معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش ایلام گفت: پیگیری اعتبارات کیفیت‌بخشی، نگاه مدرسه محور و توجه به سرانه مدارس در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی بسیار ضروری و مهم است.
کد خبر: ۶۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 01 August 2015

به گزارش تابناک ایلام، «مهدی جمالی» در گردهمایی مدیران و روسای آموزش‌وپرورش تابعه استان اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و تنگناهای مالی، 99 درصد اعتبارات آموزش‌وپرورش در جهت تأمین پرداخت‌های کارکنانی هزینه می‌شود  و کمتر از یک درصد از اعتبارات آموزش‌وپرورش به بخش سایر فصول اختصاص دارد.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش ازنظر منابع مالی نیازمند نگاه ویژه است افزود: علیرغم محدودیت‌های منابع مالی و اقتصادی آموزش‌وپرورش توانست با تکیه‌بر توانمندی یکایک همکاران آموزشی واداری و نیز  با مدیریت منابع بر مشکلات موجود فائق و زمینه دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت دانش آموزان را  به نحو شایسته تسهیل کن.

جمالی بر ضرورت پرداخت مطالبات معلمان، به‌ویژه بازنشستگان تأکید و خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه پیگیری اعتبارات کیفیت‌بخشی، نگاه مدرسه محور و توجه به سرانه مدارس در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی بسیار ضروری و مهم است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش ایلام  بابیان اینکه همراهی، همدلی و وفاق بین مجموعه را عامل مؤثر در هم‌افزائی تلاش‌های متصدیان تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد:  باروحیه تعامل و تفاهم ارزنده‌ای که با مجموعه استان و همکاران ستادی وجود  دارد برنامه‌ها به‌خوبی پیش خواهند رفت و همه مجموعه‌های اداری و آموزشی باید  در تقویت و رشد این هم‌افزائی ، تلاش تأثیرگذار و نتیجه بخشی داشته باشند .

وی به آمادگی آموزش‌وپرورش استان برای بازگشایی مطلوب مدارس در سال تحصیلی جدید اشاره و گفت:  در اجرای دستورالعمل پروژه‌ی مهر و به‌منظور فراهم ساختن تمهیدات لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس ارسال تحصیلی جدید کمیته تعمیر و تجهیز باهدف برنامه‌ریزی جهت شناسایی نیازهای واقعی مدارس و پیگیری جهت انجام تعمیرات موردنیاز در مدارس پیش‌بینی‌شده است و در این راستا ادارات آموزش‌وپرورش تابعه برابر هدف‌گذاری‌های ابلاغی در شیوه‌نامه پروژه مهر عمل نمایند و در فرصت باقی‌مانده تا آغاز سال تحصیلی وظایف محوله را به نحو شایسته و دقیق پیگیری و به انجام رسانند .

جمالی با اشاره به اینکه طرح هجرت هم‌اکنون در سطح 135 واحد آموزشی استان با حضور 2 هزار و 500دانش‌آموز آغازشده است افزود: در اجرای این طرح رنگ‌آمیزی مدارس، تعمیر میز و نیمکت و زیباسازی فضای آموزشی توسط دانش آموزان پسر و دختر دبیرستانی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در قالب طرح هجرت 100 میلیون تومان از سوی نوسازی مدارس برای خرید تجهیزات و ملزومات موردنیاز طرح تأمین، 35 میلیون تومان از سوی آموزش‌وپرورش برای حق‌الزحمه استادکاران و مبلغ 140 میلیون تومان توسط بسیج سازندگی به‌عنوان دهان شیرینی به دانش آموزان و عوامل اجرایی طرح  پرداخت خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار