معاون استاندارایلام؛
جانشین ستاد اربعین استان ایلام گفت: در مرحله عزیمت زائران شرایط مناسبی فراهم شد و هم اکنون در مرحله بازگشت زائران حسینی نیز اقدام های قابل قبولی صورت گرفته البته ادعا ندارم این کارها در حد استاندارد و عالی است ولی نسبت به سال های گذشته تحول کمی و کیفی زیادی بوجود آمده است.
کد خبر: ۳۳۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 18 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری اظهار کرد: از آنجایی که امنیت مهمترین مساله در بحث اربعین تلقی می شود با تلاش نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی و انجام ماموریت های محوله این کار بخوبی انجام شده است.
 
وی افزود: در همه بخش ها با توجه به حجم زیاد ترددها بروز نواقص و ضعف ها طبیعی است و این باعث شده تا نسبت به شناسایی و برطرف کردن نقاط آسیب زا اقدام و امکان ارائه خدمات بهتر و بیشتر را فراهم کنیم.
 
کلانتری تاکید کرد: ایجاد امکان اسکان اظطراری در شرایط سخت برای 150 هزار نفر با مسئولیت کمیته امداد و نجات، امکان پذیرایی از زائران به تعداد 350 هزار پرس غذای گرم در هر وعده، پیش بینی تامین وسیله انتقال زائران به تعداد روزانه چهار دستگاه اتوبوس در روزهای اوج ورود زائران از تدابیر اتخاذ شده در مرز مهران است.
 
به گفته وی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف، ایجاد بیمارستان های مجهز صحرایی در مرز مهران با همکاری سپاه، تامین اجتماعی، شهرداری منطقه پنج تهران و دانشگاه علوم پزشکی استان های معین و تلاش برای تسهیل در صدور روادید برای زائران با استقرار دفتر کنسولی موقت عراق در ایلام از دیگر کارهایی است که ستاد اربعین استان ایلام انجام داده است.
 
وی یادآور شد: با وجود اینکه تردد زائران اربعین امسال حدود یک هفته زودتر از موعد پیش بینی شده در مسیر رفت و برگشت آغاز شد بطور طبیعی مسئولان کمیته ها و نهادهای مربوطه برای به هنگام کردن خدمات و اقدام های خود تلاش مضاعفی باید به نمایش می گذاشتند.
 
معاون استاندار ایلام اضافه کرد: در مرحله عزیمت زائران شرایط مناسبی فراهم شد و هم اکنون در مرحله بازگشت زائران حسینی نیز اقدام های قابل قبولی صورت گرفته البته ادعا ندارم این کارها در حد استاندارد و عالی است ولی نسبت به سال های گذشته تحول کمی و کیفی زیادی بوجود آمده است.
 
کلانتری در خصوص آمار ورود زائران به کشور از مرز مهران گفت: آمار ورود زائران بازگشتی اربعین از این مرز از 11 آبان مصادف با اول ماه صفر تا پایان روز گذشته 250 هزار نفر بود ولی پیش بینی می شود این میزان ورود تا پایان امروز از مرز 350 هزار نفر عبور کند.
 
به گفته وی، نظر به اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در فرهنگ آشورا و تاکید مقام معظم رهبری بر این مهم و با توجه به دستور ریاست جمهوری با حکم وزیر کشور ستاد مرکزی اربعین کشور به ریاست معاون امنیتی وزیر کشور فعالیت خود را مبتنی بر توسعه زیر ساخت ها بر اساس تامین نیازهای زائرین در بخش های اسکان، پذیرایی، حمل و نقل، امداد و نجات، بهداشت و درمان و سایر مسائل آغاز کرد.
 
وی افزود: ستاد اربعین حسینی در استان ایلام نیز با مسئولیت استاندار و فعالیت همه دستگاه های اجرایی و سازمان ها و نهادهای ذیربط تشکیل و در یکسال گذشته گام های اساسی در ایجاد بستر مناسب برای خدمات دهی به زائران اربعین برداشته است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار