مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: فرایند توزیع دانه و علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش این استان به منظور تغذیه وحوش و پرندگان همزمان با تداوم بارش برف آغاز شد.
کد خبر: ۳۶۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 28 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مازیار سلیمان نژاد  اظهار کرد: توزیع دانه و علوفه در نقاط کوهستانی و برفگیری چون مانشت و قلارنگ و همچنین ارتفاعات ایوان برای تغذیه پرندگان و علفخوران انجام می شود.

وی افزود: هشت گروه پنج نفره متشکل از محیط بانان در تمام مناطق برفگیر استان ایلام در حالت آماده باش قرار دارند و نسبت به توزیع دانه و علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش اقدام می کنند.
سلیمان نژاد تاکید کرد: این تغذیه دستی در مناطق به برف نشسته ای که دارای پراکنش و جمعیت بیشتری از وحوش علفخوار و پرندگان هستند انجام می شود و تا زمانی که برف ها ذوب شوند، این روند ادامه دارد.

در استان ایلام 195 گونه پرنده و 38 نوع پستاندار شناسایی شده که بخش اندکی از این پستانداران را علفخورانی چون کل، بز کوهی، میش و جوندگان تشکیل داده است.

به گزارش ایرنا، بارش سنگین برف که از بامداد جمعه گذشته در برخی مناطق استان ایلام آغاز شده علاوه بر کاهش محسوس دما موجب اخلال در تردد وسایل نقلیه در معابر شهری و برون شهری این استان نیز شده است.

هواشناسی ایلام اعلام کرد: بارش برف و ناپایداری های جوی تا روز یکشنبه هفته جاری در مناطق مختلف این استان ادامه دارد.

ارتفاع برف در مناطق شهری تا 10 و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات تا 70 سانتی متر می رسد.
براساس اعلام پلیس راه استان همه جاده های ارتباطی باز و تردد در آنها در حال انجام است ولی در جاده های کوهستانی و گردنه های برف گیر تردد فقط با زنجیر چرخ انجام می شود و ماموران پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در این مسیرها جلوگیری می کنند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار