آتش سوزی اراضی ملی و طبیعی پشت کوه شلم در اطراف شهر ایلام پس از چند ساعت با تلاش ماموران منابع طبیعی، مردم و برخی نیروهای امدادی مهار شد.
کد خبر: ۸۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴ 24 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام گفت: بعد از ظهر امروز آتش بخشی از اراضی منطقه گووز در مسیر دره ارغوان واقع در پشت کوه شلم در اطراف شهر ایلام را در بر گرفت.
غلامرضا فتحی عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پوشش منطقه آتش گرفته مراتع مشجر از نوع درختان بلوط و جنگل خشک بود که بخاطر پوشش کم گیاهی و علف خشک مهار آن بهتر انجام شد.
وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی بلافاصله پس از اطلاع از وقوع آتش به منطقه اعزام شده و عملیات مهار آتش را آغاز کردند که خوشبختانه بدلیل عدم وزش باد حریق در چهار ساعت بصورت کامل مهار شد.
فتحی با بیان اینکه هنوز از علت وقوع آتش و گستره آن گزارش دقیق نداریم، یادآور شد: هم اینک برخی کنده های درختان نیمه سوخته در داخل محدوده ایی که حریق روی داده در حال سوختن است.
به گفته وی، نیروهای امدادی و ماموران منابع طبیعی هم اینک در محل حضور دارند و از محدوده مهار شده محافظت می کنند تا حریق به مناطق مجاور سرایت نکند.
از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 25 حریق در اراضی ملی و مناطق حفاظت شده استان ایلام روی داده و در مجموع بیش از یک هزار و 20 هکتار از این اراضی طعمه حریق شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار