هرچند اجرای قانون مد نظر همگان است اما یک طرفه به قاضی رفتن و تهدید و ارعاب و اجازه ندادن به بیان واقغیت نیز نوعی بی قانونی است.
کد خبر: ۸۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 05 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،عدم حضور اقلیت شورای در انتخاب هیئت رئیسه که به ناکامی اکثریت شورای برای احراز کرسی ریاست شورای در ایلام  منجر شد با تهدید معاون عمرانی استانداری ایلام مواجه شد.
معاون عمرانی استاندارایلام  سهم خواهی و همچنین دمکراسی و حتی تهدید به برخورد قانونی با اعضاء اقلیت که خواسته ایی بجز اجرای قانون و پرهیز شورای از بذل و بخشش را ندارند و خود را نماینده مردم برای احقاق حق  میدانند  نمود، وی خلع عضویت را بعنوان تهدید خود عنوان کرد .
حال معاون عمرانی که خود روزی بر کرسی مجلس نشسته و قانون گذار بوده است بفرمایند که بر اساس قانون جلسه روز شنبه که رئیس اسبق شورای شهر نوید آن را میدهد براساس قانون باید توسط فرماندار انجام و محل و مکان آن نیز تو سط فرماندار تعیین شود و چراکه براساس همین قانون که شما ان را ملاک صحبت قرار میدهیداز امروز پنجشنبه (۱۲/۶/۹۴) شورای فاقد رئیس و فرماندار عهده دار سرپرستی شورای است.
پس اقای معاون لطفا این ماده قانونی را ابتدا اجرا نماید تا بعد؟ برخورد تهدید آمیز با آنانکه با رای مردم به پارلمان محلی آمده اند زیبنده منصب  مغاونت استاندار نیست و ماده مد نظر معاون استاندار جهت خلع عضویت دارای فرایندی است که طی کردن آن زمان برده و شامل این مورد نیست بلکه اعضایی که غیبت مکرر داشته  باشند و بعد از طی مراحل اجرایی است و ابتدا به ساکن بر مسند قضا نشستن و حق را به آنانی که خود می برند و میدوزند و مورد حمایت آقای معاون هستند . بر اساس کدام شیوه دمکراسی است و در کدام نظام دمکراسی اقلیت حق اظهار نظر ندارند؟ در ثانی ما در نظامی هستیم که بر اساس تفکر و ایدئولوژی دینی است که حق را باید گفت ولو به ضرر هم باشد.

بهر حال بنظر میرسد همچنانکه در بین مردم تصور برآن است که معاون عمرانی حامی اکثریت شورای بوده و بذل و بخشش ها نیز براساس دستور از بالای ایشان است در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا نیز این تصور عینیت یافت که امید است چنین نباشد.

هرچند اجرای قانون مد نظر همگان است اما یک طرفه به قاضی رفتن و تهدید و ارعاب و اجازه ندادن به بیان واقغیت نیز نوعی بی قانونی است.جناب معاون!

منبع:یادداشت آفتاب ایلام


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار