استاندار ایلام گفت؛
استاندار ایلام با اشاره به افزایش میزان اعتبارات استان نسبت به سال گذشته و میانگین کشوری تصریح کرد: در بودجه ۹۸ اعتبارات ملی و ملی استانی بیش از ۴۰ درصد و اعتبارات استانی در حوزه ی عمرانی بیش از ۱۳.۸ درصد رشد داشته است و این نتیجه تلاش ها و رایزنی های انجام شده است.
کد خبر: ۶۹۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 03 January 2019

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: در نیمه اول مهرماه امسال حدود ۱۲ میلیون دلار صادرات داشته ایم که با تغییر مدیریت گمرک به رقم ۴۰ میلیون دلار رسید و در ماه گذشته هم از مرز ۱۸۶ میلیون دلار گذشت که این مهم نسبت به سال گذشته اصلا قابل مقایسه نیست و باید این روند مثبت با قدرت ادامه یابد.

وی در خصوص بودجه ۹۸ نیز از مدیران خواست که تا روز شنبه هفته آینده پیشنهادات تکمیلی خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال نمایند تا در نهایت از طریق نمایندگان در کمیسیون ها مطرح شود.

وی تصریح کرد: ما نیز پیشنهاداتی برای افزایش بودجه از طریق نمایندگان ارائه داده ایم و در کمیسیون های تخصصی مجلس مطرح خواهد شد. 

وی ادامه داد: در موضوع بودجه ۹۸ در خصوص درآمدها هم بحث داشته ایم که این درآمد اعلام شده برای ایلام واقعی نیست و در یک حساب سرانگشتی و یک بررسی صورت گرفته بدون شرکت های نفتی و ان جی ال بیش از ۴۸ میلیارد تومان از مالیات هایی که در استان باید وصول می شده است در مرکز و دیگر استان ها پرداخت شده که این باید جزو درآمدهای استان محاسبه شود و در این خصوص هم رایزنی هایی برای وصول این درآمدها در استان صورت گرفته است.
 
استاندار ایلام در ادامه با اشاره به افزایش میزان اعتبارات استان نسبت به سال گذشته و میانگین کشوری تصریح کرد: در بودجه ۹۸ اعتبارات ملی و ملی استانی بیش از ۴۰ درصد  و اعتبارات استانی در حوزه ی عمرانی بیش از ۱۳.۸ درصد رشد داشته است و این نتیجه تلاش ها و رایزنی های انجام شده است.

وی همچنین در خصوص بازگشایی مرزهای چیلات و چنگوله هم ابراز امیدواری کرد و گفت: در چند روز گذشته مذاکرات خوبی با آقای دانایی فر مشاور معاون اول رئیس‌جمهور در امور عراق داشته ایم و مقرر شد بازگشایی این مرزها در دور جدید رایزنی ها با مقامات عراقی به جد پیگیری شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار