معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارایلام؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه قطعه دوم تونل کبیرکوه به طول 2 هزار و 200 متر نیز بزودی به پیمان می رود، گفت: این تونل با چهار هزار و 800متر طول یکی از بزرگترین تونل های جاده ای کشور است.
کد خبر: ۳۴۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 24 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛شاپور پولادی روز شنبه در نشست شورای فنی استان ایلام که در فرمانداری آبدانان برگزار شد، اظهار کرد: با تحقق300میلیارد ریال اعتبار،مطالبات معوق پیمانکاران شاغل در هر 2 طرف تونل کبیرکوه بطور 100 درصد پرداخت می شود.
 
وی با بیان اینکه قطعه دوم تونل کبیرکوه به طول 2 هزار و 200 متر نیز بزودی به پیمان می رود، افزود: این تونل با چهار هزار و 800متر طول یکی از بزرگترین تونل های جاده ای کشور است که تاکنون 2 هزار و 600 متر آن از هر2 طرف شهرستان های آبدانان و دره شهر حفر شده است.
 
پولادی با اشاره به نقش مهم تونل کبیرکوه در روانسازی ترافیک جاده ای استان های غرب و شمالغربی به بنادر جنوبی کشور و استان خوزستان تاکید کرد: مسیر پلدختر به تونل کبیرکوه از پروژه های موثر و ضروری جاده ای است که اولویت مطالعه و احداث آن مورد تایبد وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
 
معاون استاندار ایلام یادآور شد: این جاده در صورت احداث و بهره برد اری نقش مهمی در رفت و آمد و حمل و نقل بخش بار و مسافر در سطح ملی خواهد داشت.
 
پولادی از تخصیص ردیف بودجه ملی برای تکمیل زیرساخت های حوزه اربعین در بودجه سال 96 نیز خبر داد و گفت: مطالعات فنی واریانت جاده گوراب در مسیر شهرستان آبدانان به میمه نیز در حال انجام است و پس از اتمام مطالعات و مسیریابی مناسب، عملیات اجرایی و تکمیل این مسیر پر تردد استان ایلام با اولویت و بصورت ضربتی آغاز می شود.
 
فرماندار آبدانان نیز در این نشست اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز زیرسازی و آسفالت مسیر 2 کیلومتری کچ زاغ مورموری به دهلران به مبلغ 10 میلیارد ریال تامین شده و این مسیر تا 2 ماه آینده تکمیل و زیر بار ترافیک می رود.
 
مجید عسگری افزود: از مجموع 420 کیلومتر راه های اصلی و فرعی این شهرستان، 40 درصد نیاز مبرم به بهسازی و روکش آسفالت دارد.
 
اعضای شورای فنی استان ایلام در ادامه از روند عملیات اجرایی تونل کبیرکوه بازدید و با مسائل و مشکلات پیش روی این طرح بزرگ ملی راهسازی آشنا شدند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار