استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت:سرآمدان و فرهیختگانی چون استاد حشمت منصوری و استاد ظاهر سارایی اگر در تهران و یا دیگر شهرهای بزرگ کشور زندگی می کردند اکنون از خیلی از شعرای کشور نام آور تر بودند اما جای امیدواری است که وجود آنها راه را برای نسل حاضر و نسل های آینده استان هموار کرده است.
کد خبر: ۳۴۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴ 13 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز سه شنبه در آئین تکریم از حشمت منصوری و ظاهر سارایی به عنوان سرامدان ادبی و فرهنگی استان اظهار کرد:استاد حشمت منصوری و استاد ظاهر سارایی در پژوهش و مطالعه و انتقال علم و دانش خود به دیگران و به تعبیری پرداخت زکات علم خود همواره کوشیده اند و زمینه را برای رشد و پیشرفت جوانانی که در آینده می خواهند در این مسیر قدم بردارند، هموار کرده اند.
 
وی تاکید کرد: این شاعران ارزشمند اگر در تهران و یا دیگر شهرهای بزرگ کشور زندگی می کردند اکنون از خیلی از شعرای کشور نام آور تر بودند اما جای امیدواری است که وجود آنها راه را برای نسل حاضر و نسل های آینده استان هموار کرده است.
 
استاندار ایلام گفت: استاد منصوری از جمله شعرایی است که هم در شعر کردی و هم فارسی همتراز شاعران بزرگ است و تمامی شعرهایش حرفی برای گفتن دارد.
 
مروارید با اشاره به مثنوی سبزه قبا سروده استاد منصوری، اظهار کرد: در این مثنوی از آیات قرآنی، روایات، احادیث و آثار شعرای گذشته استفاده شده و پر از ایهام و استعاره است و بیت بیت آن باید تفسیر و تحلیل شود.
 
مروارید که صاحب امتیاز نشریه پیک ایلام نیز می باشد با اشاره به آشنایی خود با ظاهر سارایی در سال 1371 و زمان ایجاد ستون شعر در هفته نامه پیک ایلام، یادآور شد: سارایی مسئول این ستون بود و شعرهای ارسالی را می خواند و نقد می کرد و اینکار را با چنان ظرافتی انجام می داد که شاعر ضمن پی بردن به ضعف خود از ادامه کار منصرف نشود.
 
وی تاکید کرد: آرشیو این اشعار و نقدهای سارایی بر آنها در آرشیو هفته نامه پیک ایلام موجود است و می تواند به عنوان یک کتاب آموزشی برای علاقمندان به شعر چاپ و منتشر شود.
 
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان ایلام نیز در این آئین گفت: تکریم نخبگان هویت ساز، امید بخش و شادی آفرین است و ضمن ایجاد تحکیم و ثبات جامعه از گسست نسلی و بی هویتی جامعه جلوگیری نی کند.
 
رضا خانی با بیان اینکه باید جایگاه نخبگان در توسعه استان تعریف شود، اظهار کرد: تکریم از نخبگان با اهداف الگوسازی انجام می شود زیرا جامعه ای که الگو نداشته باشد آینده درخشانی نخواهد داشت.
 
وی یادآور شد: در راستای ارتباط با نخبگان پنج کارگروه تخصصی در بنیاد ملی نخبگان استان تشکیل شده است که 50 نفر از استادان دانشگاه در آن عضو هستند و مباحث مربوط به استان را پیگیری می کنند.
 
در این آئین از خدمات و سوابق استاد حشمت منصوری و استاد ظاهر سارایی از شاعران و سرآمدان ادبی استان ایلام تجلیل شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار