فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: عامل آتش سوزی عرصه های جنگلی مانشت در حوزه استحفاظی اداره کل محیط زیست و در حوزه استحفاظی شهرستان سیروان توسط نیروهای این یگان و با کمک نیروهای مردمی دستگیر شد.
کد خبر: ۴۴۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 13 June 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ غلامرضا فتحی اظهار کرد: فرد دستگیر شده با نام ع - م از اهالی یکی از استان های مجاور است که با ورود به استان ایلام اقدام به آتش زدن عرصه های جنگلی کرده است.
 
وی با بیان اینکه این فرد ساعتی پیش با تلاش همیاران طبیعت و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی دستگیر شد، افزود: این فرد در حین آتش زدن عرصه ها توسط نیروهای مردمی و یگان حفاظت شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع انتظامی و قضایی شد.
 
سرهنگ فتحی یادآور شد: نامبرده که چندین نقطه از عرصه های طبیعی پشت کارخانه سیمان سیروان را به آتش کشیده بود، در حین بازداشت با چاقو اقدام به زخمی کردن یکی از نیروهای مردمی کرد.
 
وی با بیان اینکه این فرد هنگام ارتکاب محرز جرم دستگیر شده است، گفت: وی همچنین در حضور مراجع قضایی و نظامی با صراحت به جرم خود اعتراف کرد.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تاکید کرد: علت اقدام به آتش زدن عرصه ها و نیز سابقه این فرد از سوی مراجع انتظامی و قضایی در دست بررسی است.

** عامل آتش سوزی عمدی در ارتفاعات مانشت دستگیر شد
 
فرمانده انتظامی شهرستان سیروان از دستگیری فردی خبر داد که منابع بکر جنگلی کوه های مانشت (پشت کارخانه سیمان) را به آتش کشیده بود.
 
سرهنگ ابولقاسم پور نیز گفت: این فرد که از اهالی یکی از استان های همجوار است در مواجه با اهالی محلی دوستدار طبیعت یکی از آنها را با چاقو زخمی کرد.
 
وی تاکید کرد: هم اکنون متهم در اختیار پلیس قرار دارد و پرونده ای در این رابطه تشکیل شده و برای رسیدگی در اختیار مرجع قضایی قرار می گیرد.
 
فرمانده انتظامی سیروان از تلاش عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی، اهالی محل، دوستداران و همیاران طبیعت که در دستگیری این فرد همکاری کردند تقدیر و تشکر کرد.
 
 پیش از این نیز 2 نفر دیگر در شهرستان های ایلام و آبدانان به اتهام آتش زدن عرصه های استان توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان دستگیر شده اند که اثبات و محرز شدن جرم و نیز سابقه این افراد در دست بررسی است.
 
از ابتدای سال جاری تاکنون 12 فقره آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان ایلام رخ داده است.
 
بیش از یک میلیون و 700 هزار هکتار از گستره 2 میلیون هکتاری ایلام را عرصه های جنکلی، مراتع و بیابان تشکیل داده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار