استان ایلام با دارابودن پتانسل های عظیمی در حوزه نفت وگاز، کانون توجه شرکت های بزرگ اقتصادی واقع شده که این امر باعث معرفی استان در عرصه بین المللی خواهد شد
کد خبر: ۱۸۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 22 February 2016
استاندار ایلام  دردیدار با حسین نژاد مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه نفت خواستار تسهیل در اجرایی شدن طرحهای منطقه نفتی آذر شد و بر جذب بیشتر نیروهای بومی و متخصص در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش تابناک ایلام ،محمدرضا مروارید دراین دیدار اظهار کرد: استان ایلام به عنوان سومین دارنده منابع نفتی و دومین منبع گازی کشور دارای قابلیت ها و پتانسیل های بزرگی در حوزه نفت و گاز ایران است که در صورت جذب سرمایه گذار زمینه توسعه همکاری های دو جانبه فراهم می آید.

استاندار ایلام اضافه کرد: وجود منابع غنی انرژی و سهولت دسترسی به بازارهای غرب آسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس از عواملی است که استان را در کانون توجهات اقتصادی شرکت های بزرگ قرار داده و همواره جایگاه ایلام را در عرصه بین المللی با اهمیت جلوه می دهد.

مروارید ایلام را استانی بکر و ویژه با قابلیت های منحصر به فرد اعلام کرد و یادآور شد: همه شرایط لازم اعم از امنیت، توجیه اقتصادی و سودآوری برای سرمایه گذاری در استان فراهم است.

شایان ذکر است حوزه نفتی آذر با در اختیار داشتن 2.5 میلیارد بشکه نفت خام درجا با کشور عراق مشترک است، حجم نفت قابل استحصال این میدان حدود 400 میلیون بشکه برآورد می شود.
همچنین انجام مطالعات و بررسی های اکتشافی نشان می دهد پس از توسعه کامل و بهره برداری نهایی از میدان آذر، امکان تولید روزانه 50 تا 65 هزار بشکه نفت خام سبک در مدت 25 سال وجود دارد.

بلوک اناران شامل دو میدان نفتی آذر و چنگوله، در استان ایلام در مرز خاکی ایران و کشور عراق واقع شده است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار