مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام؛
مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام گفت: یک هزار و ۲۰ مین، گلوله و بمب مربوط به دوران دفاع مقدس طی سال گذشته در مناطق مرزی این استان کشف و خنثی شده است.
کد خبر: ۹۲۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 23 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛جوهر نادری اظهار داشت: با انجام ۲۱۶ عملیات در مناطق مرزی مهران و دهلران بیش از ۱۱۰ مین، ۸۹۱ گلوله و ۹ بمب کشف شده است.

وی افزود: جمع کشفیات موردی تسلیحات جنگی سال گذشته یک هزار و ۲۰ عدد است که ۵۳۰ مورد در مهران و ۴۸۰ مورد نیز در دهلران شناسایی شده است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری ایلام تاکید کرد: این استان با داشتن یک قرارگاه شامل ۲ گروه مکانیزه و چهار گروه پاکسازی، یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۷۱۹ هکتار از مناطق آلوده به مین را پاکسازی کرده است.

نادری یادآور شد: ۹۰۰ هزار هکتار از این مقدار وسعت مربوط به شهرستان دهلران و ۸۰۰ هزار هکتار نیز در حوزه‌ شهرستان مهران قرار دارد.

وی ادامه داد: ۲۱ هزار و ۲۸۱ هکتار از مناطق آلوده به مین دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در مرزهای استان ایلام باقیمانده است که در دستور پاکسازی قرار دارد.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری ایلام اضافه کرد: توپوگرافی خاص منطقه، کوه‌های سخت‌گذر و تپه ماهورهای متعدد باعث شده است تا روند پاکسازی به کندی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: از سال ۹۳ تا پایان سال گذشته بر اثر برخورد با مین و مواد منفجره در مجموع هفت نفر کشته، ۶ نفر قطع عضو و ۶ نفر نیز دچار زخم سطحی شده‌اند./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار