امروز باردیگر آتش جهل بر دامن عروس زاگرس نشست ومانشت بلندقامت در سوگ سوختن سنجابهای پناه گرفته بر دامن بلوطهای زیبایش رخت سیاه برتن کرد.
کد خبر: ۹۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 23 September 2015
امروز باردیگر آتش جهل بر دامن عروس زاگرس نشست ومانشت بلندقامت در سوگ سوختن سنجابهای پناه گرفته بر دامن بلوطهای زیبایش رخت سیاه برتن کرد.
به گزارش تابناک ایلام،هفته هایی است که دیگر از سوختن جنگلهای زیبای عروس زاگرس خبر نمی نویسیم وخیالمان راحت بود که تابستان گذشته است وشاید ذیگر گوشمان ضجه سنجابهای پناه گرفته بر بلوطستانهای استانمان را نمی شنود وبه این دل خوش کرده  بودیم که  شاید اتفاقی افتاده است وشاید هم معجزه ای شده باشد وآدم نماهای آتش افکن بر دامن عروس زاگرس سرعقل آمده ویا فرهنگ سازیهای خیالی کارسازشده است که دیگر دودبلند شده از کنده درختان بلوط را  نبینیم.
اما امروز دود جهل ونادانی دگرباره از مانشت بلند قامت دیده شد وآتش کین جاهلان بر دامن مانشت زیبا نشست ودر آنی برخیالات خوشمان خط بطلان کشیدو همه دل خوشیهایمان به یکباره  برباد رفت .
بلی امروز باردیگر در پناه بی توجهی ها ودرسایه غفلت های خوش باورانه مسوولین وحافظان منابع طبیعی ،آتشی بر گستره جنگلهای مانشت نشست وکمر مانشت از ناله سنجابهای درآتش سوخته خمید ودر سوگشان رخت سیاه برتن کرد.
همین دیروز بود که مدیرکل منابع طبیعی استان از قدمت 1300قرنی درختان بلوط استانم گفت وبه این عظمت وتاریخ کهن سرزمینم به خودبالیدم ، وباز همین دیروز بود که جناب مدیرکل از سوختن 25درصدی جنگلهای استانم گفت ومارادرفکری عمیق فروبرد که مگر می شود در طول سه ماه زحمت 1300قرن طبیعت را با غفلتهای خود به نابودی بکشانیم وآنگاه درکمال ناباوری بر اریکه قدرت بچسبیم و بجای صیانت از دسترنج چندصدهزارساله طبیعت از تباه نمودن آن خبر دهیم؟
راستی ماکه هیچ!!جوابتان به آیندگان چه خواهدبود ؟آیا از خود پرسیده اید که قضاوت آیندگان درباره شما وما  چه خواهد بود ؟ومادران آینده این سرزمین از افسانه جنگل وسنجاب و...برای فرزندانشان چه خواهند گفت؟!
دیروز بود که رضا احمدی درنشست خبری گفت :در زمینه آتش سوزی، بهترین راهکار فرهنگ سازی و پیشگیری از آتش سوزی در سطح جنگلهای استان است ولی علاوه بر این منابع طبیعی طرحهای مختلفی برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در استان پیش بینی کرده است!!
جناب آقای احمدی بگو ببینم فرهنگ نسوزاندن جنگ که ساخته نشد! حالا  راه کارها وطرحهایی که از آن سخن به میان آوردی کجاهستند ؟چرا این طرحها امروز به یاری جنگلهای مانشت نشتافت !!؟
آقای مدیرکل !دیروز فرمودی که در حال حاضر شش دستگاه خودرو به سیستم های اطفای حریق تجهیز شده و علاوه بر این امکانات بسیار خوبی در بخش های مختلف وارد استان شده است.
مدیرعزیز آن پهپاد شناسایی که ماهها منتظرش بودیم چرا به کمک شما نشتافت حیف نیست این همه پول زبان بسته را صرف امکاناتی بنمایی که روزی نوش دارویی بعد از مرگ سهراب می شوند؟چرا امکانات بسیارخوبی که از به نیکی یاد کردی امروز به یاری جنگلهای مانشت نشتافتند!؟
گرچه پرسنل شما واقعا در نهایت قلت زحمت می کشند واین مطلب بمعنای نادیده انگاشتن آن نیست اما حقیقت را باید گفت وهم باید پذیرفت که دراین راه اهمالهای  زیادی صورت می گیرد هم ازجانب ما هم شما وهم کسانیکه قدراین داشته زیبارا نمیدانند وشاید زمانی به خود آیندکه دیگر آه وحسرت کارسازنخواهدبود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار