"حیات در رگ های سرد" اثر مستندساز سیروانی به مسابقات اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه می رود.
کد خبر: ۵۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶ 24 June 2015
به گزارش تابناک ایلام -مسابقه ABU Prizes هر ساله میان تولیدات رادیویی و تلویزیونی رسانه‌های عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه، در بخش‌های از پیش تعیین‌شده برگزار می‌شود.

کاندیداهای شرکت در این مسابقه از طریق مکاتبه با معاونت‌های صدا، سیما، مراکز استان‌ها، برون‌مرزی و خبر به همراه اعلان فراخوان عمومی در هفته نامه صدا و سیما، راهی امور جشنواره‌های بین‌المللی شده و در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در بخش آثار معرفی‌شده‌ی تلویزیونی سازمان صداوسیما مستند «حیات در رگ‌های سرد» تولید مرکز ایلام به چشم می‌خورد.

فیلم مستند «حیات در رگ‌های سرد» به کارگردانی و نویسندگی «فتح‌الله امیری» مستندساز سیروانی به بررسی زندگی اسرارآمیز خزندگان استان ایلام می‌پردازد.

این فیلم از جمله آثار مستند حیات وحش است که به نوعی در حوزه رفتارشناسی افعی دم‌عنکبوتی ساخته شده و زندگی این خزنده را از بدو تولد تا مرحله رشد و نمو و کنار آمدن با طبیعت، پوست‌اندازی، شکار و زادوولد را به تصویر کشیده‌ است.

«حیات در رگ‌های سرد» ازجمله آثار مستندی است که روایتی داستان گونه دارد و درعین‌حال اطلاعات علمی مفید و جامعی از این افعی و حیات‌وحش در این منطقه جغرافیایی ایران به دست می‌دهد.

ساخت این فیلم سه سال به طول انجامید.

از دیگر عوامل تولید مستند «حیات در رگ‌های سرد» می‌توان به مهدی نورمحمّدی (مدیر تصویربرداری)، دکتر بهزاد فتحی نیا (پژوهشگر)، مجید محمّددوست (صداگذار و تدوینگر)، بابک میرزاخانی (آهنگساز)، فرزاد جعفریان (صدابردار) و نادر گهرسودی (گوینده متن) اشاره کرد.

نتیجه هیات انتخاب این مسابقه، اواخر شهریور ماه سال جاری اعلام می‌شود. همچنین جوایز برگزیدگان نهایی همزمان با مجمع عمومی سالانه اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه آبان ماه امسال در کشور ترکیه، اهداء خواهد شد.

 

با توجه به سیاست اخیر سازمان صداوسیما با به عضویت درآوردن شرکت صوتی تصویری سروش و دانشگاه صدا و سیما در اتحادیه رادیو تلویزیونهای آسیا و اقیانوسیه، هر ساله ایران با سه سهمیه «صدا و سیما، شرکت صوتی تصویری سروش و دانشگاه صدا و سیما» در این مسابقه شرکت می کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار