فرماندار دهلران ؛
فرماندار دهلران گفت: از مجموع اعتبارات تخصیص یافته، 11میلیارد تومان از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان ومابقی هم از اعتبارات ملی برای راه های شهرستان هزینه می شود.
کد خبر: ۶۸۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 26 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ راه سازی  یکی از شاخص های توسعه هر منطقه محسوب می شود ولی متاسفانه در گذشته توجه به راه وشهرسازی در استان ایلام بخصوص شهرستان دهلران تاحدودی به فراموشی سپرده شده بود.اما خوشبختانه با همت مسئولان استانی وتوجه دولت تدبیر وامید، امروز همه مسیر های مواصلاتی استان به کارگاه راه سازی مبدل شده اند.

این امر سبب شده اقدمات خوبی در حوزه راه های شهرستان دهلران انجام گیرد .توجه دولت به شهرستان دهلران در همه حوزه ها بخصوص راه ،می تواند نوید توسعه این شهرستان که مسیر تردد زائرین عتبات عالیات وترانزیت کالا به کشور عراق از طرق مرز مهران است را در پی داشته باشد.

 شهرستان دهلران با داشتن 220کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از امن ترین شهرستانهای مرزی کشور است وباتوجه به ایجاد بازارچه مرزی چیلات توسعه راه های شهرستان از اهمیت بسیار مهمی برخوردار می باشد که در این راستا گفت وگویی با فرماندار دهلران ورئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان دهلران داشته ایم .

 امسال بیش از 70میلیارد تومان در حوزه راه های شهرستان  دهلران هزینه می شود

فرماندار دهلران در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : از مجموع این اعتبار 11میلیارد تومان از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان ومابقی هم از اعتبارات ملی برای راه های شهرستان هزینه می شود.

سید حسینعلی موسوی اظهار داشت : خوشبختانه در دولت تدبیر وامید اقدمات خوبی در بحث راه های شهرستان در دستور کار قرار گفته است وهمین امر زمینه توسعه شهرستان را فراهم خواهد آورد.

فرماندار دهلران افزود : با پیگیرهای استاندار ومعاون عمرانی واعمال ماده 56؛ مسیر مهران به دهلران به بخش خصوصی واگذار شده ودر آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز وتا سال  1400 این مسیر به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در شهرستان دهلران با اشاره به چهارخطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک گفت : در فاز اول ،12کیلومتر از این مسیر با اعتباری بالغ بر 12میلیارد تومان آغاز شده که تا 22بهمن ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت : فاز دوم این مسیر نیز به طول 20کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴0 میلیارد کلنگ زنی شده است وعملیات اجرایی آن نیز شروع شده است.

فرماندار دهلران ادامه داد : مسیر چم سرخ به حاضر میل به طول ۶۰ کیلومتر به عنوان مسیر جایگزین راه زرین آباد به دهلران مشخص شده ولی متاسفانه با گذشت سالها ازشروع این پروژه ،اقدامات مناسبی صورت نگرفته بود. ولی در دولت تدبیر وامید ده کیلومتر از این مسیر با اعتباری بالغ بر 2میلیارد و 800میلیون تومان به پیمان رفته است وبا مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی اظهار داشت : توجه دولت ومسئولان ارشد استان به شهرستان دهلران برای توسعه ،علی رغم مشکلات اعتباری که در سطح کشور وجود دارد قابل تقدیر است.

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان دهلران نیز درگفتگو با خبرنگار ما گفت: کل مسیر های راه های روستایی ،اصلی وفرعی شهرستان، 651 کیلومتر است.

بهروز دشتی بیان داشت :در حوزه راهسازی در سطح شهرستان اقدمات بسیار خوبی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد : چهاره خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک ، ومهران به دهلران از مهترین پروژه های راهسازی در سطح شهرستان است

دشتی با اشاره به اینکه 12کیلومتر از مسیر دهلران به اندیمشک در مراحل پایانی است گفت : فازدوم آن هم به طول 20کیلومتر با اعتباری بالغ بر 40میلیارد تومان در حال اجرا است.

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان دهلران گفت: اعتبارات در حوزه راهسازی شهرستان نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت : مسیر 2کیلومتری امام زاده سید اکبر با پیشرفت فیزیکی 60درصد با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان تا یک ماه آینده تکمیل وبه بهره برداری خواهد رسید ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار