نماینده ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه منطقه آزاد مهران برای بررسی و تصویب در مجلس، منتظر ارسال نقشه از دبیرخانه شورای مناطق آزاد کشور است
کد خبر: ۶۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 14 July 2015
به گزارش تابناک ایلام، احمد شوهانی درخصوص وضعیت لایحه منطقه ازادتجاری مهران درمجلس شورای اسلامی گفت: این طرح تاکنون یک بار در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و اعضا مشکل خاصی با آن نداشتند.

وی افزود: بررسی دقیق این طرح در کمیسیون اقتصادی نیازمند ارسال نقشه منطقه از سوی دبیرخانه شورای مناطق آزاد کشور است که هنوز انجام نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رایزنی ها با مسوولان شورای مناطق آزاد کشور صورت گرفته و قول مساعد داده اند تا یک ماه این نقشه به کمیسیون ارسال شود.

شوهانی با بیان اینکه 2 هفته از این مدت سپری شده است، گفت: امیدواریم هرچه سریع تر طرح ایجاد منطقه آزاد مهران در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

وی ادامه داد: پس از تایید کمیسیون اقتصادی مجلس این طرح به صحن علنی مجلس ارسال می شود که بررسی عادی آن در صحن زمان بر است ولی با رایزنی های مجمع نمایندگان استان در صدد اخذ امضای 50 نماینده به منظور بررسی خارج از نوبت آن در برنامه کاری مجلس هستیم.

شوهانی تاکید کرد: نگرانی خاصی برای جلب امضاهای نمایندگان وجود ندارد و تاکنون نیز توانسته ایم بخشی از این امضاها را نیز از نمایندگان دیگر شهرهای کشور بگیریم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص زیرساخت های ایجاد شده در منطقه آزاد مهران گفت: بدون شک با تصویب نهایی این طرح در مجلس شورای اسلامی روند ایجاد امکانات مورد نیز بویژه در بخش فرودگاه و جاده های ارتباطی سرعت بیشتری می گیرد.

هیات دولت هفتم بهمن ماه سال گذشته با ایجاد منطقه آزاد تجاری در مهران که در سفر اوایل اردیبهشت سال 93 در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان ایلام بعنوان وعده دولت به مردم این استان مطرح شد، موافقت کرد و این برنامه مهم دولت یازدهم، هم اکنون منتظر نظر نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری استان ایلام 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

روزانه بیش از 500 دستگاه کامیون و تریلر محموله های کالا را از مناطق مختلف کشور به گمرک مهران منتقل می کنند تا پس از سیر مراحل قانونی از این مسیر به کشور عراق صادر شود.

سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از پایانه مرزی مهران به کشور عراق صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل آن 42 درصد افزایش یافته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار