مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: تعطیلی کشتارگاه سپید مرغ مانشت، تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت مرغ عرضه شده در این استان دارد.
کد خبر: ۶۴۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 28 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی شکری  اظهار داشت: به علت تعطیلی کشتارگاه ایلام، مرغ توزیع شده در سطح استان از کشتارگاه های مناطقی چون کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان تامین می شود.

وی یادآور شد: این مساله سبب شده است قیمت مرغ ایلام سیر صعودی داشته باشد چرا که علاوه بر بهای خود مرغ، هزینه حمل و نقل و کشتارگاه استان مبدا و گاه واسطه ها نیز به قیمت تمام شده مرغ اضافه می شود.

شکری یادآور شد: رایزنی های لازم برای راه اندازی مجدد کشتارگاه ایلام صورت گرفته است و بزودی این واحد صنعتی خدماتی توسط اتحادیه مرغداران از مالک اصلی خریداری شده و دوباره به چرخه فعالیت باز می گردد.

وی تاکید کرد: هم اکنون قیمت مرغ در استان ایلام نسبت به سایر نقاط کشور به علت فعال نبودن کشتارگاه بیشتر است که با راه اندازی مجدد این واحد صنعتی به مدار کشتار، بهای مرغ استان نیز کاهش محسوس می یابد.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام ایلام نیز گفت: از 15 روز گذشته تاکنون 250 تن مرغ منجمد در سطح استان ایلام توزیع شده و 100 تن دیگر نیز در حال توزیع است.

مهدی پورسیابیدی افزود: بخش قابل توجهی از این مرغ ها از دیگر استان های همجوار وارد ایلام و در سطح استان توزیع شده است و بخشی نیز مرغ های داخل استان است که در کشتارگاه های همین استان ها کشتار و به استان وارد می شود.

وی قیمت تعیین شده برای فروشندگان را 63 هزار و 200 ریال و برای خریداران 67 هزار و 500 ریال عنوان کرد و گفت: این مرغ ها بین عاملان توزیع معرفی شده از سوی اتحادیه صنف قصابان و مرغ فروشان، شبکه های زنجیره ای توزیع، تعاونی های مصرف ادارات مختلف و فروشگاه های زنجیره ای رفاه و اتکا توزیع می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار