اینک همین گروههای دوستدار محیط زیست در اقدامی بسیار زیبا با تلفیقی از حفاظت از محیط زیست وکمک به نیازمندان طرح ابتکاری جدیدی را کلید زده اندکه بدلیل تاثیر گذاری چند بعدی می تواند منشاء خدمات ارزنده ای در حوزه های مختلف شود
کد خبر: ۳۴۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 13 December 2016
بعضی مواقع افراد یا گروههای در سطح جامعه پیدا می شوندکه با اجرای طرحهای ابتکاری منشاء خدمات ارزشمندی در جامعه شده وبه نوعی از  آثار حاصل از اجرای این طرحها واقدامات نه تنها بخشی بلکه کلجامعه از آن منتفع شده وحتی بعنوان یک فرهنگ در زندگی مردم جاری وساری می شود .
 
به گزارش تابناک ایلام؛اگر اشتباه نکنم همین یکی دوسال گذشته بود که عده ای از جوانان خیر اندیش ایلامی با تهیه مکانی ،البسه مازاد را در رخت آویزهای تعبیه شده در آن مکان گذاشته وبا شعار" نیازنداری بزار احتیاج داری بردار"ودر اقدامی خداپسندانه ضمن حفظ عزت نفس نیازمندان ،نسبت به تامین البسه مورد نیاز آنان مبادرت می نمودند.
 
این اقدام خیر اندیشانه جوانان ایلامی ابتدا درهمین رسانه منتشر شد که درهمان  لحظات ابتدایی انتشار؛ بازتاب وسیعی در سطح کشور پیدا نمود و بعدهانیز  بعنوان یک طرح ابتکاری جهت کمک به نیازمندان با نام " دیوار مهربانی"در سطح کشور فراگیر شد تا ازاین طریق و به کمک خود  مردم ،بخشی از نیازهای اولیه هموطنان نیازمندان تامین شود.
 
مردم ایلام نه تنها در نوع دوستی وکمک به نیازمندان سرآمد بوده اند ،بلکه در حوزه های دیگری  نظیر حفاظت از محیط زیست ومنابع طبیعی که نیاز به مشارکت مردم بیشتر احساس می شود همیشه پررنگ ظاهر شده اند ،که نمونه بارز آن را می توان در کمک به دستگاههایی نظیر منابع طبیعی ومحیط زیست در اطفاء آتش سوزی جنگلهای استان ،وپاکسازی جنگلها وهمچنین مشارکت در طرحهای کاشت جنگل وتشکیل انجمنهای متعدد مردمی حوزه منابع طبیعی وزیست محیطی نام برد.
 
اینک همین گروههای دوستدار محیط زیست در اقدامی بسیار زیبا با تلفیقی از حفاظت از محیط زیست وکمک به نیازمندان طرح ابتکاری جدیدی را کلید زده اندکه بدلیل تاثیر گذاری چند بعدی می تواند منشاء خدمات ارزنده ای در حوزه صیانت از محیط زیست وکاهش آلاینده های آن ،کمک به قشر نیازمند استان وهمچنین صرفه جویی اقتصادی واز طرفی کمک به پویایی وفعالیت کارخانجات کاغذسازی استان ومتعاقبا کمک به اشتغال استان شود 
 
محمدرضا کاظمی مجری این طرح با تشریح ابعاد آن اظهار کرد: انجمن دوستداران محیط زیست با همکاری بنیاد خیریه کودک استان ایلام که در زمینه حمایت و تحصیل کودکان مستعد بی بضاعت فعالیت دارد، شروع به جمع آوری کاغذ و کتاب های باطله و بدون استفاده مردم کرده است.
 
وی افزود: پس از هر مرحله جمع آوری وقتی وزن این کاغذهای باطله به یک هزار کیلوگرم رسید آن را به واحد بازیافت کاغذ واقع در شهرک صنعتی ششدار می فروشیم و از محل عواید حاصل از فروش این کاغذها و کتب، برخی از نیازهای خانواده ها و دانش آموزان نیازمند را تامین و در اختیار آنها قرار می دهیم.
 
کاظمی تاکید کرد: این طرح از اوایل مرداد ماه امسال کلید خورد و تاکنون با جمع آوری بیش از 2 هزار کیلوگرم کاغذ و کتاب باطله و فروش آنها به کارخانه بازیافت، با همکاری بنیاد خیریه کودک موفق به خرید سه دستگاه بخاری برای سه خانواده نیازمند شدیم.
 
وی یادآور شد: این انجمن و بنیاد خیریه باجه هایی در سطح شهر ایلام راه اندازی کرده اند که مردم با مراجعه به این مراکز کاغذ و کتاب های بلااستفاده و باطله خود را تحویل می دهند اما اگر به هر عنوان این کار برای آنها میسر و امکان پذیر نبود با شماره تلفن های 09359593929 و 09188414741 تماس بگیرند تا اعضای انجمن به محل آنها مراجعه و نسبت به تحویل اقدام کنند.
وی از مردم و دستگاه های اجرایی استان ایلام خواست کاغذهای باطله و کتاب های فرسوده و قدیمی خود را دور نریخته و آنها را به این انجمن تویل دهند تا اعضای انجمن با تحویل این کاغذها به شرکت بازیافت، درآمد حاصله را صرف امور خیریه و کمک به نیازمندان کنند.
 
وی گفت: یکی از این باجه ها واقع در فروشگاه شکرستان واقع در بلوار فارابی و پشت بیمارستان شهید مصطفی خمینی و مرکز بعدی نیز واقع در بنیاد خیریه کودک خیابان شهید سمندری است و در حال ایجاد و راه اندازی چند مرکز جدید دیگر برای تحویل کاغذ و اوراق باطله هستیم.
 
کاظمی با اشاره به اهداف برنامه های انجمن زیست محیطی دوستداران محیط زیست افزود: در این طرح اهداف مختلف و متعددی دنبال می شود که ترویج فرهنگ تفکیک زباله های خشک و تر، جدا سازی کاغذ به عنوان یک سرمایه از دیگر پسماندها، توجه به محیط زیست با مشارکت عامه مردم و ادارات از جمله آنها هستند.
 
وی اضافه کرد: یکی از دیگر برنامه های این طرح ترویج فرهنگ کتاب خوانی است به گونه ای که یکی از قفسه های فروشگاه شکرستان از میان کتبی که مردم به ما تحویل می دهند به کتاب هایی با ظاهر سالم و مفید اختصاص یافته و این کتاب ها با قیمت بسیار نازل و ارزان به مشتریان فروخته می شود.
 
رئیس هیات مدیره انجمن زیست محیطی دوستداران محیط زیست استان ایلام یادآور شد: همچنین برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و طبیعت و افزایش سطح مشارکت مردم با همکاری آموزش و پرورش کلاس های آموزشی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی با موضوع تفکیک کاغذ از زباله در آینده نزدیک برگزار می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه افراد مشارکت کننده در طرح جمع آوری کاغذ باطله به صورت داوطلبانه و بدون دریافت دستمزدی فعالیت می کنند، گفت: هدف حفظ سلامت محیط زیست و انجام کارهای خیریه و خداپسندانه است.
 
کاظمی خواستار مشارکت بیشتر مردم و دستگاه های دولتی و شرکت های خصوصی در این طرح شد و افزود: با توجه به مفید و موثر بودن این اقدام داشتن یک انبار برای نگهداری کتاب و کاغذهای جمع آوری شده و نیز وسیله ای برای حمل و نقل این اوراق از نیازهای این گروه است.
 
وی تاکید کردک انجمن های زیست محیطی و نهادهای خیریه ای فعال در دیگر نقاط استان نیز در صورت تمایل می توانند در این طرح ما را یاری کرده و در انجام کارهای خیر سهیم شوند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار