امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مردم استان ایلام به کرات دین خود به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را ادا کرده اند و اکنون که بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد باید نظام نیز دین خود را نسبت به مردم صبور و مقاوم استان ایلام ادا کند.
کد خبر: ۷۸۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ 24 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار اظهار داشت: مجاهدت مردم ایلام در جنگ تحمیلی و عدم مهاجرت به دیگر استان ها نشات گرفته از همّّیت، تعصب و غیرت آنها نسبت به شهر و دیارشان بود.

وی تاکید کرد: مردم غیور استان ایلام صحنه جهاد را ترک نکرده و جانانه با استقامت در برابر تجاوزات دژخیمان صدام و حامیانش آنها را با دست خالی زمین گیر کردند.

امام جمعه ایلام افزود: مردم استان ایلام پشت سر ولایت فقیه ایستاندند و به جای مهاجرت و کوچ به دیگر استان های کشور زندگی در کوه و جنگل را ترجیح و با کمترین امکانات و سخت ترین شرایط هشت سال جنگ دفاع مقدس را تحمل کردند بدون اینکه باری بر دوش مسئولان باشند.

کریمی تبار یادآور شد: مردم استان ایلام به کرات دین خود به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را ادا کرده اند و اکنون که بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد باید نظام نیز دین خود را نسبت به مردم صبور و مقاوم استان ایلام ادا کند.

وی با بیان اینکه جنگ موجب عقب ماندگی ایلام شد، گفت: این استان با مشکلات و کمبودهای عدیده ای مواجه است که باید با همت مسئولان کشور این نواقص به تدریج مرتفع شود.

وی افزود: ایلامان در زمان جنگ سنگر مقاومت و پاسداری از کشور را ترک نکردند و در این راستا با سختی های زیادی مقابله کردند و اکنون نیز مشکلاتی چون بیکاری، تورم، میزان درآمد پایین و ... زندگی مردم صبور ایلام را با چالش مواجه ساخته است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام به موضوع اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: استان ایلام به واسطه مرز مهران محل گذر زائران و تجار زیادی است که در طول سال بین ایران و عراق در تردد هستند و در ایام اربعین نیز حضور زائران در استان ایلام به اوج خود می رسد.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: باتوجه به اینکه مرز مهران به واسطه شرایط جغرافیایی و امنیتی به نوعی مرز اصلی و گذرگاه نخست زائران برای سفر به عتبات عالیات است، نیازمند زیرساخت هایی مطلوب و در خور شان و ظرفیت استان و اربعین است.

وی تاکید کرد: هرچند در طول سالهای گذشته تاکنون اقدامات موثر و خوبی در راستای تقویت زیرساخت های استان ایلام صورت گرفته اما افزایش و بهسازی این زیرساخت ها باتوجه به شرایط استان ایلام ضرورت دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار