هوای امروز ایلام هرچند برخلاف دیگر روزها گرم و آفتابی نبود و بارش برف همه جا را سفید پوش کرده بود، اما همین هوای سرد برفی تعداد زیادی از طیف های مختلف شهر را به دامان یکدست سفید پوش شده طبیعت کشاند.
کد خبر: ۳۶۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 27 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛تعطیلی روز جمعه و بارش سنگین برف در مناطق کوهستانی فرصتی مغتنم را برای اهالی ایلام فراهم ساخت تا با هر وسیله ای که شده خود را به این مناطق برسانند و تن تا دندان پوشیده خود از البسه زمستانی را به هوای سرد، نمناک و به برف نشسته کوهستان بسپارند.
 
امروز هم طبیعت سخاوتمند ایلام در هوای سرد و برفی هشتمین روز از بهمن ماه مثل همه ایام سال میزبان خانواده های ایلامی بود که آمده بودند تا در این روز ساعاتی را در دامان پر مهر طبیعت خوش باشند و لحظاتی را فارغ از مشکلات بیشمار زندگی سپری کنند.
 
طبیعت ایلام امروز ناظر و شاهد حضور پرشور و پر حرارت والدین در کنار فرزندان شاد و بازیگوشی بود که به برف بازی و ساختن آدم برفی مشغول بودند.
 
امروز در طبیعت ایلام و هر نقطه ای از این دیار که برف آگین شده می توان جشنواره های زیبایی از مجسمه های برفی را در اشکال و انواع مختلف مشاهده کرد که توسط افراد مختلف در عین بی جانی جان گرفته اند و خودنمایی می کنند.
 
عده ای نیز با در داشتن تیوپ و لاستیک خودرو در اندازه های مختلفی بر روی تن سرد و لغزنده زمین برف گرفته سر می خورند و صدای هیاهو و هوار شادیشان سکوت طبیعت را در هم می شکست.
 
هر چند استان ایلام از لحاظ زیرساخت های تفریحی زمستانی فقیر است و از نداشتن پیست اسکی و فضاهای ورزشی مختص به برف محروم است اما همه ساله با بارش برف مردم با طرق مختلف و با نادیده انگاشتن این کمبودها سعی می کنند اوقات خوش برفی را در دل طبیعت بگذرانند.
 
استان ایلام امروز به یمن بارش پربرکت برف و باران روزی متفاوت از دیگر روزهای هفته را سپری کرد و جای جای این دیار سرشار از رحمت بی پایان لایزال رئوف است.
 
اما نکته حائز اهمیت که امروز مشاهده شد نداشتن یا نبستن زنجیر چرخ توسط برخی از رانندگانی بود که به زعم نزدیک بودن مسافت کوهستان به شهر از بستن یا همراه داشتن زنجیر چرخ کوتاهی کرده بودند غافل از اینکه مسیر کوهستانی هرچند نزدیک است اما به علت بارش بیشتر برف و وجود سرما و مه لغزنده تر و خطرآفرین تر است.
 
دره ارغوان، مانشت، منجل، ششدار، دالاب، مسیرهای کوهستانی به طرف شهرستان های ملکشاهی، چرداول،چقاسبز، سیروان، ارتفاعات کبیرکوه از جمله مناطق برفگیر استان هستند که با بارش برف زمستانی پذیرای جوانان و خانواده های بیشماری برای برف بازی است.
 
هر چند در روزهای ابتدایی بهمن امسال یکبار دیگر شاهد بارش برف بودیم اما آن پدیده جوی چند ساعتی بیشتر دوام نداشت و خیلی زود جای خود را به انوار زرد رنگ خورشید خانم داد.
 
اما این بار و طبق گزارش های هواشناسی ناپایداری جوی که از صبح دیروز به شکل بارش برف، باران، وزش باد و مه خود را نشان داده تا اواخر روز یکشنبه ادامه ادامه دارد.
 
امسال استان ایلام شاهد کاهش شدید نزولات جوی بود که البته بنا بر پیش بینی های هواشناسی این کسری بارش ها در ماه های بهمن، اسفند و فروردین جبران می شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار