درکنار محرومیت فزآینده این بخش ،حتی نگاه به ساختارهای اداری وسیاسی این بخش تازه تاسیس منعبث از نگاههای تبعیض آمیز قلمداد می شود .از آنجاییکه بیش از دو هفته از انتقال بخشدار پیشین این بخش به یکی از شهرستانهای استان می گذرد،اما این بخش کماکان فاقد حتی سرپرست است .این موضوع به خوبی پرده از درجه اهمیت پایین این بخش برای مسئولین سیاسیس واجرایی شهرستان واستان می افکند.
کد خبر: ۶۴۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 26 August 2018

بخش زاگرس یکی از محرومترین بخش های شهرستان چرداول در استان ایلام است . ایجاد این بخش نتیجه تصمیمات دولت دهم بود که همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم و با انتصاب بخشدار آن، رسما به تقسیمات جدیدسیاسی وجغرافیایی کشوری اضافه شد.

به گزارش تابناک ایلام ،علیرغم برخورداری این بخش از مزیت های مهم اقتصادی نظیر آب وزمین های مستعد کشاورزی ،بخش اعظمی از ساکنین روستاهای این بخش بدلیل فقر وبیکاری مجبور به ترک روستاهای خود و سکونت در شهرهای دیگر کشور شده اند .

هرچند پس از انقلاب اسلامی اقداماتی در راستای رفع محرومیت ،توسعه زیرساختهای ارتباطی وبهداشتی این منطقه صورت گرفته است، اما با عبور از میان روستاهای این بخش می توان آثار بی توجهی ها در حوزه های مهم تاثیر گذار در توسعه ومهمتراز همه اشتغال پایدار را به عینه مشاهده نمود.

درکنار محرومیت فزآینده این بخش ،حتی نگاه به ساختارهای اداری وسیاسی این بخش تازه تاسیس منعبث از نگاههای تبعیض آمیز قلمداد می شود .از آنجاییکه بیش از دو هفته از انتقال بخشدار پیشین این بخش به یکی از شهرستانهای استان می گذرد،اما این بخش کماکان فاقد حتی سرپرست است .این موضوع به خوبی پرده از درجه اهمیت پایین این بخش برای مسئولین سیاسی واجرایی شهرستان واستان می افکند.

به هرحال باید پذیرفت با اجرایی شدن تقسیمات کشوری وتاسیس بخش ،بخش اعظمی از فرآیندهای اداری به طور معمول از کانال بخشداری صورت می پذیرد که در شرایط جاری نبود بخشدار یا سرپرست بمنظور رتق وفتق امور اجرایی واداری مردم مشکلاتی رابه مردم محروم این منطقه تحمیل نموده است .

آیا مسئولین محترم لااقل به این موضوع فکر کرده اند که نبود بخشدار یا سرپرست دراین برهه زمانی که هفته دولت نام گرفته است ،نمی تواند به معنای تداوم بی توجهی ها به این بخش وتبلور آن در نبود طرح عمرانی یا اقتصادی   برای افتتاح دراین هفته تحلیل وتفسیر شود؟!آیا رها نمودن یک بخش بدون سرپرست نیشخند به شعور مردم بخش قلمداد نمیشود!؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار