هفته اول شهریورماه، به مناسبت شهادت دو دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و شهید حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) هفته دولت نام گرفته است.
کد خبر: ۸۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 27 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،هفته اول شهریورماه، به مناسبت شهادت دو دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و شهید حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) هفته دولت نام گرفته است.
در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است. نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگ مردی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده است، نیز جان فشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، بزرگ ترین بخش تاریخ ماست که خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در دل دارد. در این میان، شهادت دو شخصیت فداکار اسلام، رجایی و باهنر که به آتش کین منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشوده است.
 در طی این هفته، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می شوند. دولت ها همواره کوشیده اند در زمینه های گوناگون به موفقیت های بیشتر و مهم تری دست یابند و آینده بهتری برای ملت بزرگ و پرافتخار ایران به وجود آورند.
دولتهابا هرطیف فکری همواره برطبق یک رسم دیرینه که از سالها پس ازشهادت شهیدان رجایی وباهنر ونامگذاری این هفته بنام هفته دولت آغاز شده است، همواره کوشیده اندتا ازاین هفته بعنوان فرصتی طلایی برای بیان عملکرد خود به مردم وکسب رضایت عمومی از نحوه عمل به وعده های انتخاباتی خودبه آنان نهایت استفاده راببرند.درواقع هفته دولت علاه بر فرصتی برای تکریم شهدای دولت ،می تواند میدانی برای معرفی توانمندیها وتوفیقات دولتها در عرصه های مختلف تلقی شود.
به هرحال ارایه گزارش عملکرد دولتها به مردم که نشات گرفته از مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی است همواره  یک عمل منطقی وپسندیده به حساب آمده وبا این عمل به نوعی ، پاسخگو بودن دولت به مردم که از  خصیصه های یک دولت ونظام  دمکراتیک ومردمسالار بوده به نمایش گذاشته شده است.وازطرفی معرفی توانمندیهای دولتها که در ارایه گزارش عملکردها به روشهای مختلف ازقبیل افتتاح طرحها وکلنگ زنی پروژها ومعرفی آن از طرق مختلف  تبلور می باید را باید حق دولتها دانست.
در دولتهای گذشته تاکنون در هفته دولت شاهد افتتاح طرحهای عمرانی وزیربنایی متعدددر کشور بوده ایم، گرچه این موضوع  ممکن است در برهه ای کوتاه به نام دولتهایی  که در راس کار قرار دارند تمام شود ودر کوتاه مدت منافع سیاسی وحزبی را درپی داشته باشد امانکته مهمتر آنست که رضایت عامه از عملکرد دولتها وکسب رضایت نسبی آنان بمعنای جلب رضایت وحمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی خواهدبود.
هفته دولت امسال نیز مصادف شده است با مدیریت دولت تدبیر وامید ،آنچه که عیان است دولت تدبیر وامید با تکیه بر اندیشه وتوان مدیران کارکشته وبا سابقه وخوشنام خود توانسته است در طول این مدت بربسیاری ازمشکلات سیاسی واجتماعی کشور فایق آید.
رفع مشکلات سیاسی بین المللی که بحران هسته ای کشور در راس آن قرار داشت نمونه مهم واثر گذاری از دستاوردهای این دولت در عرصه بین المللی وداخلی تلقی می شود،زیراکه بحران هسته ای کشور وتحریمهای بین المللی ناشی از آن منشاءبسیاری از مشکلات اقتصادی واجتماعی کشور بوده است.
دولت یازدهم هم همانند سایر دولتها حق دارد که در این هفته به طرق مختلف عملکرد خود رادرمعرض قضاوت عمومی قرار دهد زیرا بی خبر ماندن عامه از تلاشها وعملکرد دولت یاس وسرخوردگی عمومی راازانتخاب آنان  درپی خواهد داشت.
دراستان ایلام نیز در این هفته شاهد افتتاح طرحها وکلنگ زنی پروژه های متعدد در نقاط مختلف استان هستیم و مسئولین استانی وشهرستانی با بهره گیری از فضاهای مختلف رسانه ای و...سعی در ارایه گزارشی کامل از عملکرد خود به مردم هستند.
یکی از روشهایی که ستاد بزرگداشت هفته دولت درشهرایلام برای ارایه گزارش عملکرد دولتمردان به مردم درپیش گرفته است تمرکز عملکرد دستگاههای مختلف استان در قالب یک نمایشگاه تحت عنوان "پیاده رو امید "درشهرایلام است .

اقدامی مناسب که همزمان با گرامیداشت هفته دولت و به همت ستاد بزرگداشت این هفته در استان ایلام، پیاده‌رویی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در ایلام ایجاد شد.

این پیاده‌رو که در مرکز شهر ایلام و در مقابل درب ورودی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام ایجاد شده نسبت به نصب بنر عملکرد دستگاه‌های مختلف استان ایلام اقدام شده است.

اخیرا شاهدیم که عده ای خواسته یا ناخواسته  مبادرت به تخریب این بنرها نموده اند عملی نامناسب که علاوه بر تحمیل هزینه به مردم شکل نامناسبی را از چهره منتقدین واحیانا مخالفین این دولت به نمایش گذاشته است .

اما آنچه که دراین بین جلب توجه می نماید ذوق زدگی بسیاری ازسایت های خبری ورسانه های غیرهمسو با دولت وانتشار این موضوع تحت عنوان "احداث پیاده روی امید وبازخوردها "وبه نوعی تعمیم این عمل نامناسب به مردم ایلام بوده است.

نکته ای که نباید فراموش شود این است  به طور طبیعی همواره منتقدینی وجود دارند که عملکردهای دولتها را به بوته نقد کشانده اند ،نقادی در راستای رفع مشکلات ونواقص وبهبود شرایط نه تنها مضر ومخرب نیست بلکه مناسب ومساعد به حال دولتها بوده است،اما به چالش کشیدن دولت ونقادی های ناشی از وابستگیهای حزبی وتعصبات جناحی نه تنها  کمک کار دولتها برای رسیدگی وفایق آمدن برمشکلات مردم نبوده  بلکه باعث تخریب وجهه  دولت وخارج شدن آنها از ریل خدمتگزاری به مردم خواهدشد.

حسین جوکار رییس شورای شهر ایلام معتقداست که ایجاد این پیاده رو که مستلزم تحمیل هزینه هایی بوده است ضرورت نداشت امابه هرحال دست اندرکاران تشخیص داده اند که این پیاده رو ایجاد شود ودولت هم حق دارد که عملکرد خود رابرای مردم بازگو کند اما تخریب این بنرها ممکن است کار یک نفر باشد وتعمیم آن به تمام مردم اصلا کاراخلاقی ودرستی نیست ،ولی به هرحال  همه ماباید مطیع قانون باشیم واین عمل هم عملی غیرقانونی وخلاف شئونات شهروندی است.

رییس شورای شهرایلام افزود: بهتر بود به جای هزینه کردن برای تهیه این پیاده رو مسئولین ومدیران استانی گزارشات خود را به سایتها وپایگاههای خبری ارایه دهند زیرا که مردم بیشتری از سایتها بازدید بعمل می اورند وقطعا بازخورد بهتری هم خواهد داشت اما این بنرها درنقطه ای از شهر کار گذاشته شده اندکه مردم کمتری ازآن نقطه تردد می کنند

وی ادامه داد: به هرحال این بنرها با تحمیل هزینه هایی ایجاد شده است بهتر بود مسئولین ستاد بزرگداشت هفته دولت برای جلوگیری از تخریب آن یک نفر مراقب برای مواظبت ازآنها بکارگیری می کردند.

به هرحال ممکن است که تخریب بنرهای نصب شده در نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم ،عملی عمدی یا سهوی ویا احیانا ناشی از وزش شدید باد صورت گرفته باشد اما تسری این موضوع به مردم تحت عنوان "بازخوردها"توسط رسانه ها به دور از انصاف بوده واجحاف در حق مردم ولایتمدار ایلام است، مردمی که درانتخابات ریاست جمهوری سال 1392بیشترین رای رادرسبد همین دولت ریختند.






اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
احسنت برتابناک بخاطر گزارش زیبایش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار