آغاز تبلیغات رسمی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همانند دیگر استان های کشور مهم ترین خبر هفته گذشته استان ایلام بود.
کد خبر: ۱۸۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 20 February 2016
آغاز تبلیغات رسمی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همانند دیگر استان های کشور مهم ترین خبر هفته گذشته استان ایلام بود.
به گزارش تابناک ایلام ، برگزاری آیین بزرگداشت سالروز شهدای زمین فوتبال چوار، امضا تفاهم نامه راه اندازی مرز مشترک چیلات بین ایران و عراق در دهلران و سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به ایلام از دیگر اخبار مهم هفته گذشته استان است.
با وجود این ها، تحولات مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از جمله آغاز رقابت های تبلیغاتی و شور حال مردم و حامیان نامزدها در صدر اخبار مهم استان ایلام قرار دارد.

** استاندار ایلام: بمباران زمین فوتبال چوار باید در ابعاد بین المللی معرفی شود
استاندار ایلام بر لزوم معرفی اقدام وحشیانه رژیم بعث عراق در بمباران زمین فوتبال چوار در بهمن 65 و به شهادت رساندن تعدادی از ورزشکاران ایلامی در ابعاد بین المللی و جهانی تاکید کرد.
محمدرضا مروارید شنبه گذشته در آیین گرامی داشت سالروز بمباران زمین فوتبال چوار و شهادت شماری از ورزشکاران ایلامی اظهار کرد: همه باید به سهم خود برای نکوداشت این روز تلاش کنیم.
وی با اشاره به دوران هشت سال جنگ تحمیلی و چگونگی وقوع حادثه تلخ بمباران زمین فوتبال چوار افزود: سال 65 رسم بر این بود که وقتی در جبهه ها پیروزی های زیادی به دست می آوردیم، رژیم بعث به تلافی این پیروزی ها، شهرهای کشور به ویژه ایلام را بمباران می کرد.

** امضا تفاهم نامه راه اندازی مرز مشترک چیلات بین ایران و عراق در دهلران
تفاهم نامه ایجاد خروجی مشترک مرزی بین ایلام و استان میسان عراق در نقطه مرزی چیلات در جوار مرز دهلران توسط معاون اقتصادی استاندار ایلام و معاون استاندار میسان عراق امضا شد.
هیاتی از استان ایلام به سرپرستی معاون اقتصادی استاندار ایلام و هیاتی از استان میسان در شرق عراق به سرپرستی قائم مقام استاندار میسان شنبه گذشته در نقطه مرزی چیلات در محدوده شهرستان مرزی دهلران دیدار و موضوع تحقق ایجاد خروجی مرزی در مرز مشترک دو استان در محدوده شهرستان دهلران را بررسی کردند.
این نشست که به دنبال گفت و گوهای دو هفته پیش مسوولان دو استان و همچنین موافقت پیشتر دولت های دو طرف مبنی بر افزایش خروجی های مرزی انجام شد به امضا تفاهم نامه ایجاد خروجی مرزی در منطقه چیلات در 26 کیلومتری شهر دهلران انجامید.

** آمادگی 100 درصدی استان ایلام برای برگزاری انتخابات
استاندار ایلام از آمادگی 100 درصدی این استان برای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری خبر داد.
محمدرضا مروارید شامگاه شنبه گذشته در سی و پنجمین نشست ستاد انتخابات استان اظهار کرد: مردم ایلام از تراز بالایی در توسعه سیاسی برخوردارند و با شور و حال خاصی در انتخابات شرکت می کنند لذا وظیفه ما فراهم کردن بستری مناسب و رقابتی برای نامزدها و حضور حداکثری مردم است.
وی بر فراهم کردن زیر ساخت های مخابراتی، کنترل دقیق و پیگیری مستمر مدیران و مسئولان مربوطه برای اجرای هر چه با شکوه تر انتخابات تاکید کرد.

** معاون دادگستری ایلام: فعالیت نامزدهای انتخابات و هواداران آنها در فضای مجازی رصد می شود
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: فعالیت و تبلیغات نامزدهای انتخابات و هواداران آنها در فضای مجازی رصد می شود تا از بروز تخلف های احتمالی جلوگیری شود.
جعفر داراب خانی دوشنبه گذشته اظهار کرد: هرگونه به کارگیری متون، کلیپ های صوتی و تصویری که حاوی مطالب توهین آمیز، افترا، نشر اکاذیب، سیاه نمایی، اقدام علیه امنیت کشور باشد تحت عنوان پرونده های قضایی می تواند ایجاد مسئولیت کیفری برای تهیه کننده و منتشر کننده داشته باشد.

** تغییری در تعداد و ترکیب داوطلبان تایید صلاحیت شده استان ایلام ایجاد نشد
رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات ایلام گفت: تغییری در تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده استان ایلام برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایجاد نشد.
یوسف امیدی سه شنبه گذشته اظهار کرد: فرآیند بررسی نهایی صلاحیت داوطلبان معترض انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان از سوی شورای نگهبان به انتها رسید و تعداد داوطلبان نمایندگی این استان هیچ تغییری نکرد.
وی یادآور شد: پس از بررسی های هیات های اجرایی، نظارت استانی و شورای نگهبان 35 نفر در حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، مهران، ایوان، سیروان، چرداول و ملکشاهی و 10 نفر نیز در حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره تایید صلاحیت شدند.

** مشاور صندوق کارآفرینی امید: نهادهای خیریه کارآفرین حمایت می شوند
مشاور امور بانوان مدیرعامل و معاون مدیریت توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید گفت: موسسه های خیریه کارآفرین که به سمت اشتغال زایی حرکت کنند حمایت می شوند.
ناهید کشاورز سه شنبه گذشته در دیدار با خیرین ایلامی افزود: موسسه های خیریه باید به سمت اشتغال زایی حرکت کنند و افراد زیرپوشش خود را به سمت مهارت های متناسب با ذوق، سلیقه، استعداد و توانایی شان سوق دهند.
وی تاکید کرد: افراد تحت پوشش موسسه های خیریه در صورت نیاز باید دوره های آموزشی مهارتی را فرا گرفته و به سمت تولید و اشتغال حرکت کنند.

** سهم بخش تعاونی از اقتصاد کلان کشور کمتر از سه درصد است
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور معاون اول رئیس جمهوری گفت: سهم بخش تعاونی از اقتصاد ایران کمتر از سه درصد است که با اهداف کلان نظام اقتصادی کشور فاصله بسیاری دارد.
سید ابوالفضل رضوی شامگاه سه شنبه گذشته در نشست توسعه مناطق محروم استان ایلام اظهار کرد: جمعیت روستایی و عشایری کشور هم اکنون 21 میلیون و 500 هزار نفر است.
وی ادامه داد: 28،6 درصد جمعیت کشور در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کنند در حالی که این درصد در سال 83 حدود 33 درصد بوده و اینک کاهش حدود پنج درصدی را نشان می دهد.

** 900 هزار هکتار از زمین های ملی در کشور پس از رفع تصرف به مردم واگذار شد
رئیس سازمان جنگل ها، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 900 هزار هکتار از یک میلیون و 400 هزار هکتار از زمین های ملی کشور که غیر قانونی تصرف شده بود با رای مراجع قضایی آزاد و به مردم (بهره برداران) واگذار شد.
خداکرم جلالی چهارشنبه گذشته در دیدار با رئیس کل دادگستری استان ایلام اظهار کرد: با حمایت مراجع قضایی از تخریب و قلع و قمع شش هزار و 200 هکتار از زمین های باغی کشور نیز جلوگیری شده است.
وی افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت منابع طبیعی در سال گذشته، دستگاه های قضایی به صورت جدی وارد کار شدند و عملکرد خوبی در مورد مبارزه با زمین خواری و تصرف اراضی ملی داشته است.

** نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان ایلام در انتخابات مجلس مشخص شد
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ایلام از مشخص شدن نامزد نهایی مورد حمایت ائتلاف اصلاح طلبان استان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.
محمدتقی ساغری چهارشنبه گذشته اظهار کرد: اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام متشکل از نمایندگان تمامی احزاب اصلاح طلب، اعضای ستاد دکتر روحانی و نخبگان و صاحبنظران اصلاح طلب در نشست امروز خود که با حضور 40 نفر برگزار شد، جلال میرزایی را به عنوان تنها نامزد مورد حمایت در حوزه انتخابیه ایلام انتخاب و معرفی کردند.
وی افزود: به جز میرزایی که از استادان دانشگاه و فرهیختگان استان ایلام است هیچ نامزد دیگری از میان نامزدهای تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، ایوان، سیروان، مهران و ملکشاهی شرایط لازم برای حمایت اصلاح طلبان را نداشتند و یا حاضر به پذیرش شرایط مورد نظر ما نبودند.

** 14 میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در قالب برنامه ششم کشور اجرایی می شود
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در قالب برنامه ششم توسعه کشور اجرای 14 میلیون هکتار عملیات آبخیزداری پیش بینی شده که در صورت تامین اعتبار اجرایی می شود.
خداکرم جلالی شامگاه چهارشنبه گذشته در مهران اظهار کرد: همچنین بیابان زدایی در سه هزار هکتار از اراضی کشور در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه این میزان بیابان زدایی در مناطق بحرانی کشور پیش بینی شده که با تامین اعتبار اجرایی می شود، افزود: با یک راهبرد و مشارکت مردمی در همه طرح ها هم هزینه ها را کاهش خواهیم داد و هم رویش را سرعت می بخشیم.

** آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایلام
تبلیغات نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از صبح امروز پنجشنبه 29 بهمن در استان ایلام نیز آغاز شد.
تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه اصلی شامل ایلام (ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی) و دهلران (دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره) به مدت یک هفته و تا پنجم اسفند ادامه دارد.
35 داوطلب برای کسب دو سهمیه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصلی ایلام موسوم به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، مهران، ایوان، سیروان، چرداول و ملکشاهی در انتخابات هفتم اسفندماه جاری با یکدیگر رقابت می کنند.
10 نامزد نیز برای کسب تنها کرسی نمایندگی مجلس در حوزه اصلی دهلران موسوم به حوزه جنوبی استان ایلام شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در این انتخابات رقابت خواهند کرد.

** دانشگاه ایلام قهرمان مسابقات فوتسال دختران منطقه 8 دانشگاه های کشور شد
تیم فوتسال دختران دانشگاه ایلام قهرمان مسابقات فوتسال دختران منطقه هشت دانشگاه های کشور شد.
این مسابقات با شرکت چهار تیم دانشگاه های ایلام، بوعلی همدان، نهاوند و لرستان به میزبانی دانشگاه ایلام برگزار شد.
این مسابقات به صورت دوره ای در مدت پنج روز با حضور 60 ورزشکار برگزار شد و در پایان تیم فوتسال دانشگاه ایلام با غلبه بر حریفان خود، قهرمان مسابقات شد و تیم های دانشگاه نهاوند و دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

** رئیس سازمان بسیج عشایری کشور: شرکت در انتخابات از راه های حفظ نظام است
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: پیام و توصیه اصلی شهدا به ما صیانت از انقلاب اسلامی به طریق مختلف است که شرکت در انتخابات نیز یکی از راه های حفظ نظام و صیانت از خون مطهر شهدا است.
سردار علی پاشامحمدی شامگاه پنجشنبه گذشته در یادواره 28 شهید منطقه چالسرای ایلام اظهار کرد: حکومت ایران مردم سالاری دینی است که با دیگر نظام های دنیا متفاوت است چون مردم با مشارکت در همه صحنه ها از جمله انتخابات از نظام خود در برابر هجمه ها و آسیب ها حفاظت می کنند.

** امام جمعه ایلام: نامزدهای انتخابات اخلاق اسلامی را سرلوحه قرار دهند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اخلاق و رفتار اسلامی را سرلوحه فعالیت های تبلیغاتی خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر ایلام در مسجد جامع تاکید کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس باید از تخریب و توهین به یکدیگر و دیگران خودداری کنند.
وی ادامه داد: نامزدها همچنین باید از اهانت و تخریب که اغلب از سوی حامیان آنان به دیگر داوطلبان انجام می شود، جلوگیری کنند.
امام جمعه ایلام افزود: یکی از مهم ترین مباحث انتخابات، موضوع هزینه ها است که باید نامزدهای حاضر در این عرصه از هزینه های سرسام آور و بالای تبلیغاتی خودداری کنند.
لطفی گفت: نامزدهای انتخابات در تبلیغات خود وعده های دروغین و شعارهای غیرقابل تحقق به رای دهندگان ندهند و باید بیشتر تلاش کنند قول هایی به مردم دهند که امکان عملی شدن آنها میسر می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار