سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ؛
بمنظور روشن شدن موضوع ،خبرنگار سیاسی تابناک ایلام به سراغ سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان رفت تا اصل ماجرا را از زبان ایشان شنیده و موضعشان را در خصوص انتقادات وارده جویا شود
کد خبر: ۵۰۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 26 September 2017
 پس از تصمیم دولت مبنی بر جابجایی استاندار واستفاده از نیروی غیر بومی در راس استانداری ایلام ،کماکان این موضوع در کانون توجهات وتحلیل وتفسیر رسانه ها وشبکه های اجتماعی قرار دارد.
 
به گزارش تابناک ایلام ،برخی از فعالین سیاسی ورسانه ای استان که عمدتا از هواداران وحامیان ابقای "محمدرضا مروارید " محسوب می شوند ،با انتقاد به عملکرد شورای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ،سهم خواهی های برخی از آنان را عامل این اتفاق سیاسی در استان قلمداد می کنند.
 
تصمیم گیری عجولانه  اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ، سهم خواهی از دولت در مقوله مدیریت دستگاههای اجرایی استان ،مخالفت با ابقای مروارید ،وایجاد انشقاق ودوستگی در بین فعالین سیاسی اصلاح طلب ،از جمله انتقاداتی است که این روزها در روند کاری و تصمیم گیری این شورا مطرح می شود.
بمنظور روشن شدن موضوع ،خبرنگار سیاسی تابناک ایلام به سراغ سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان رفت تا اصل ماجرا را از زبان ایشان شنیده و موضعشان را در خصوص انتقادات وارده جویا شود.

دکتر جواد شرف خانی فعال سیاسی و دبیر حزب مردم سالاری در پاسخ به انتقادات مطرح شده به عملکرد شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان گفت: بعد از تصمیم شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در خصوص استاندار ایلام ، ابتدائا بر روی گزینه های بومی اصلاح طلب، دارای تجربه مدیریتی و توانمند کار شد که مورد حمایت برخی نمایندگان مجلس و بخشی از افراد ذینفوذ استان قرار گرفت ، اما تصمیم دولت بر استفاده از نیروهای توانمد و با سابقه غیر بومی بعنوان استاندار بود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: این شورا به عنوان یک نهاد مدنی قدرتمند متشکل است از نمایندگان احزاب اصلاح طلب و تعدادی از اشخاص حقیقی که بر اساس آئین نامه انتخاب شده اند. نهادهای مدنی یکی از ارکان دموکراسی هستندو این اختیار را دارند که علاوه بر انتخابات، در مورد مسائل مختلف اظهارنطر نمایند، بر همین اساس بعد از انتخابات ریاست جمهوری، موضوع بررسی عملکرد تیم مدیریت عالی استان در دستور کار قرار گرفت و در جلسه ۲۰ تیر این موصوع به رای گذاشته شد و بنا به دلایلی که غالبا به عملکرد و رفتارهای مدیریتی مربوط میشد رای اکثریت اعضا بر عدم ماندگاری آقای مروارید بود و البته این موضوع توسط هیچکدام از اعضای شورا به رسانه ها اعلام نشد، اما در عوض عده ای از حامیان آقای مروارید با طرح مباحث مختلف به تخریب جایگاه شورا و برخی افراد عضو شورا پرداختند و این در حالی بود که اعضای شورا هیچ گاه تخریب و توهین به هیچ فردی را انجام نداده بودند ، حتی برخی از دبیران احزاب و اعضای شورا در حمایت از آقای مروارید مصاحبه دادند و یا مطلب می نوشتند.

شرف خانی در خصوص کمپینهای حمایت از مروارید گفت: به نظرم آقای مروارید به عنوان استاندار وقت و رئیس شورای تامین استان باید تذکر جدی و دستور می داد که کمپین های حمایت از ایشان را تعطیل میکردند. مگر سیاستهای مدیریتی با زدن کمپین و یا نوشتن نامه از طرف یک مادر جانباز به رئیس جمهور و سوء استفاده از احساسات پاک مردم و قسم دادن رئیس جمهور تغییر میکنند؟

وی افزود : اگر با زدن کمپین باشد از این به بعد هر مدیری که بخواهد عوض بشود یک کمپین میزند و با این کمپین یک حاشیه ایمنی پیدا میکند! و سنگ روی سنگ یند نمیشود.با این کمپینها در مقابل تصمیمات دولت مقاومت نشان داده میشود و این خود یک موضوع امنیتی محسوب میشود. این کمپینها فضای سیاسی استان را به سمت فضای دوقطبی شدن پیش می برد و نیروهای سیاسی استان در برخی مواقع با هم دچار بگو مگو می شدند.

شرف خانی در خصوص استاندار جدید گفت: آقای قاسم سلیمانی دشتکی اولین استاندار ایلام است که با پشتوانه تجربه استانداری به ایلام آمده است . ایشان دارای سوابق خوب مدیریتی و از نظر سابقه سیاسی و گرایش اصلاح طلبی نیز دارای سابقه فعالیت حزبی میباشند و امیدوارم بتواند از تجارب خود در جهت توسعه استان در همه زمینه ها استفاده کند و البته کمک نمایندگان محترم مجلس و جریانات سیاسی به استاندار می تواند سرعت قطار توسعه استان را بیشتر کند.

وی ابراز امیدواری کرد که شورای سیاستگذاری با استفاده از نطر نخبگان و با توجه به اسناد بالادستی برنامه توسعه ای را به استاندار جدید پیشنهاد نماید و قطعا مطالبات اصلاح طلبان با استاندار جدید مطرح میگردد.

شرف خانی در پایان گفت : آقای مهندس مروارید از یک خانواده مذهبی و تاثیرگذار بوده و هیچ کدام از اعضای شورای سیاستگذاری تا کنون به ایشان توهین ننموده و در مورد ویژگیهای شخصیتی ایشان ورود نکرده اند و هیچ کس هم حق این کار غیر اخلاقی را ندارد و شخصیت ایشان برای همه ما محترم است و قطعا خدمات و مواضع سیاسی قابل تقدیری داشته اند و امیدواریم در دولت دوازدهم از خدمات ایشان در مناصب مرتبط با سوابق و تجاربشان استفاده شود، اما شاید مهمترین دلایل این تصمیم شورا حفظ و یا انتصاب نیروهای غیر همسو با دولت باشد که ایشان تا آخرین لحضه هم حاضر به جابجایی یا عزل آنها نبود، همچنین به نطر می رسد که انگیزه بیشتر مدیران عالی استان برای خدمت به استان کاهش یافته بود و بیشتر از آنکه به دنبال پیگیری مسائل زیربنایی استان باشند به دنبال لابیگری برای حفظ جایگاه و یا ارتقای خود بودند.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
کسی نیست بگه آقای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان ایلام تو چکاره ای که برا دولت تعین تکلیف میکنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار