزار
گردشگر عراقی از طریق مرز مهران وارد کشور می‌شوند که عمده مقاصد سفر
آنها مشهد، قم و استان‌های شمالی کشور است./ف
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار