معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: انگ و برچسپ زدن به بیماری کرونا و مبتلایان آن، باعث مخفی‌کاری و تشخیص دیرهنگام می‌شود و تبعات منفی و جبران‌ناپذیری در به خطر انداختن سلامت فرد، اعضای خانواده و افراد جامعه به دنبال دارد.
کد خبر: ۸۴۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳ 25 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر مهتاب شاهماری بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای پذیرش کرونا به عنوان یک بیماری تاکید کرد و افزود: اگر کرونا به عنوان بیماری تلقی شود فرد به محض داشتن علائم برای درمان مراجعه کرده و وضعیت سلامت خود را پیگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: افراد باید آگاه باشند تشخیص به موقع باعث درمان به موقع و جلوگیری از ابتلای سایر اعضای خانواده به کرونا می‌شود.

وی از مهمترین دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا در هفته های گذشته را افزایش امکانات شناختی و انجام آزمایش برای شناسایی بیماری در استان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر روند ابتلا به کرونا در این استان نزولی است و به پایین ترین حد از زمان شیوع تا کنون رسیده است.

شاهماری گفت: در ابتدای شروع بیماری امکانات تشخیصی کم بود اما اکنون امکانات و شرایط بهتری فراهم است و موارد بیماری به سرعت شناسایی می شوند.

وی اضافه کرد: طرح غربالگری کمک می کند فراد سلامت خود را در سامانه اعلام کنند و در صورت داشتن علائم ابتلا به کرونا تشخیص یه تعویق نیفتد اما جای کار دارد و باید بیماریابی را به نحو فعال تری پیش ببریم.

دکتر شاهماری در خصوص اینکه کرونا می تواند در افزایش خودکشی و آسیب های اجتماعی استان موثر باشد، یادآور شد: بدون شک ماندن در خانه و نداشتن مهارت های تاب آوری و مهارت های آموزشی منجر به دامن زدن به افزایش روند آسیب های اجتماعی و حتی خودکشی می شود.

وی اضافه کرد: ماندن مستمر افراد در خانه موجب افزایش اختلافات و بگومگوها شده است و قطعا به افزایش دعواها منجر می شود که این آسیب ها در اقشار مختلف مردم به دلیل نداشتن توان تاب آوری اجتماعی نیازمند چاره اندیشی است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار